Marchionne siekia paversti „Fiat“ labai galingu autoverslo koncernu

„Fiat“ grupės šefas Sergio Marchionne per pastaruosius metus buvo bene dažniausiai apie vykstančius pokyčius kalbantis ir sėkmingiausiai savo išdėstytą strategiją vykdantis automobilių pramonės atstovas. Priešaštuonis mėnesius interviu žurnalui „Automotive News Europe“ jis perspėjo, kad norėdami išlikti krizės sąlygomis gamintojai turi ieškoti susijungimo ar įsigijimo galimybių ir taip didinti gamybos apimtis. S.Marchionne yra tvirtai įsitikinęs, kad po pusantrų metų ekonomikos nuosmukio nusiaubtoje automobilių rinkoje liks tik penki ar šeši dideli gamintojai ir jis daro viską, kad „Fiat“ būtų vienas išjų.

Anot S.Marchionne, ateities perspektyvas turi tik tie gamintojai, kurių apimtys siekia bent 5,5-6 mln. vnt. per metus, kurie naudoja bendras automobilių architektūras ir kiekvienos iššių architektūrų pagrindu kasmet pagamina bent po milijoną automobilių. Po šio pareiškimo S.Marchionne iškart ėmėsi darbų: sausio mėnesį JAV vyriausybei pasiūlė išgelbėti „Chrysler LLC“. Kovą S.Marchionne pasiūlymui pritarė prezidento Baracko Obamos automobilių pramonės darbo grupė ir po greitos bankroto procedūros birželio pradžioje buvo suformuota „Chrysler Group“, kurios 20% akcijų valdo „Fiat“ ir prie kurios vairo stovi ne kas kitas, o pats S.Marchionne.

Sergio Marchionne

Tuo pat metu S.Marchionne pateikė pasiūlymą „General Motors“ dėl „Opel“/„Vauxhall“ markių ir „General Motors“ Pietų Afrikos bei Pietų Amerikos padalinių perėmimo. Kadangi sunkumų kamuojamą „Opel“ turėjo paremti Vokietijos vyriausybė šis sandoris apaugo politiniais interesais ir gegužės pabaigoje buvo nuspręsta „Opel“ parduoti Kanados automobilių komponentų gamintojui „Magna International“. Vis dėlto „Opel“ pardavimas nėra baigtas iki šiol: dėl šio gamintojo be „Magna International“ varžosi ir Belgijos investicinė bendrovė „RHJ International“, tačiau gali būti, kad po bankroto atsigavęs ir išJAV vyriausybės pinigų gavęs „General Motors“ nuspręs „Opel“ pasilaikyti sau.

„Fiat“ kartu su „Chrysler Group“ per metus gali pagaminti apie 3 mln. automobilių, tad S.Marchionne dar tenka ieškoti kitų plėtros galimybių. Viena jų yra miglotas „Opel“ pardavimo sandoris, tačiau S.Marchionne gali rasti ir kitų partnerių. Specialistai prognozuoja, kad artimiausius 12-18 mėnesių pasaulinė automobilių rinka dar kovos su nuosmukiu, tad konsolidacijos poreikis tikrai augs. Dėl to lieka tik laiko klausimas, kada S.Marchionne pasieks savo paties nustatytą 5,5-6 mln. vnt. ribą.

Rugpjūtis 27, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: