Pasauliniai automobilių pardavimai per 5 metus turėtų išaugti 24%

„J.D. Power“ vadovas Seve,as Goodallas prognozuoja, kad per 5 metus pasauliniai automobilių pardavimai išaugs 24% nuo 59 mln. vnt. iki 73 mln. vnt. Trys ketvirčiai arba 10,7 mln. vnt. šio 14 mln. vnt. prieaugio turėtų tekti besivystančioms šalims, kuriose automobilių pardavimai gali išaugti net 62%.

Anot S.Goodallo, rinkos augimas per ateinančius penkerius metus bus dvigubai spartesnis nei per praėjusių 5 metų laikotarpį. Taip turėtų būti dėl besivystančių šalių gyventojų skaičiaus ir ekonominės galios didėjimo, santykinio politinio stabilumo, vietinės automobilių pramonės plėtros bei augančios perkamosios galios.

Labiausiai – net dvigubai – iki 10,4 mln. vnt. turėtų išaugti Kinijos rinka. Tuo tarpu augimas Pietų Korėjoje, Brazilijoje, Rusijoje ir Indijoje iki 2009 m. turėtų sudaryti 2,8 mln. vnt. Išsivysčiusiose šalyse prieaugis bus daug mažesnis – tik 3,3 mln. vnt. Tarp šių šalių labiausiai turėtų augti Europos rinka: Vokietijos – 600 tūkst. vnt., Prancūzijos – 400 tūkst. vnt., o likusi Vakarų Europa – dar 900 tūkst. vnt.

„J.D. Power“ įžvelgia tris rimtus iššūkius europiečiams, norint sėkmingai plėstis pasaulinėje rinkoje.

Pirma, įtempti automobilių gamintojų ir komponentų tiekėjų santykiai. Gamintojai nori vis daugiau atsakomybės perduoti tiekėjams tuo pačiu reikalaudami mažesnių kainų. Pasak S.Goodallo, šis konfliktas gali pakenkti abiems pusėms.

Antra, mažmeninės prekybos neefektyvumas ir nenuoseklumas. Gamintojai negali greitai ir lengvai įdiegti užsienio šalyse sau įprasto rinkos modelio.

Trečia, pirkėjų ir rinkų skirtumai. Regioniniai skirtumai tai nėra vien tik skirtinga produktų pasiūla, bet ir skirtingi pirkėjų lūkesčiai bei pirkimo būdai. Pavyzdžiui, Kinijoje dauguma pirkėjų yra vyrai ir, kitaip nei Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje, automobilį perkantys pirmą kartą.

Regioniniai automobilių pirkėjų skirtumai*

Š alis Amžius, m. Vyrų dalis, % Perka automobilį pirmą kartą
Vokietija 40 75 4%
Didžioji Britanija 39 55 8%
JAV 46 59 4%
Kinija 35 79 73%
Indija 37 94 35%
Tailandas 38 76 25%

Š altinis: „J.D. Power and Associates“

Sausis 17, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: