Iki 2009 m. “General Motors” uždarys 8 gamyklas ir atleis 30 tūkst. darbuotojų

“General Motors” vadovas Rickas Wagoneris pranešė, kad iki 2008 m. pabaigos gamintojas ketina atleisti 30 tūkst. darbuotojų, uždaryti keturias automobilių surinkimo bei keturias štampavimo ir variklių gamybos gamyklas bei sumažinti gamybos apimtis keliose kitose gamyklose. Pasak vadovo, dėl to “General Motors” gamybiniai pajėgumai turėtų sumažėti milijonu automobilių. Š is planas iki kitų metų pabaigos gamintojui leistų sutaupyti 7 mlrd. dolerių (21 mlrd. Lt) – 1 mlrd. dolerių (2,9 mlrd. Lt) daugiau nei buvo planuota anksčiau.

R.Wagoneris pripažino, kad bendrovės restruktūrizacija pareikalaus nemažų išlaidų, tačiau konkrečių sumų ir terminų įvardyti negalėjo. “General Motors” reformos palies apie ketvirtadalį šios bendrovės darbuotojų JAV ir bus didžiausios nuo pat 1991 m. gruodį prasidėjusios restruktūrizacijos, kuomet per ketverius metus buvo uždaryta net 21 gamykla ir atleista 74 tūkst. žmonių.

Š įkart gamintojas personalo apimtis mažins nebepriimdamas naujų darbuotojų bei naudodamas išankstinio išleidimo į pensiją programą. Pasak R.Wagonerio, kasmet į pensiją išeina apie 7% valandinį atlyginimą gaunančių “General Motors” darbuotojų, tačiau šis tempas yra pernelyg lėtas. Be to, vadovas žada kitąmet atleisti 7% pastovų atlyginimą gaunančių darbuotojų, tuomet mėnesinį atlyginimą gaunančių “General Motors” darbuotojų skaičius nuo 2000 m. bus sumažėjęs net 40%.

“Saturn Sky”

Įvykdžius restruktūrizaciją šio gamintojo pajėgumai Š iaurės Amerikoje visoms gamykloms dirbant dviem pamainom turėtų siekti 4,2 mln. automobilių per metus. Tokiu atveju šis gamintojas pilnai išnaudotų savo pajėgumus, nes dabar “General Motors” gamyklos JAV dirba tik 74% pajėgumu. Pernai ši bendrovė Š iaurės Amerikoje realizavo 4,6 mln. automobilių.

Profsąjunga UAW itin kritiškai vertina tokius gamintojo planus. Ji grasina neleisianti atleisti atostogų išėjusių darbuotojų iki pat 2007 m., kada baigs galioti UAW ir “General Motors” pasirašytas susitarimas. Tokiu atveju gamyklų uždarymas ir darbuotojų skaičiaus mažinimas kol kas leistų sutaupyti gana nedaug, nes net ir atleistiems darbuotojams gamintojas kurį laiką turėtų mokėti atlyginimus. UAW tikina, kad kilusias problemas “General Motors” turėtų spręsti ne mažindama gamybinius pajėgumus, o siūlydama naujus patrauklius produktus.

Vis dėlto R.Wagoneris tikina neketinąs trauktis. Vadovas taip pat teigė, jog pajėgumų mažinimas dar nereiškia, kad “General Motors” didžiausio pasaulyje gamintojo poziciją ketina užleisti “Toyota”.

“General Motors” ir “Ford” šiuo metu kenčia dėl didelių sveikatos apsaugos ir žaliavų kaštų, augančios užsienio gamintojų užimamos JAV rinkos dalies bei pabrangus degalams smukusių didelių visureigių pardavimų. Be to, “General Motors” padėtį komplikuoja prasta pagrindinio komponentų tiekėjo “Delphi” padėtis. “Delphi” neseniai paskelbė bankrotą ir šiuo metu kovoja su savo profsąjungomis. Š io komponentų gamintojo darbuotojų streikas sutrikdytų ir “General Motors” veiklą.

Lapkritis 25, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: