Naujas modelis: “Lexus IS”

Debiutas: jau parduodamas
Segmentas: prestižiniai vidutiniai automobiliai
Konkurentai: „Audi A4“, 3 serijos BMW, C klasės „Mercedes-Benz“, X tipo „Jaguar“
Varikliai: benzininis 2,5 ltr. V6 (208 AG); turbodyzelinis 2,2 ltr. (177 AG)
Išmatavimai: ilgis 458 cm, plotis 180 cm, aukštis 143 cm, bazė 273 cm;
Svoris: 1,560 kg (su benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže)

„Lexus“ tikėjosi, kad 1999 m. pasirodęs pirmos kartos IS modelis galės rimtai varžytis su 3 serijos BMW, tačiau šis tikslas taip ir liko nepasiektas. Pirmasis IS galėjo pasigirti gera išvaizda bei turtinga įranga, tačiau valdymo savybėmis jis nė ištolo neprilygo „trečiukui“. Laikui bėgant pirmosios kartos IS vis labiau atsiliko nuo savo varžovų, kurie buvo erdvesni, geriau valdomi ir mažiau teršė aplinką. „Lexus“ tvirtina, kad kurdama naująjį modelį siekė ištaisyti pirmosios kartos IS trūkumus ir dar labiau padidinti privalumus.

“Lexus IS”

Žinant „Toyota“ gaminių kokybę galima spėti, kad naujojo IS pirkėjų neplaniniai apsilankymai servise bus labai reti. Be to, reikia prisiminti, jog ankstesnis IS pirmavo „JD Power“ atliekamame vartotojų pasitenkinimo tyrime ir gedo rečiau nei japoniškas greitasis traukinys.

„Lexus IS“ pirkėjus vilioja daugybe modernių elektronikos sistemų, tačiau norint rimtai konkuruoti su 3 serijos BMW to nepakanka. Naujojo IS valdymas šiek tiek pagerėjo, tačiau vis dar nusileidžia šios klasės lyderiams. Automobilis gana gerai įveikia posūkius, puikiai sukimba su kelio danga, o vairas veikia preciziškai, tačiau „trečiuko“ vairas yra gerokai informatyvesnis. Į „Lexus IS“ trūkumus galbūt ir galėtume nekreipti dėmesio, jei automobilis važiuotų itin komfortiškai, tačiau, deja, yra priešingai. Skriejant vingiuotais ir banguotais užmiesčio keliais IS išlieka stabilus, tačiau mieste jis yra pernelyg kietas, o važiuojant greitkeliu ramybę nuolat drumsčia pakabos bildėjimas. Žinant kitų „Lexus“ modelių rafinuotumą šiek tiek stebina tai, kad IS salone gerai girdisi padangų keliamas triukšmas.

“Lexus IS”

Pagyrų nusipelno 2,5 ltr. V6 benzininis agregatas. Važiuojant pastoviu greičiu šis variklis dirba gana tyliai, o spustelėjus akceleratorių pasigirsta malonus jo gausmas. Be to, šio agregato traukos pakanka nesunkiai aplenkti kelyje prisivytą automobilį. „Lexus“ tikina, kad 100 km/val. greitį benzininiu varikliu ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže aprūpintas IS modelis pasiekia per 8,4 s, o su sekvencine greičių dėže – per 8,1 s.

IS yra pirmasis „Lexus“ modelis, turintis dyzelinį agregatą. 2,2 ltr. dyzelinis variklis veikia sklandžiai, tačiau yra triukšmingesnis nei, pavyzdžiui, X tipo „Jaguar“. Važiuojant pastoviu greičiu šios jėgainės beveik nesigirdi, tačiau spustelėjus akceleratorių, pasigirsta šiurkštus dyzelio burzgimas. Iškitos pusės, 2,2 ltr. dyzelis turi net 177 AG ir yra galingiausias keturių cilindrų dyzelinis variklis šioje klasėje. Š iuo agregatu aprūpinto IS modelio dinamika yra puiki, o didžiausias sukimo momentas siekia net 400 Nm, esant 2,000-2,600 aps./min. Vis dėlto „Lexus“ dyzelis yra ne toks ekonomiškas, kaip BMW, „Audi“ ar „Jaguar“ modelių.

“Lexus IS” salonas

Automatinė greičių dėžė dirba labai tolygiai, tačiau panorėjus pačiam perjungti pavarą ir spustelėjus už vairo įtaisytą mentelę arba stumtelėjus perjungimo svirtį ji sureaguoja pernelyg lėtai. Be to, šios greičių dėžės negalima užsisakyti pasirinkus dyzelinį variklį.

Vieno rimto IS trūkumo „Lexus“ taip ir nepašalino – kaip ir anksčiau, IS salonas yra pernelyg ankštas. Nors naujasis modelis tapo erdvesnis už savo pirmtaką, tačiau varžovai taip pat nesėdėjo rankų sudėję. „Lexus IS“ šiek tiek pailgėjo ir praplatėjo, bet automobilio gale vietos yra tikrai nedaug. Erdvės galvai gali pritrūkti net ir vidutinio ūgio žmonėms, o aukštesniems keleiviams įsitaisyti už vairuotojo bus tikrai nelengva. Automobilio priekyje sėdintys keleiviai gali jaustis gerokai patogiau, o vairuotojui tinkamą padėtį bus nesunku rasti dėl plačių sėdynės ir vairo padėties reguliavimo diapazonų. IS bagažinė yra mažesnė nei jo klasės lyderių, tačiau salono apdaila ir medžiagos yra puikios kokybės.

“Lexus IS”

Į „Lexus IS“ bazinę įrangą įtraukta aštuonios oro pagalvės, traukos kontrolės ir stabilumo sistemos, garso sistema su 6 CD keitikliu bei 13 garsiakalbių, automatinis oro kondicionierius, tempomatas, odinis vairas, daugiafunkcis LCD ekranas bei galybė kitos saugumo ir komforto įrangos. Bazinės įrangos požiūriu vokiškieji „Lexus IS“ konkurentai išties atrodo labai skurdžiai, ypač komforto ir audio įrangos srityse.

Privalumai: galingi varikliai; aukšta surinkimo ir apdailos kokybė; turtinga bazinė įranga; geros valdymo savybės
Trūkumai: skurdus variklių pasirinkimas; nepakankamas ridos komfortas; ankšta galinė sėdynė; triukšmingas ir nelabai taupus dyzelis
Verdiktas: geras automobilis išvaizdos, įrangos ir net kainų požiūriu, bet vis dar nusileidžia klasės lyderiams valdymo ir ridos savybėmis

„Lexus“ automobiliais Lietuvoje prekiauja „Autotoja“. Benzininiu varikliu aprūpintas „Lexus IS“ mūsų šalyje kainuoja nuo 106,800 Lt, o dyzelinė versija pasirodys gegužės mėnesį ir kainuos nuo 104 tūkst. Lt.

Sausis 16, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Komentarai

  • Ramunas

    vokiskas auto geriau…..sioje klaseje.

  • saulius

    man jis atrodo taip nesveikai grazus tiek isore tiek salone, ir iranga puiki, bet labai gaila kad “Lexus” gali tokiu negeru trukumu tureti, na ir kaina nebetokia nedziuginanti

  • to ramunas

    lexus yra lexxus tai auksta klase germanams rukyt

  • ik

    slepkites germanai pries lexus

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: