Rumunija siekia, kad „Renault“ išgelbėtų „Daewoo Automobile Romania“

Rumunijos vyriausybė siekia, kad „Renault“ perimtų antro pagal dydį šalies automobilių gamintojo „Daewoo Automobile Romania“ kontrolę, tačiau Prancūzijos gamintojas kol kas dedasi esąs tam visiškai abejingas.

„Renault“ vadovai neatvyko į sausio 24 d. numatytą susitikimą su Rumunijos pramonės ir prekybos ministerijos atstovais. Prancūzijos bendrovės atstovas spaudai Clementas Peltier patikino, kad „Renault“ nesidomi šia gamykla. Vis dėlto praeitų metų pabaigoje „Renault“ vadovai kalbėjo šiek tiek kitaip – jie teigė svarstytų galimybę perimti šią „Daewoo“ gamyklą ir taip padidinti „Dacia“ gamybos pajėgumus.

„Daewoo Romania“ turi nedelsiant susirasti strateginį investuotoją, nes bendrovės sutartis dėl „Daewoo“ automobilių surinkimo baigiasi jau po devynių mėnesių. „General Motors“, kuri Rumunijoje prekiauja „Chevrolet“ modeliais, teigia neketinanti derėtis su Daewoo Romania“ ir pratęsti jos licenziją.

“Daewoo Cielo”

Tiekėjai teigia, kad „Daewoo Romania“ Pietų Korėjos bendrovei „GM Daewoo“ yra skolinga apie 617 mln. eurų (2,130 mln. Lt). 49% „Daewoo Romania“ akcijų priklauso Rumunijos vyriausybei, o likę 51% - skolų išieškojimu užsiimančiai „Korea Asset Management Corporation“ (KAMCO). Savo ruožtu didžiąją dalį KAMCO akcijų valdo Korėjos vyriausybė.

„Daewoo Romania“ 1994 m. buvo įkurta ankstesnės „Citroen“ gamyklos vietoje. „Daewoo“ į šią gamyklą investavo 850 mln. dolerių (2,279 mln. Lt) ir padidino jos metinius gamybos pajėgumus iki 200 tūkst. vnt. Be to, korėjiečiai atnaujino variklių gamybos skyrių ir pastatė aukšto ir žemo slėgio aliuminio liejimo cechus.

Kalbama, kad Kinijos automobilių gamintojas „Chery Automobile“ žvalgosi potencialios gamybos vietos Rumunijoje, Lenkijoje ar kurioje nors kitoje Rytų Europos šalyje. Vis dėlto Rumunijos pramonės ir prekybos ministerijos atstovė Iuliana Niculae teigė, kad išKinijos gamintojo kol kas nėra gauta jokių žinių.

“Daewoo Matiz”

„Daewoo Romania“, kurioje dirba apie 4 tūkst. žmonių, su sunkumais susidūrė 2000 m., kuomet bankrutavo Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Daewoo“. „General Motors“ perėmė didžiąją dalį „Daewoo“ turto, tačiau Rumunijos gamykla JAV gamintojo nesudomino.

„Daewoo Romania“ Craiova mieste (apie 215 km į vakarus nuo Bukarešto) gamina „Tacuma“, „Matiz“, „Cielo“ ir „Nubira“ modelius. Pernai ji pagamino 27,343 automobilius ir užėmė 15% Rumunijos asmeninių automobilių rinkos.

Manoma, kad dabar gamintojas turi dvi išeitis:

  • „¢ Susirasti strateginį partnerį ir tokiu būdu atnaujinti modelių gamą;
    „¢ Įkalbėti „General Motors“ pratęsti gamybos licenziją ir susitarti dėl automobilių komponentų tiekimo iš„GM Daewoo“.

„Renault“ teigia, kad dabar bendrovės prioritetas yra padidinti gamybos apimtis „Dacia“ gamykloje Pitesti mieste (Rumunija). Čia „Renault“ statys naujus cechus, kuriuose gamins pilnus „Logan“ detalių komplektus, skirtus šių automobilių surinkimui Rusijoje, Irane, Maroke bei Kolumbijoje. Siekiant padidinti „Logan“ gamybos apimtis nuo 300 iki 500 automobilių per dieną, buvo priimta 800 darbuotojų ir įvesta trečioji darbo pamaina.

Vasaris 17, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

  • Miyu

    na tai elementaru, norit gero susio, gnatmkiies patis arba valgikite restorane. Nes PC viskas daroma pigiau, ryziai netie, actas obuoliu (pigesnis) ir etc. tuom labiau sushis pagamintas negali stoveti ilgiau pusvalandzio, atspekite kiek PC stovi ? nes ir ryziai sudziuna ir dumbliu struktura pasikeicia. :)

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: