JAV-ES standartų suvienodinimas leistų automobilių gamintojams sutaupyti

JAV automobilių gamintojų aljanso teigimu, vienai bendrovei modelio pritaikymas pagal ES standartus atsiėjo net 42 mln. dolerių (37 mln. eurų), nes teko pakeisti apie 100 detalių ir padaryti konstrukcinių pakeitimų. Tuo tarpu tyrėjai nustatė, kad automobilių saugumui visai tai neturi beveik jokio poveikio. Dėl to ir JAV, ir Europos gamintojai spaudžia savo vyriausybes, kad šiuo metu derinama JAV ir Europos Sąjungos laisvosios prekybos sutartis suvienodintų ir automobilių saugumo reikalavimus. Gamintojai mano, kad laikas tam itin tinkamas, nes kaip tik rengiamasi teisiniam autonomiškų automobilių naudojimo sureguliavimui, tad būtų puiki proga įnešti darnos į kol kas nesuderinamus reikalavimus.

Didžiojo trejeto („General Motors“, „Ford Motor“ ir „Fiat Chrysler Automobiles“) interesus atstovaujančios lobistinės grupės vadovas Mattas Bluntas leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, kad kaip tik šiuo metu yra pasiektas svarbus automobilių reguliavimo pokyčių taškas. M.Bluntas su savo kolegomis iš JAV automobilių gamintojų aljanso bei Europos automobilių gamintojų asociacijos atstovais liepos mėnesį buvo susitikę Briuselyje siekdami padidinti savo spaudimą JAV ir ES derybininkams.

“Chrysler Grand Voyager” Europoje parduodamas kaip “Lancia Voyager”

JAV ir ES saugumo reikalavimų harmonizavimas gamintojams leistų sutaupyti šimtus milijonų dolerių ir eurų, nes atkristų didelės perdirbimo išlaidos. JAV įsikūrusio Petersono tarptautinės ekonomikos instituto duomenimis, tai net 20% padidintų automobilių prekybą tarp JAV ir Europos, nes gamintojai galėtų nesunkiai eksportuoti net ir nišinius modelius.

M.Bluntas pastebi, kad JAV ir ES atstovams nebūtina nustatyti vienodus saugumo reikalavimus, pakaktų pripažinti partnerio taikomą tvarką. Lobistas mano, kad tiek JAV, tiek ir ES reikalavimai užtikrina pakankamai aukštą automobilių saugumo lygį. JAV veikiantis Automobilinių tyrimų centras (CAR) nustatė, kad dėl JAV ir ES reikalavimų skirtumų gamintojai turi atlikti per 20 įvairių modifikacijų. Iš jų 14 yra palyginti nedideli pakeitimai, pavyzdžiui, JAV parduodamų automobilių bagažinės skyriuje turi būti svirtelė, kad čia uždarytas žmogus galėtų išsivaduoti, tuo tarpu Europoje tokio reikalavimo nėra.

Prie smulkių pakeitimų priskiriamos modifikacijos susijusios su buferiais, priekiniais statramsčiais, oro pagalvėmis, saugos diržais, radijo dažniais, valytuvais, veidrodėliais, durų rankenėlėmis bei vidaus žymėjimu. Didesnių pakeitimų grupei priskiriama žibintų, daviklių, variklio gaubto užrakto, valstybinio numerio ženklo ir vaikiškų kėdučių tvirtinimo modifikacijos. Tuo tarpu į esminių pakeitimų grupę patenka konstrukciniai automobilio pokyčiai dėl avarijos pasekmių švelninimo.

JAV rinkai skirtas “Volkswagen Golf”

Petersono institutas nustatė, kad, nepaisant reikalavimuose esančių skirtumų, jų poveikis saugumui yra labai panašus. Instituto tyrimo metu išsiaiškinta, kad pašalinių veiksnių, pavyzdžiui, kelio dangos, reljefo, ar netgi oro sąlygų, poveikis nelaimingų atsitikimų skaičiui yra gerokai didesnis. Vis dėlto bus nelengva įtikinti JAV ir ES priežiūros institucijas patvirtinti kitame regione naudojamą tvarką, nes ir pats reikalavimų taikymas yra visiškai skirtingas. Europoje prieš pradedant prekiauti automobiliu priežiūros institucijos atlieka jo patikrinimus ir avarijos bandymus, tuo tarpu JAV gamintojas tiesiog deklaruoja automobilio atitikimą standartams ir vėliau, radus spragų, jam gresia baudos ar privalomi automobilių atšaukimai.

JAV automobilių gamintojų aljanso atstovė Jennifer Thomas pastebi, kad reikalavimų harmonizavimas įtvirtintų JAV ir ES kaip pasaulines automobilių saugumo standartų lyderes.

Rugpjūtis 28, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: