2005 m. Frankfurto automobilių parodos IAA apžvalga (I dalis)

Š ių metų Frankfurto automobilių parodoje IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), atveriančioje duris plačiajai publikai rugsėjo 17 d., laukiama daugybės debiutų. Naujus modelius pristatys neseniai paskirti vadovai – ketverius mėnesius „Volkswagen“ markės grupei vadovaujantis Wolfgangas Bernhardas šioje parodoje pademonstruos kupė-kabrioletą „Eos“, o tik dvi savaites „Mercedes“ grupės vadovo pareigas einantis Dieteris Zetsche pristatys naująjį S klasės „Mercedes-Benz“. Tuo tarpu „Fiat“ grupės ir „Fiat Auto“ bosas Sergio Marchionne pademonstruos naujos kartos „Punto“ modelį, į kurį Italijos gamintojas deda itin daug vilčių.

IAA 2005 parodoje debiutuojantys modeliai
„Audi Q7“
„Bentley Azure“
3 serijos BMW universalas
„Cadillac BLS“, STS-V ir XLR-V
„Chevrolet Aveo“ sedanas
„Fiat Punto“
„Ford Galaxy“ ir „Focus ST“
„Jaguar Daimler Super Eight“ ir XK
„Honda Civic“
„Kia Magentis“
„Lamborghini Gallardo Spyder“
„Maybach 57S“
S ir R klasių „Mercedes-Benz“, „ML 63 AMG“
„Nissan Note“ ir „Micra C+C“
„Opel Astra TwinTop“, „Vectra OPC“ ir „Zafira CNG“
„Peugeot 407 Coupe“, 206 sedanas ir „1007 RC“
„Porsche Cayman S“
„Renault Clio“
„Š koda Octavia RS“
„SsangYong Kyron““
„Suzuki Grand Vitara“
„Toyota Yaris“ ir RAV4
„Volkswagen Eos“, „Golf R32“, „Golf GT“ „Passat“ universalas, „Jetta“
„Volvo C70“

Frankfurto parodoje debiutuojantis 509 cm ilgio visureigis „Audi Q7“ bus ilgesnis už reprezentacinį sedaną A8 bei pagrindinius savo varžovus – BMW X5 ir „Mercedes-Benz ML“. Š is modelis yra ypač ilgas, nes pagrindinė jo rinka bus JAV, kur pirkėjai mėgsta didelius automobilius. Trijose Q7 sėdynių eilėse galės įsitaisyti septyni keleiviai. Q7 turės sistemas, saugančias nuo atsitiktinio eismo juostos kirtimo bei įspėjančias apie veidrodėlių „aklojoje zonoje“ esantį automobilį. Bazinis 3,0 ltr. V-6 (233 AG) dyzeliniu varikliu aprūpintas modelis kainuos 48,900 eurų (168,842 Lt).

“Audi Q7″

„Rolls-Royce“ varžovas „Bentley“ parodoje pademonstruos „Arnage“ pagrindu sukurtą kabrioletą „Azure“. Kaip ir originalus 1995 m. debiutavęs modelis, naujasis „Azure“ bus „Bentley“ flagmanas. Keturvietis kabrioletas primins Ženevos parodoje pristatytą „Arnage Drophead“ koncepcinį modelį. Prekyboje „Azure“ pasirodys kitų metų pradžioje. 2007 m. „Rolls-Royce“ ketina pateikti „Phantom“ kabrioletą, kuris veikiausiai vadinsis „Corniche“.

BMW parodoje pristatys 3 serijos universalą, kurį šis gamintojas vadina „Touring“ vardu. BMW tikina, kad universalas buvo kuriamas kartu su sedanu, tačiau kaip atskiras modelis. 3 serijos universalo bagažinės talpa padidėjo 25 ltr. iki 460 ltr., o atsisakius atsarginio rato atsirado galimybė po bagažinės grindimis įrengti dar vieną krovinių skyrių. Naujasis universalas už savo pirmtaką bus 4,2 cm ilgesnis, 7,8 cm platesnis, 0,9 cm aukštesnis, o bazė pailgėjo 3,5 cm.

3 serijos BMW universalas

Siekdama „Cadillac“ paversti pasauline marke „General Motors“ nusprendė Europos rinkai pasiūlyti prestižinės vidutinės klasės sedaną BLS. Š is mažiausias „Cadillac“ modelių šeimos narys buvo sukurtas norint įtikti europiečių skoniui. BLS yra gaminamas „Saab 9-3“ pagrindu, tačiau pasižymi specifiniu „Cadillac“ dizainu ir visiškai neprimena savo švediško „brolio“. BLS bus pirmasis „Cadillac“ modelis, turintis dyzelinį agregatą – šis automobilis bus komplektuojamas su 1,9 ltr. (150 AG) turbodyzeline jėgaine. „General Motors“ planuoja „Saab“ gamykloje Trollhaettene (Š vedija) kasmet pagaminti 10 tūkst. BLS automobilių, kurie prekyboje pasirodys kitų metų kovą.

JAV gamintojas pristatys ir V raide žymimas sedano STS ir roadsterio XLR galingesnes versijas, kurios turėtų konkuruoti su BMW M5 ir „Mercedes-Benz AMG“. Š iuos modelius varys kompresorinės 4,4 ltr. V-8 „Cadillac Northstar“ jėgainės versijos. STS-V variklis turės 476 AG, o XLR-V – 448 AG.

„Chevrolet“ Europos padalinys pristatys „GM Daewoo“ Pietų Korėjoje gaminamą keturių durų sedaną „Aveo“. „General Motors“ siekia, kad „Aveo“ būtų prekiaujama visose pasaulio rinkose. Š iuo metu šis modelis yra gaminamas Pietų Korėjoje, Kinijoje ir Pietų Amerikoje, o jį įsigyti galima net 120 šalių. Europos rinkai skirti „Aveo“ kainuos nuo 12 tūkst. eurų (41 tūkst. Lt). „Chevrolet Europe“ vadovas Hardy Sprangeris tikisi, kad šis modelis Senajame žemyne sulauks pasisekimo, nes Centrinėje ir Rytų Europoje pirkėjai mielai renkasi sedanus. Pavasarį prekyboje pasirodysiantį „šAveo“ bus galima užsisakyti ir su pagal licenziją gaminamu „VM Motori“ 1,5 ltr. dyzeliniu varikliu.

„Ford“ Frankfurte pademonstruos didelį septynvietį vienatūrį, kuris veikiausiai vadinsis „Galaxy“. Ankstesnis „Galaxy“ modelis buvo sukurtas kartu su „Volkswagen“ (Vokietijos gamintojo versija vadinasi „Sharan“) ir gaminamas Portugalijoje esančioje „Autoeuropa“ gamykloje. Naujasis „C1 Plus“ architektūros pagrindu sukurtas modelis nuo kovo mėnesio bus gaminamas „Ford“ gamykloje Belgijoje. „Ford“ taip pat pristatys galingą „Focus“ versiją ST. „Focus ST“ turės iš„Volvo“ pasiskolintą 2,5 ltr. (225 AG) penkių cilindrų agregatą.

Vokietijoje debiutuos ir naujas „Fiat Punto“ modelis, nuo kurio sėkmės išesmės priklausys Italijos gamintojo ateitis. Jei „Punto“ prekybos apimtys pasiektų bent 360 tūkst. vnt. per metus, „Fiat“ galėtų išbristi išnuostolių liūno. Priešingu atveju „Fiat“ gresia žlugimas. Siekiant įvykdyti ES pėsčiųjų saugumo reikalavimus „Punto“ pailgėjo 19 cm. Italijos gamintojas tikina, kad ūgtelėjęs modelis yra erdviausias savo klasėje. Sportišką naujojo „Punto“ išvaizdą sukūrė „Italdesign Giugiaro“. Prekyboje šis modelis pasirodys rugsėjo 24 d. ir Italijoje kainuos nuo 11 tūkst. eurų (37,981 Lt). „Fiat Punto“ architektūra yra ta pati kaip ir Ženevos automobilių parodoje pristatyto naujo „Opel Corsa“.

“Fiat Punto”

Š ių metų Frankfurto paroda „Jaguar“ markei bus viena svarbiausių per visą jos istoriją. Didžiosios Britanijos gamintojas ilgą laiką turėjo finansinių problemų, todėl dabar jam žūtbūt reikia modelio, kuris sužadintų pirkėjų susidomėjimą. Parodoje „Jaguar“ pristatys naujos kartos XK sportišką automobilį bei reprezentacinį sedaną „Daimler Super Eight“. „Jaguar XK“ yra gaminamas Detroito parodoje pristatyto „Advanced Lightweight Coupe“ koncepcinio modelio pagrindu. Kaip ir sedanas XJ, naujasis XK turės aliumininį kėbulą. Didžiosios Britanijos gamintojas tikina, kad naujos kartos XK atrodo daug sportiškesnis už savo pirmtaką ir labiau primena senesniuosius „Jaguar“ automobilius. XK bus aprūpintas 4,2 ltr. (300 AG) V-8 varikliu bei šešių laipsnių sekvencine greičių dėže. Frankfurte „Jaguar“ pristatys ir prailginto XJ sedano pagrindu sukurtą reprezentacinį modelį „Daimler Super Eight“.

“Jaguar XK”

Parodoje debiutuos jau aštuntosios kartos „Honda Civic“ kurio išvaizda smarkiai skirsis nuo ankstesnių modelių. Gamybai paruošto „Civic“ dizainas yra beveik toks pat avangardinis kaip ir Ženevos parodoje pristatyto koncepcinio modelio. Dėmesį patraukia įdomi priekinių žibintų apdaila, prie stiklo paslėptos galinių durų rankenėlės bei itin erdvus salonas. Lyginant su ankstesniu modeliu, naujasis „Civic“ yra 3,5 cm trumpesnis, bet 6,5 cm platesnis. Japonijos gamintojas tikisi, kad šis automobilis pritrauks jaunesnių pirkėjų dėmesį, nes dabar vidutinis „Civic“ pirkėjo amžius yra 50 metų. Prekyboje naujasis „Civic“ pasirodys sausio mėn., jį bus galima įsigyti ir su naujos kartos hibridiniu varikliu.

Frankfurte „Kia“ pristatys antros kartos „Magentis“ sedaną, kuris turės naują 2,0 ltr. (135 AG) dyzelinį variklį. Norint sėkmingai konkuruoti Europos rinkoje, dyzelinė jėgainė šiam modeliui buvo būtina. Naujasis „Magentis“ yra 0,5 cm ilgesnis ir 7 cm aukštesnis už savo pirmtaką.

„Lamborghini“ IAA parodoje pademonstruos „Gallardo“ kabrioletą „Gallardo Spyder“, kuris prekyboje pasirodys kitų metų pradžioje ir kainuos nuo 160 tūkst. eurų (552 tūkst. Lt).

„Lexus“ žada pristatyti GS modelio versiją GS450h, kuri bus aprūpinta 3,5 ltr. V-6 (340 AG) hibridiniu varikliu.

Reprezentacinė „Mercedes“ grupės markė „Maybach“ pristatys galingesnę „Maybach 57“ modelio versiją 57S. „Maybach 57 Spezial“ turės 6,0 ltr. V12 (612 AG) variklį ir 100 km/val. greitį pasieks vos per 5 sekundes. „Maybach 57S“ kainuos apie 417,600 eurų (1,441,889 Lt).

Frankfurto parodoje debiutuojančių modelių apžvalgos tęsinys – kitame „AutoVerslo“ numeryje.

Rugsėjis 14, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Produktai"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: