Tyrimas rodo, kad daug vairuotojų nesinaudoja įdiegtomis technologijomis

JAV rinkos tyrimų bendrovės „J.D. Power“ duomenimis, automobilių gamintojai milijardines sumas investuoja į technologijas, kurių nemaža dalis vairuotojų išvis nenaudoja. Neseniai paskelbtoje „J.D. Power“ interaktyvių vairavimo potyrių ataskaitoje teigiama, jog bent 20% vairuotojų išvis nenaudoja 16 iš 33 tirtų automobilio funkcijų. 43% respondentų teigė nesinaudojantys galimybe gauti konsjeržo paslaugas, 38% taip ir nepanaudojo įdiegto mobiliojo maršrutizatoriaus, 35% vairuotojų niekad nesinaudoja automatinio parkavimo sistema, 33% nepriprato prie projekcinio displėjaus ir 32% respondentų niekada nenaudoja įdiegtų programėlių.

„J.D. Power“ tyrimas buvo atliktas balandį-birželį apklausus daugiau nei 4,2 tūkst. naujų automobilių pirkėjų, kurie naują automobilį įsigijo prieš 90 dienų.

„J.D. Power“ atstovė Renee Stephens leidiniui „Automotive News“ teigė, jog naujos technologijos vairuotoją turi sudominti per pirmąsias 30 dienų, jei per šį laikotarpį vairuotojas jų neišmėgins, greičiausiai jis niekada jomis ir nesinaudos. R.Stephens pastebėjo, kad naują automobilį gavę žmonės kurį laiką būna apimti entuziazmo ir noriai išbando įvairias naujoves, tad tuomet jie būna patys imliausi.

“CarPlay” sistema “Volkswagen” automobilyje

Kartais vairuotojai informacijos apie naujų funkcijų naudojimą ieško internete, kartais teiraujasi dilerio. Dėl to pardavėjui tenka labai svarbus vaidmuo skatinant naujų technologijų naudojimą. Tyrimo duomenimis, jei pardavėjas nepaaiškina klientui, kaip naudotis viena ar kita funkcija, jis greičiausiai ja ir nesinaudos. Be to, kartais pirkėjui perduodamas automobilis, kuriame ne visos funkcijos yra aktyvuotos, tad vairuotojai kartais net nežino, kad jas turi.

Tyrimo metu tai pat buvo atkreiptas dėmesys į vairuotojų nepageidaujamas funkcijas. „J.D. Power“ išskyrė 14 funkcijų, be kurių daugiau nei penktadalis respondentų teigė galį apsieiti. Tai, pavyzdžiui, „Apple CarPlay“, „Android Auto“, jau minėtos konsjeržo paslaugos bei SMS žinučių siuntimas ir gavimas. Savo ruožtu 1977-1994 m. gimusių vairuotojų karta skeptiškai vertina net 23 funkcijas, daugiausiai susijusias su interneto ryšiu bei pramogomis.

Tyrimo duomenimis, funkcijos tampa nepageidaujamomis dėl to, kad vairuotojai nemato jų teikiamos naudos ar yra tiesiog įtraukiamos į tam tikrą komplektaciją, nors pirkėjui jos ir nėra aktualios. R.Stephens pastebi, kad padėtį gali pagerinti pardavimo atstovybėse dirbantys kvalifikuoti ekspertai, kurie pirkėjui patogiu laiku galėtų paaiškinti šių funkcijų naudojimą. Anot R.Stephens, atsiimdami automobilį pirkėjai dažniausiai peržiūri tik finansavimo dokumentus ir išskuba lauk, tad jiems reiktų pasiūlyti patogiu metu sugrįžti ir pasikonsultuoti su technologijas išmanančiu žmogumi.

Rugsėjis 22, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: