Naujas modelis: “Toyota Yaris”

Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: maži automobiliai
Konkurentai: „Honda Jazz“, Mitsubishi Colt“
Varikliai: benzininiai: 1,0 ltr. (69 AG), 1,3 ltr. (87 AG);
turbodyzelinis 1,4 ltr. (90 AG)
Išmatavimai: ilgis 375 cm, plotis 170 cm, aukštis 153 cm, bazė 246 cm;
Svoris: 980 kg (su 1,0 ltr. varikliu)

Š iek tiek keista, bet kai kurie modeliai bėgant laikui tampa populiaresni. Būtent taip atsitiko su pirmosios kartos „Toyota Yaris“: nors šis automobilis debiutavo 1999 m., pardavimų rekordas buvo pasiektas tik 2004 m., kuomet Japonijos gamintojas realizavo net 227,616 šių mažų automobilių. Veikiausiai dėl tokios ankstesniojo modelio sėkmės „Toyota“ nusprendė be reikalo neeksperimentuoti. Naujasis „Yaris“ yra šiek tiek didesnis už savo pirmtaką, tačiau išpirmo žvilgsnio atskirti naują modelį yra gana sunku. Netgi atsisėdus už jo vairo interjeras primena pirmosios kartos „Yaris“ automobilį.

“Toyota Yaris”

Nežiūrint to, lyginant su ankstesniuoju modeliu, naujasis „Yaris“ yra 11 cm ilgesnis ir 3 cm aukštesnis. Be to, gamintojas truputėlį pirmyn pastūmė priekinį stiklą, prietaisų skydelį bei pedalus, sukūrė kompaktiškesnę pakabą ir modifikavo išmetimo sistemą. Visa tai leido ne tik suprojektuoti erdvesnį saloną, bet ir sukurti visiškai plokščias grindis. Keleivių kojoms skirta pakankamai vietos, tačiau gale įsitaisiusiems žmonėms gali trūkti erdvės galvai. Siekdami padidinti automobilio gale per vidurį įsitaisiusio keleivio kojoms tenkančią erdvę „Toyota“ konstruktoriai truputėlį padidino atstumą tarp priekinių sėdynių.

“Toyota Yaris”

Galinės sėdinės gali būti stumdomos pirmyn-atgal, o jų sulankstymo sistema yra tokia pat kaip ir vienatūryje „Yaris Verso“. Pakanka paspausti vos vieną rankenėlę ir galinių sėdynių atlošai nusilenkia į priekį sudarydami lygų bagažo skyriaus pagrindą. Be to, norint taip padidinti bagažinės talpą nereikia nuimti galinių sėdynių pagalvėlių bei perstumti priekinių sėdynių. Automobilio salone yra daugybė skyrelių įvairioms smulkmenoms susidėti.

Š io automobilio interjeras dabartinio „Yaris“ vairuotojams bus gerai pažįstamas. Bene vienintelės naujos detalės yra taškuota panelių apdaila ir sportiškesnių versijų saloną puošiantys aliuminio akcentai. Kaip ir anksčiau, elektroninių prietaisų skydelis įtaisytas priekinio panelio viduryje esančioje gilioje juodoje nišoje. Naujojo „Yaris“ sėdynės yra truputėlį paaukštintos, tad vairuotojo sėdėsena šiek tiek primena vienatūrį.

“Toyota Yaris” salonas

Naujasis „Yaris“ gali būti komplektuojamas su dviem benzininiais ir turbodyzeliniu varikliais. 1,0 ltr. (69 AG) trijų cilindrų benzininis variklis yra „pasiskolintas“ išmažiausio „Toyota“ modelio „Aygo“. Nors šis agregatas galia neprilygsta ankstesniojo modelio 1,0 ltr. varikliui, tačiau yra ekonomiškesnis. Š io mažo variklio pakanka norint mieste suspėti su automobilių srautu, tačiau pasigirti gera dinamika jis tikrai negali, o esant didesnėms apsukoms dirba gana triukšmingai. Dažnai į užmiestį išvažiuojantiems žmonėms siūloma rinktis galingesnį 1,3 ltr. (87 AG) variklį. Š ia jėgaine aprūpintas „Yaris“ yra veržlesnis nei su 1,0 ltr. varikliu, tačiau skubantiems vairuotojams vis tiek teks gerokai padirbėti pavarų perjungimo svirtimi. Dinamiškiausias ir galingiausias yra smarkiai patobulintas 1,4 ltr. (90 AG) dyzelinis agregatas, tačiau spustelėjus akceleratorių pasigirsta nemalonus šio variklio burzgimas. Apibendrinant galima pastebėti, kad taupiems vairuotojams vertėtų rinktis 1,0 ltr. variklį, mėgstantiems sportišką vairavimo stilių – 1,4 ltr. dyzelį, o siekiantiems suderinti abi šias savybes – 1,3 ltr. benzininę jėgainę.

“Toyota Yaris”

Vis dėlto valdymo savybėmis „Yaris“ smarkiai nusileidžia savo varžovams. Tokio palyginti siauro ir aukšto automobilio pakaba ir turėtų būti pakankamai standi, tačiau šįkart „Toyota“ konstruktoriai persistengė. Todėl važiuojant bent truputį nelygiu keliu automobilis nuolat šokčioja. „Yaris“ yra pakankamai vikrus, stabilus ir neblogai įveikia posūkius, tačiau, kitaip nei jo varžovus, šį automobilį vairuoti nėra malonu. Be to, naujasis „Yaris“ yra smarkiai brangesnis už savo pirmtaką.

Į naujojo „Yaris“ standartinę įrangą įtraukta keturios oro pagalvės, garso sistema su CD ir šešiais garsiakalbiais, daugiafunkcis LCD ekranas, ABS ir EBD stabdžių sistemos bei kita įranga.

Privalumai: erdvus salonas; didesnis praktiškumas; geresni varikliai;
Trūkumai: brangus; pernelyg kieta pakaba; stokoja rafinuotumo;
Verdiktas: patikimas ir praktiškas, tačiau pernelyg brangus mažas automobilis

„Toyota“ automobiliais Lietuvoje prekiauja „Tokvila“, „Autotoja“ ir „Solorina“. 1,0 ltr. varikliu aprūpintas „Toyota Yaris“ mūsų šalyje kainuoja nuo 39,250 Lt.

Sausis 30, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Komentarai

  • tomas

    gera masinike :D

  • Dominyka

    geras masiniukas, dziaugiuosi, kad issirinkau butent toki :)

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: