“BMW” ir “Mercedes-Benz” atgaivina GDI variklius

BMW ir „Mercedes-Benz“ pirkėjams netrukus pasiūlys naujos kartos tiesioginio įpurškimo benzininius variklius (Gasoline Direct Injection, GDI). Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai nutarė pasekti „Audi“ pavyzdžiu. Pastarasis gamintojas tiesioginio įpurškimo benzininius variklius, kuriuos žymi FSI vardu, pasiūlė gerokai anksčiau ir turi ambicingų šios technologijos vystymo planų.

BMW ir „Mercedes-Benz“ tikisi, kad naujos technologijos leis išspręsti problemas, iki šiol trukdžiusias tiesioginio įpurškimo benzininių variklių išplitimui. Naudodami šią technologiją gamintojai viliasi sumažinti degalų sąnaudas. BMW variklių kūrimo skyriaus vadovas Klausas Borgmannas tikina, kad didėjant susirūpinimui aplinkos tarša bei augant degalų kainoms pirkėjai ieško galingų ir kartu ekonomiškų automobilių. Anot vadovo, laikai, kuomet didesnė variklių galia buvo pasiekiama didinant darbinį tūrį, jau liko praeityje.

„Mercedes-Benz“ sukurtas 3,5 ltr. V-6 GDI variklis

„DaimlerChrysler“ ir „Mercedes Car Group“ vadovas Dieteris Zetsche teigė, jog nauji ekonomiški tiesioginio įpurškimo benzininiai varikliai leis dar labiau priartėti prie mažomis degalų sąnaudomis pasižyminčių dyzelinių jėgainių. Ženevos automobilių parodoje gamintojas pademonstravo 3,5 ltr. (292 AG) V-6 tiesioginio įpurškimo benzininį variklį, kuris jau nuo šios vasaros bus montuojamas į CLS modelį. Tiesioginio įpurškimo benzininius variklius „Mercedes-Benz“ žymi santrumpa CGI.

Toje pačioje parodoje BMW pristatė 3,0 ltr. (306 AG) I-6 tiesioginio įpurškimo benzininį agregatą su dviem turbinom, kuris montuojamas į naujos kartos 3 serijos kupė. Nors variklio darbinis tūris yra 3,0 ltr., šis modelis žymimas „BMW 335i“. K.Borgmannas teigė, jog naujasis variklis prilygsta 4,0 ltr. V-8 agregatui, tačiau yra gerokai lengvesnis. Per artimiausius kelerius metus BMW ketina pasiūlyti 1, 3 bei 5 serijų modeliams skirtų tiesioginio įpurškimo benzininių variklių. GDI sistemas BMW tiekia Vokietijos komponentų gamintojas „Siemens VDO Automotive“.

Į naujos kartos 3 serijos BMW kupė montuojamas 3,0 ltr. GDI variklis

Tuo tarpu „Audi“ tiesioginio įpurškimo benzinines jėgaines jau dabar montuoja į A3, A4, A6, Q7 ir A8 modelius. Gamintojo atstovas spaudai Josefas Schlossmacheris teigė, kad gamintojas siekia GDI (FSI) agregatais aprūpinti visus savo modelius. Už benzininių variklių inžineriją atsakingas „Robert Bosch“ viceprezidentas Juergenas Gerhardtas tikino, kad pernai visame pasaulyje buvo pagaminta milijonas tiesioginio įpurškimo benzininius variklius turinčių automobilių. Jis tikisi, kad iki 2010 m. šis skaičius padidės bent tris kartus. „Robert Bosch“ gamina „Mercedes-Benz“ skirtas GDI sistemas.

Komponentų gamintojo „Delphi“ Europos padalinio prezidentas Volkeris Barthas teigė, kad bendrovė kuria GDI sistemą neįvardytam Europos automobilių gamintojui. Pasak jo, Senojo žemyno bendrovėms paranku turėti alternatyvą populiariems dyzeliniams agregatams.

Kitaip nei įprastiniuose benzininiuose agregatuose, GDI technologijos varikliuose degalai pirmiausiai patenka ne į įpurškimo kolektorių, o teisiai į degimo kamerą. Pirmuosius tiesioginio įpurškimo benzininius variklius šeštajame dešimtmetyje pasiūlė dabar jau išnykusi Vokietijos „Gutbrod“ markė. GDI varikliai buvo montuojami ir į 1954 m. pasirodžiusį „Mercedes-Benz 300SL“, tačiau po to ši technologija sunyko ir tik 1997 m. ją vėl atgaivino „Mitsubishi“. Japonijos gamintojas pasiūlė „kreipiančiosios sienelės“ principu sukurtus tiesioginio įpurškimo benzininius variklius, kuriuose tiesiai į cilindro degimo kameros sienelę purškiami degalai atšoka atgal ir susimaišo su oru.

GDI variklis buvo montuojamas ir į „Mercedes-Benz 300SL“

2002-05 m. tiesioginio įpurškimo benzininis agregatas buvo montuojamas į „Mercedes-Benz CLK200 CGI“ modelį, tačiau vėliau šio variklio buvo atsisakyta, nes jo degalų sąnaudos buvo nedaug mažesnės nei įprastinių benzininių jėgainių. Vyriausiasis „Ford Motor“ technologijų specialistas Richardas Parry-Jones,as teigia, jog ankstyvosios GDI sistemos nepasiteisino, nes leido tik labai nežymiai sumažinti degalų sąnaudas. Siekiant užtikrinti geresnę degimo kontrolę, naujuose GDI varikliuose kuras įpurškiamas teisiai prie uždegimo žvakės.

Bendros magistralės dyzeliniai varikliai yra maždaug 30% ekonomiškesni nei analogiško darbinio tūrio benzininės jėgainės. R.Parry-Jones,as mano, jog GDI varikliai bus ekonomiškai naudingi, jei leis bent 15% sumažinti benzino sąnaudas.

Gegužė 3, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: