
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Trečiojo Reicho „liaudies automobilis“ turėjo žydiškas šaknis?
Iki šiol manoma, kad nebrangaus ir prieinamo automobilio poreikį tarpukario Vokietijoje suprato Adolfas Hitleris, o legendinį „Volkswagen Kaefer“ modelį jo užsakymu sukonstravo Ferdinandas Porsche. Vis dėlto vienas Olandijos istorikas parašė knygą, kurioje mėgina įrodyti, kad „Kaefer“ modelio kilmė yra visiškai kitokia. Paulas Schilperoordas savo knygoje „Tikroji „Kaefer“ istorija“ (Het Ware Verhall van de Kever) tvirtina, kad „Kaefer“ sukūrė žydų kilmės inžinierius Josefas Ganzas.
Pasak P.Schilperoordo, garsųjį modelį J.Ganzas suprojektavo 1929 m., o pirmieji prototipai pagaminti 1930-1931 m. Antrasis J.Ganzo automobilio prototipas buvo vadinamas „Gegužės vabalu“. J.Ganzo modelis turėjo keletą išskirtinių savybių, pavyzdžiui, nepriklausomą visų ratų pakabą ir gale montuojamą variklį.
“Volkswagen Kaefer”
P.Schilperoordas tikina, kad J.Ganzas prie savo koncepcinio modelio darbavosi trečiame dešimtmetyje, o Trečiojo Reicho „Kaefer“ galėjo būti sukurtas tik J.Ganzo automobilio pagrindu. Knygoje rašoma, kad gestapas 1933 m. buvo suėmęs J.Ganzą, bet vėliau jam kaltinimai buvo panaikinti. Tiesa, nacių agentams pamėginus įsilaužti į jo namus J.Ganzas pasitraukė išVokietijos į Š veicariją, o vėliau išvyko į Austriją, kur 1967 m. mirė.
P.Schilperoordas tikisi, kad dabar istorinė klaida bus atitaisyta ir J.Ganzas bus pripažintas tikruoju vieno išįsimintiniausių automobilių autoriumi.
Lapkritis 25, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą