Prancūzija ketina paremti „PSA/Peugeot-Citroen“

Prancūzijos vyriausybė ketina paremti šalies automobilių gamintoją „PSA/Peugeot-Citroen“ suteikdama garantijas 7 mlrd. eurų (24 mlrd. Lt) vertės naujoms obligacijoms mainais už didesnę įtaką šios bendrovės veiklai. Prancūzijos finansų ministras pranešė, jog sutarta, kad vyriausybės ir darbuotojų atstovai gaus po vieną vietą PSA valdyboje, o specialus išorinis komitetas galės vetuoti bet kokius esminius PSA sprendimus. Be to, gamintojas sustabdys dividendų mokėjimus bei panaikins aukščiausiems vadovams skiriamus akcijų opcionus.

Valstybinės garantijos turėtų sustiprinti sunkumų kamuojamą PSA finansinių paslaugų padalinį „Banque PSA Finance“, kuriam dėl prasto kredito reitingo skolintis tapo itin brangu. Dėl to gamintojas negali pirkėjams pasiūlyti konkurencingų lizingo palūkanų. PSA pranešė, kad jau beveik pasiekė susitarimą su jam skolinančiais bankais dėl 11,5 mlrd. eurų (39,7 mlrd. Lt) paskolų refinansavimo. PSA finansų skyriaus vadovas Jeanas-Baptiste’as de Chatillonas tvirtina, kad refinansavimo sandoris bus užbaigtas artimiausiu metu ir atitiks ES taisykles. Anot jo, tai ne valstybės parama, o valstybės palaikymas. Vadovas pridūrė, kad PSA rinkos kainomis atsilygins už valstybės teikiamas garantijas. Kiek anksčiau vienas stambiausių „Volkswagen“ grupės akcininkų – Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemė – žadėjo skųsti valstybės paramą PSA dėl prieštaravimo ES teisės aktams.

“Citroen C3″ gamyba Aulnay gamykloje

PSA anksčiau planavo uždaryti netoli Paryžiaus esančią Aulnay gamyklą ir atleisti apie 8 tūkst. žmonių ir taip sumažinti nuostolius, kurie dabar siekia apie 200 mln. eurų (691 mln. Lt) per mėnesį. Vis dėlto dabar Prancūzijos premjeras Jeanas-Marcas Ayraultas teigė tikįs, kad mainais į paramą gamintojas sumažins planuojamų atleisti žmonių skaičių.

PSA pranešė, kad bendrovės trečiojo ketvirčio pajamos sumažėjo 3,9% iki 12,9 mlrd. eurų (44,5 mlrd. Lt). Automobilių gamybos padalinio pajamos sumažėjo dar labiau – 8,5% iki 8,5 mlrd. eurų (29,3 mlrd. Lt). Šis mažėjimas aiškinamas smunkančiomis Europos bei Pietų Amerikos rinkomis ir sustabdytu pilnų automobilių detalių komplektų eksportu į Iraną. Gamintojo pasaulinės pardavimų apimtys trečiąjį ketvirtį sumažėjo 6,3% iki 625 tūkst. automobilių.

Spalis 25, 2012   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: