„Jaguar“ nuomone, naujasis XE pranoksta 3 serijos BMW

Rugsėjo pradžioje „Jaguar“ pristatė naują modelį XE, kuris žymi šios markės sugrįžimą į vidutinio dydžio automobilių klasę. „Jaguar Land Rover“ vadovas Ralfas Spethas leidiniui „Automotive News Europe“ pabrėžė laikąs šį debiutą neįtikėtinai svarbiu. Anot vadovo, dėl žemesnės kainos XE suteiks galimybę pritraukti jaunesnių pirkėjų. Didžiosios Britanijos gamintojas pagrindiniu XE varžovu laiko 3 serijos BMW, tačiau tvirtina, kad dėl lengvos aliumininės platformos bei integruotos svirties galinės pakabos jų modelis yra pranašesnis už savo konkurentą iš Vokietijos.

“Jaguar XE”

Pagrindiniais XE privalumais „Jaguar Land Rover“ įvardija jau minėtą aliumininę konstrukciją, aptakias kėbulo formas, ištaigingą interjerą bei puikias valdymo savybes. XE yra pirmasis „Jaguar“ automobilis, turintis elektrinį vairo stiprintuvą. Gamintojas tvirtina, kad šis įrenginys yra efektyvesnis už hidraulinį, tačiau išlieka informatyvus.

Už XE modelio integraciją atsakingas Paulas Atkinsas pripažįsta, kad pagrindiniu varžovu laikomas 3 serijos BMW yra puikus automobilis, tačiau mano, kad Didžiosios Britanijos gamintojui pavyko pasiekti dar geresnį rezultatą, ypač patrauklų vairavimo entuziastams.

“Jaguar XE”

„Jaguar“ dizaino skyriaus vadovas Ianas Callumas mano, kad dėl trumpos priekinės iškyšos bei ilgo variklio gaubto XE demonstruoja etaloninę sportiško sedano išvaizdą. Dizaineris pastebi, kad dėl atgal palinkusių linijų XE atrodo judąs net ir tuomet, kai stovi, o F tipo modeliui artima išvaizda tikrai leis išsiskirti iš minios.

Su XE „Jaguar“ grįžta į vidutinio dydžio automobilių klasę, iš kurios pasitraukė 2009 m., kuomet buvo nutraukta X tipo modelio gamyba. „Ford Mondeo“ pagrindu sukurtas X tipo „Jaguar“ buvo kritikuojamas dėl pernelyg artimos giminystės su masiniu „Mondeo“, skersai sumontuoto variklio bei retro stiliaus išvaizdos. XE yra sukurtas naujos aliumininės galinių varomųjų ratų architektūros pagrindu, šią architektūrą ateityje naudos dauguma „Jaguar“ modelių. XE taip pat taps pirmuoju modeliu, gavusiu naujus paties „Jaguar Land Rover“ sukurtus „Ingenium“ variklius.

“Jaguar XE”

Pirmasis naujoje Wolverhamptono variklių gamykloje sukonstruotas agregatas bus 2,0 ltr. keturių cilindrų (120 kW) dyzelinis motoras. Su šiuo varikliu ir mechanine greičių dėže XE anglies dvideginio emisija sudaro tik 99 g/km, tad jis turėtų būti populiarus tose rinkose, kur automobiliams taikomi mokesčiai apskaičiuojami pagal taršą. Vėliau XE gaus „Ingenium“ serijos galingesnį dyzelinį variklį bei turbininį benzininį agregatą. Iš pradžių šis modelis naudos ir du „Ford Motor“ tiekiamus benzininius variklius: 2,0 ltr. keturių cilindrų turbininį agregatą, kurį vėliau pakeis „Ingenium“ serijos motoras, bei 3,0 ltr. V-6 kompresorinį variklį, kuris išvysto 250 kW ir montuojamas į galingiausią šio modelio versiją XE S.

XE bus gaminamas Solihullo gamykloje Didžiojoje Britanijoje, kuri galės per metus pagaminti 168 tūkst. naujos architektūros automobilių. R.Spethas teigė, kad šie pajėgimai bus išnaudoti tik gaminant tris naujos architektūros modelius, tačiau neatskleidė, kokie modeliai be XE sedano čia bus gaminami. Vis dėlto žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad greta XE sedano bus gaminamas ir universalas bei visureigiška padidinto pravažumo versija.

XE turi naują pramogų sistemą, kuri gali įsikelti programėles iš vairuotojo išmaniojo telefono. Kai kurios versijos turės ir 3G SIM kortelę, kuri leis automobilyje sukurti WiFi tinklą. Be to, išmaniuoju telefonu iš bet kurios vietos bus galima užrakinti automobilį ar įjungti bei išjungti šildymo ir vėdinimo sistemas.

“Jaguar XE” salonas

XE yra labai svarbi dalis „Jaguar“ plano, kuriuo siekiama iki 2018 m. pardavimų apimtis padidinti net tris kartus iki 230 tūkst. vnt. per metus. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad 2016 m. XE pardavimai gali priartėti prie 64 tūkst. vnt. ribos. Palyginimui, 2013 m. „Jaguar“ iš viso pardavė apie 74,5 tūkst. automobilių.

XE yra pigiausias „Jaguar“ modelis ir Didžiojoje Britanijoje kainuoja nuo 29’775 svarų (128’920 Lt). P.Atkinsas paaiškino, kad kainodara derinama prie konkurentų, pavyzdžiui, minėto 3 serijos BMW. Europoje šis modelis pasirodys 2015 m. pradžioje, o amerikiečiams jo teks palūkėti iki 2016 m.

Lapkritis 20, 2014   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: