Velykų laisvadieniai prisidėjo prie Europos rinkos smukimo balandį

Dėl Velykų laisvadienių Europos naujų automobilių rinka praeitą mėnesį sumažėjo net 7,3% iki beveik 1,27 mln. vnt. Senojo žemyno automobilių gamintojų asociacija ACEA pastebėjo, kad didžiojoje Europos dalyje šių metų balandis turėjo dvejomis, o Ispanijoje, Vokietijoje ir dar trejose šalyse – net trimis darbo dienomis mažiau nei pernai.

Analitikai pastebi, kad Europos rinkos augimą pirmąjį ketvirtį išesmės lėmė į balandį persistūmę Velykų šventės. „Global Insight“ automobilinių tyrimų vadovas Nigelis Griffithas mano, kad tikrąją padėtį daug geriau atspindi sausio-balandžio mėnesių rezultatai. Per pirmus keturis šių metų mėnesius Senojo žemyno rinka paaugo vos 0,6% iki 5,402,682 vnt., tuo tarpu pirmąjį ketvirtį buvo užfiksuotas 3,2% augimas.

Balandį geriausiai sekėsi „Volkswagen“ ir „Fiat“ markėms. „Volkswagen“ markės automobilių pardavimai praeitą mėnesį išaugo 4,4% iki 136,442 vnt., o nuo metų pradžios – net 14,3% iki 553,488 vnt. „JATO Dynamics“ produktų analitikas Neilas Hallas mano, kad prie gerų šios markės rezultatų daug prisidėjo „Passat“, „Fox“ bei „Golf Plus“ modeliai. Tuo tarpu „Volkswagen“ grupės pardavimai balandį smuktelėjo 3,1%.

„Fiat Punto“

„Fiat“ markės pardavimai balandį padidėjo net 16,9% iki 75,252 vnt., o per pirmus keturis šių metų mėnesius išaugo 22,1% iki 326,744 vnt. N.Griffithas mano, kad „Fiat“ sėkmę lėmė auganti Italijos rinka. Kita vertus, nauji patrauklūs „Fiat“ modeliai prisideda prie namų rinkos augimo. „Fiat“ grupės pardavimai balandį išaugo 12%.

N.Griffithas prognozuoja, kad šiemet Europos rinkos dydis išesmės liks nepakitęs. Pasak jo, artimiausius keturis mėnesius pardavimai veikiausiai šiek tiek sumažės, tačiau metų pabaigoje truputėlį išaugs. Kitąmet Vokietijoje automobiliams bus taikomas 3 procentiniais punktais didesnis PVM tarifas, tad šių metų pabaigoje rinką gali pagyvinti kelis šimtus eurų sutaupyti pasiryžę pirkėjai.

„DaimlerChrysler“ valdomos „Mercedes-Benz“ markės registravimas balandį sumažėjo 8,8%, „Chrysler“ pardavimai ūgtelėjo 8,7%, o „Smart“ – smuko per 25%. „Renault“ grupės pardavimai praeitą mėnesį sumažėjo 12,9%, nes geri „Dacia Logan“ rezultatai niekaip nepajėgė atsverti beveik 15% smuktelėjusios „Renault“ markės registravimo.

Azijos gamintojams ir vėl sekėsi labai įvairiai. „Suzuki“ pardavimai padidėjo 8,9%, o rinkos dalis pasiekė 1,6%. „Mazda“ išaugo 2,4%, „Kia“ padidėjo 0,8%, „Toyota“ smuktelėjo 1%, o „Lexus“ išaugo net 63,4% iki 3,205 vnt. „Nissan“ Europoje ir toliau sekasi nekaip – registravimas balandį sumažėjo beveik penktadaliu.

JAV gamintojų užimama Europos rinkos dalis praeitą mėnesį sumažėjo, nes „General Motors“ ir „Ford Motor“ pardavimai Senajame žemyne smuktelėjo atitinkamai 10,8% ir 10,9%. Išvisų „General Motors“ markių ūgtelėjo vienintelė „Saab“, o iš„Ford Motor“ – tikai „Land Rover“.

ACEA duomenys apima 23 ES šalis (be Maltos ir Kipro) bei Norvegiją, Š veicariją ir Islandiją. Atmetus naująsias ES nares, registravimas balandį smuktelėjo 7,6% iki 1,2 mln. automobilių.

Gegužė 25, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: