Naujasis „Toyota Motor“ vadovas: laukia dveji sunkūs metai

Pristatydamas savo veiklos strategiją naujasis „Toyota Motor“ prezidentas Akio Toyoda pabrėžė, kad automobilių pramonės laukia dar dveji sunkūs metai. Siekdamas išbristi išnuostolių liūno didžiausias pasaulio automobilių gamintojas ketina Š iaurės Amerikos padaliniui suteikti daugiau savarankiškumo ir kiekvienai rinkai pasiūlyti būtent jai pritaikytus modelius, o ne visose rinkose tiekti pilną modelių gamą.

“Toyota Prius”

Dėl ekonomikos nuosmukio smarkiai sumažėjus naujų automobilių paklausai dauguma po visą pasaulį išsibarsčiusių „Toyota Motor“ gamyklų turi perteklinių pajėgumų. Dėl to ir taip efektyviai dirbanti Japonijos bendrovė sieks dar labiau sumažinti kaštus, kad pelno pavyktų gauti net ir prie 70% gamyklų apkrovimo. Praeitais finansiniais metais „Toyota Motor“ patyrė rekordinį 461 mlrd. jenų (11,6 mlrd. Lt) nuostolį, o šiemet planuojamas net 850 mlrd. jenų (21,4 mlrd. Lt) nuostolis, bet analitikai prognozuoja gerokai mažesnį 495 mlrd. jenų (12,5 mlrd. Lt) nuostolį. Vis dėlto A.Toyoda pabrėžė padarysiantis viską, kad bendrovė išvengtų trečių nuostolingų metų.

Europos rinkoje „Toyota Motor“ daug dėmesio skirs hibridiniams modeliams. Gegužės mėn. Japonijoje debiutavęs naujos kartos „Prius“ sulaukė didelio susidomėjimo ir netgi buvo tapęs populiariausiu modeliu. Japonijoje iki birželio pabaigos buvo gauta per 180 tūkst. užsakymų. Tiesa, šio modelio pasiūla yra ribota, nes jis gaminamas tik dvejose gamyklose. Analitikai taip pat perspėja, kad didelis „Prius“ populiarumas gali atsisukti priešpačią „Toyota Motor“, nes dėl to gali nukentėti kitų pelningesnių jos modelių pardavimai.

“Toyota Prius”

A.Toyoda taip pat pažadėjo stengtis sugrąžinti savo senelio įkurtą gamintoją prie ištakų. Tiesa, 2005 m. perimdamas vadovavimą panašiai kalbėjo ir ankstesnis „Toyota Motor“ prezidentas Katsuaki Watanabe, nors tuomet „Toyota Motor“ gamyklos nespėjo tenkinti paklausos.

Kitaip nei „General Motors“ ir „Chrysler Group“, „Toyota Motor“ tikisi išgyventi nuosmukį neuždarydama gamyklų ir nesiimdama masinio darbuotojų atleidimo. Dauguma vadovų pripažįsta, kad rinkos nuosmukis JAV ir Japonijoje jau pasiekė dugną, tačiau dėl atsigavimo laiko dar nesutariama.

Rugpjūtis 17, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: