Ženevos automobilių parodos apžvalga

Š ių metų Ženevos (Š veicarija) automobilių parodoje, prasidedančioje kovo 6 d. dviem spaudai ir verslui skirtomis uždaromis dienomis, daugiausiai dėmesio gamintojai skirs naujų ekonomiškų ir ekologiškų modelių pristatymui. Pastaruoju metu intensyvėjant diskusijoms klimato kaitos tema, Europos Sąjunga svarsto galimybę nustatyti leistiną aplinkos taršos CO2 dujomis normą, tad gamintojams yra labai svarbu įrodyti, kad jie taip pat visomis išgalėmis siekia mažinti į aplinką patenkančio anglies dvideginio kiekį. Ženevos parodoje šiemet debiutuos šie gamybai parengti modeliai:

  • „¢ „Audi A5“
    „¢ 1 serijos BMW trejų durų kėbulu
    „¢ „Citroen C-crosser“
    „¢ „Daihatsu Cuore“
    „¢ „Ford Mondeo“
    „¢ „Kia Cee,d“ universalas
    „¢ „Maserati GranTurismo“
    „¢ „Mazda 2“
    „¢ C klasės „Mercedes-Benz“
    „¢ „Peugeot 4007“
    „¢ „Š koda Fabia“
    „¢ „Volvo V70“

„Audi A5“

„Audi“ Š veicarijoje pristatys „Volkswagen“ grupės dizaino skyriaus vadovo Walterio de, Silvos pasididžiavimą: kupė A5 ir sportiškąją jos versiją S5. Š is modelis pasižymi „Audi“ būdingomis didelėmis trapecijos formos priekinėmis grotelėmis, tačiau išsiskiria kiek mažesniais priekiniais žibintais. Be to, kupė turi gerokai aštresnes kėbulo klostes. Manoma, kad būsimi „Audi“ modeliai perims nemažai A5 dizaino elementų.

Keturių vietų kupė rinkoje pasirodys šią vasarą ir bus pozicionuojamas tarp A4 ir A6 modelių. A5 varžysis su 3 serijos BMW kupė bei „Mercedes-Benz CLK“. Ingolstadto mieste Vokietijoje per metus nuo konvejerio turėtų nuriedėti apie 35 tūkst. „Audi A5“.

1 serijos BMW

BMW stende Ženevoje išvysime 1 serijos naują trejų durų bei atnaujintą penkerių durų versijas. Be to, nuo šiol į visus pirmosios serijos automobilius, išskyrus tik galingiausią 130i versiją, Vokietijos gamintojas montuos „Stop-start“ sistemą, kuri trumpam stabtelėjus užgesina variklį, o pakėlus koją nuo stabdžių pedalo – kaipmat jį užveda. Aplinkos taršą ir degalų sąnaudas BMW bando mažinti įdiegdamas stabdymo metu išsiskiriančios energijos efektyvaus panaudojimo sistemą.

Praeitais metais „pirmukas“ Europoje aplenkė 5 seriją ir tapo antruoju pagal populiarumą BMW modeliu po 3 serijos. „JATO Dynamics“ duomenimis, pernai Europoje buvo parduoti 132,129 1 serijos ir 125,381 5 serijos automobiliai. Vokietijos gamintojas tikisi, kad pasirodžius trejų durų versijai 1 serijos pardavimai dar labiau išaugs.

„Citroen C-crosser“

„Citroen“ ir „Peugeot“ į Š veicariją atvešpirmuosius savo visureigius: „Peugeot 4007“ ir „Citroen C-crosser“. Š ie „Mitsubishi Outlander“ pagrindu sukurti septynviečiai visureigiai išpradžių turės tik vieną – 2,2 ltr. turbodyzelinį – variklį. „Peugeot 4007“ priekį puoššios markės skiriamuoju ženklu tapusi plati šypsena, o „Citroen C-crosser“ taip pat tęs markės dizaino tradiciją. „Mitsubishi“ planuoja per metus pagaminti po 15 tūkst. 4007 ir „C-crosser“ visureigių.

„Daihatsu“ siekia Europoje susikurti ekologiškos markės įvaizdį, tad Ženevoje debiutuosiantis septintosios kartos „Cuore“ turės specialią „Eco“ versiją su „Stop-start“ sistema. „Cuore Eco“ degalų sąnaudos sudarys tik 4,2 ltr./100 km. Be to, šį modelį bus galima užsisakyti su elektronine stabilumo sistema bei oro pagalve keliams.

„Ford Mondeo“

„Ford“ ruošiasi pristatyti naujos kartos „Mondeo“ modelį bei atnaujintą „Focus C-Max“, kuris nuo šiol vadinsis tiesiog „Ford C-Max“. Gamintojas tikisi, kad sportiškesnė išvaizda, naujos technologijos ir erdvesnis salonas sustiprins „Mondeo“ pozicijas vidutinių automobilių klasėje, nes pastaruoju metu vis daugiau šios klasės automobilių pirkėjų renkasi prestižinius modelius arba visureigius. „Mondeo“ yra vienas pirmųjų masinių modelių, kuriuos galima užsisakyti su adaptyviu autopilotu, nes anksčiau jis buvo diegiamas tik į prestižinių markių automobilius.

Naujasis „Mondeo“ yra maždaug 10 cm ilgesnis už savo pirmtaką. Nuo pirmojo „Mondeo“ debiuto 1993 m. Genko gamykloje Belgijoje pagaminta daugiau nei 4 mln. šių automobilių. Ženevoje iškart debiutuos visos trys „Mondeo“ versijos: sedanas, hečbekas bei universalas.

„Kia Cee,d“ universalas

„Kia“ stende Ženevoje debiutuos antroji praeitų metų pabaigoje pasirodžiusio „Cee,d“ modelio versija: universalas. Lyginant su hečbeku, universalas yra beveik 24 cm ilgesnis. „Cee,d“ yra pirmasis Europoje sukurtas ir Zilina mieste Slovakijoje gaminamas „Kia“ modelis.

„Maserati“ planuoja pristatyti „GranTurismo“ kupė, kurios dizainą kūrė garsi Italijos bendrovė „Pininfarina“. Gamintojas tikisi, kad šis modelis padės pagaliau išbristi išnuostolių klampynės: „Maserati“ jau 17 metų dirba nuostolingai. Po „GranTurismo“ variklio gaubtu tūno 4,2 ltr. V-8 (405 AG) agregatas. Prekyboje šis modelis pasirodys ateinančią vasarą.

„Mazda 2“

Š veicarijoje debiutuosianti „Mazda 2“ atrodo gerokai aptakesnė ir sportiškesnė už savo pirmtaką. Š iek tiek neįprasta tai, kad mini ir mažų automobilių klasėse vyraujant modelių augimo tendencijai, naujoji „Mazda 2“ yra 4 cm trumpesnė už ankstesnį modelį. Tiesa, automobilis praplatėjo net 15 cm. Naujoji „Mazda 2“ rinkoje pasirodys kitų metų pradžioje ir bus pirmasis Japonijos gamintojo modelis sukurtas „Ford Motor“ mažų automobilių platformos pagrindu. Tą pačia platformą naudos ir kitos kartos „Ford Fiesta“ bei „Fusion“ modeliai. „Mazda 2“ bus gaminama Hiroshimos gamykloje Japonijoje.

Naujo C klasės „Mercedes-Benz“ modelio sėkmė yra labai svarbi „DaimlerChrysler“ vadovui Dieteriui Zetschei siekiant užsibrėžto tikslo pirmauti pagal kokybę ir pirkėjų pasitenkinimą. Vokietijos gamintojas tiesiog negali sau leisti, kad trečdalį pardavimų sudarančio modelio įvaizdį temdytų elektronikos gedimų šešėlis. Dėl to C klasės bandymų programa buvo intensyviausia visoje „Mercedes-Benz“ istorijoje: šie automobiliai bandymų metų nuvažiavo beveik 24 mln. kilometrų. Be to, tai pirmasis „Mercedes-Benz“ automobilis, sukurtas pagal skaitmeninį prototipą.

C klasės „Mercedes-Benz“

Europos pirkėjams ketinama pasiūlyti du apdailos variantus: sportiškesnį „Avantgarde“, kuris išsiskirs grotelėse įkomponuota didele „Mercedes-Benz“ žvaigžde, bei konservatyvesnį „Elegance“, kurio ženklelis bus įprastinėje vietoje – ant variklio gaubto.

Be visureigio 4007 „Peugeot“ ketina pristatyti ir padidinto pravažumo 207 modelio versiją „207 Outdoor“. Š is modelis nuo įprastinio 207 skirsis didesne prošvaiste, masyvesniais buferiais bei dar keletu visureigio dizaino akcentų. Be to, „207 Outdoor“ turės stiklinį panoraminį stogą. Š is automobilis turėtų varžytis su „Volkswagen CrossPolo“.

„Š koda Fabia“

Pristatęs naują populiariausio savo modelio „Fabia“ kartą Čekijos automobilių gamintojas „Š koda“ tikisi dar agresyviau varžytis mažų automobilių klasėje. Naujosios „Fabia“ dizainas kiek primena pernai pasirodžiusį „Roomster“, be to, jis yra aukštesnis ir ilgesnis už savo pirmtaką. Prekyboje šis modelis pasirodys iškart po parodos, tačiau universalo versijos teks palūkėti iki kitų metų.

Kadangi vis daugiau universalų pirkėjų renkasi vienatūrius, visureigius ar pereinamuosius modelius, kurdamas naująjį V70 „Volvo“ daug dėmesio skyrė stilingai išvaizdai. Tiesa, šis Š vedijos gamintojas nepamiršo ir praktiškumo: V70 turi 55 ltr. erdvesnę bagažinę, o galinėje sėdynėje gali būti integruotas specialus reguliuojamo aukščio paaukštinimas vaikams. „Volvo“ prognozuoja, kad net 80% V70 pardavimų teks Europos rinkai. Ženevoje debiutuos ir tuo pačiu pagrindu sukurtas XC70, varomas visais keturiais ratais.

„Volvo V70“

Kovas 1, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: