“Toyota RAV4″ tapo didesnis ir solidesnis

Komercinis pavadinimas: „Toyota RAV4“ (trečioji karta)
Kodinis pavadinimas: nenurodytas
Platforma: „Toyota“ „naujoji MC“ (ir prailgintos bazės 7 vietų
modeliui JAV rinkai, kitiems būsimiems modeliams
Kūrimo laikas: 13 mėn. platformai ir 29 mėn. pačiam modeliui
Dizainas: „Hiroshi“ dizaino centras, Nagoya, Japonija
Klasė (segmentas): vidutiniai visureigiai
Pagrindiniai konkurentai: „Kia Sportage“, „Hyundai Turson“, „Honda CR-V“,
„Nissan X-Trail“, „Land Rover Freelander“, BMW X3
Įvedimas į rinką: vasarį visose ES rinkose; kaina 25-34 tūks. eurų
Investicijos: nenurodytos
Gamyklos: Tamara ir Shokki gamyklos Japonijoje
Pardavimo planas: 100 tūkst. vnt. per metus Europoje
CO2 išmetimas: 170 g/km (2,0 l benzininis), 149 g/km (2,0 l dyzelinis),
163 g/km (2,2 l dyzelinis)
EuroNCAP įvertinimas: priekinis smūgis – 5 žvaigždutės, keleivių saugumas –
4 žvaigždutės; pėsčiųjų saugumas – 3 žvaigždutės

Naujasis „Toyota“ visureigis RAV4 yra gerokai didesnis už savo pirmtakus. Be to, siekdamas sustiprinti savo pozicijas sparčiai augančiame Europos vidutinių visureigių segmente, Japonijos gamintojas siekia gerinti RAV4 įvaizdį ir suteikti jam bent šiokį tokį prestižo atspalvį.

Trečios kartos RAV4 yra 440 cm ilgio, t.y. net 15 cm ilgesnis už savo pirmtaką. Lyginant su 1994 m. debiutavusia pirmojo RAV4 trejų durų versija, naujasis modelis yra visa klase didesnis. „Toyota“ automobilių kūrimo centro Japonijoje vyriausiasis inžinierius Michihiko Sato teigė, kad pirmieji RAV4 buvo kuriami „Carina“ ir „Corolla“ platformų pagrindu, o trečiosios kartos modelis turi naują MC platformą. Beje, ši platforma veikiausiai bus naudojama ir kuriant kitus vidutinės klasės „Toyota“ automobilius, pavyzdžiui, naujos kartos „Avensis“.

„Toyota RAV4“

Čia reiktų pastebėti, kad „Toyota“ vartojama platformos samprata skiriasi nuo Europos gamintojų – už „Toyota“ visureigių rinkodarą Europoje atsakingas Alainas Dujardynas teigė, kad Japonijos gamintojo vartojama platformos sąvoka labiau pabrėžia ne bendrus komponentus, o analogišką automobilių kūrimo procesą.

Nors RAV4 gerokai ūgtelėjo, „Toyota“ neketina pasitraukti išmažų visureigių segmento ir ketina vėliau pasiūlyti ir trejų durų modelį. Š altinių teigimu, šis automobilis gali būti kuriamas neseniai Japonijoje pristatyto mažo visureigio „Toyota Rush“ pagrindu. 400 cm ilgio „Rush“ visureigį gamina „Toyota“ valdomas „Daihatsu“.

Bus gaminamos dvi naujojo RAV4 versijos: Europai ir daugeliui kitų rinkų skirtas penkiavietis modelis, o JAV pirkėjams siūlomas 17 cm ilgesnis septynvietis RAV4. Trečiosios kartos RAV4 dizainą sukūrė Nagoya mieste Japonijoje įsikūręs „Hiroshi“ dizaino centras, kuris vidaus konkurse nurungė Prancūzijoje veikiančią „Toyota“ ED4 studiją. Š is modelis bus gaminamas Japonijoje.

„Toyota RAV4“

Gamintojas tikisi, kad RAV4 neužleis lyderio pozicijos, tačiau konkurencija darosi vis aršesnė. Už pardavimus ir rinkodarą atsakingas „Toyota Europe“ viceprezidentas Andrea Formica mano, kad Senojo žemyno vidutinių visureigių rinka iki 2010 m. išaugs nuo dabartinių 400 tūkst. vnt. iki 700 tūkst. vnt.

A.Formica tikina, kad vidutinių visureigių segmentą sąlyginai galima skirstyti į tris dalis: pigius korėjietiškus modelius, japoniškus visureigius bei prestižinius automobilius, pavyzdžiui, BMW X3. Vadovas spėja, kad konkurencija dar sustiprės pasirodžius masinių gamintojų – „Opel“, „Volkswagen“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ – sukurtiems vidutiniams visureigiams. Ženevos automobilių parodoje „Opel“ pademonstravo visureigį „Antara“, „Mitsubishi“ „Citroen“ ir „Peugeot“ markėms gamins „Outlander“ pagrindu sukurtą modelį, o „Volkswagen“ kitąmet žada pademonstruoti „Golf“ pagrindu sukurtą visureigį, kuris kol kas žinomas kodiniu pavadinimu „Marrakesh“.

„Toyota RAV4“

„Toyota“ viliasi, kad ištaiginga naujojo visureigio versija RAV4X galės varžytis net su prestižiniais modeliais, pavyzdžiui, BMW X3. RAV4X bus komplektuojamas su elektra valdomomis oda aptrauktomis sėdynėmis, 18 colių dydžio lengvo lydinio ratlankiais, tempomatu, šešių laipsnių mechanine greičių dėže bei 180 AG D-4D dyzeliniu varikliu. A.Formica teigė, jog su RAV4X, kuris Vakarų Europoje kainuos 30-35 tūkst. eurų (104-121 tūkst. Lt), bandoma veržtis į prestižinių visureigių rinką. Gamintojas planuoja, kad RAV4X sudarys apie 15% visų parduodamų RAV4 visureigių. „Toyota“ viliasi, jog kitąmet Europos prestižinių vidutinių visureigių rinka išaugs iki 75 tūkst. vnt.

Naujasis RAV4 komplektuojamas su keturių varomų ratų pavara, elektroniniu vairo stiprintuvu ir stabilumo kontrole. Gamintojas planuoja kasmet Europoje parduoti 100 tūkst. šių visureigių, o net 80% jų veikiausiai bus dyzeliai. Manoma, kad RAV4 daugiausiai rinksis 35-45 m. amžiaus tėvai arba vaikus jau užauginę 55-65 m. žmonės.

420-460 cm ilgio visureigių pardavimai Vakarų Europoje (vnt.)*

  2005 m. 2004 m.
„Toyota RAV4“ 87,596 96,683
BMW X3 64,385 44,709
„Hyundai Tuscon“ 57,716 16,471
„Nissan X-Trail“ 51,788 55,990
„Honda CR-V“ 44,655 29,234
„Kia Sportage“ 35,367 1,106
„Land Rover Freelander“ 34,923 44,342

*Š altinis: „JATO Dynamics“

Kovas 23, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: