„Google“ autonomiški automobiliai įsisavina kelią, teigia vienas vadovų

Šią vasarą kalbėdamas JAV vykusiame Automatizuotų automobilių simpoziume „Google“ autonomiškų automobilių programos vadovas Chrisas Urmsonas pabrėžė, kad bendrovės bandomi automobiliai yra labai saugūs, o keletą neseniai įvykusių nedidelių incidentų sukėlė kiti vairuotojai. Vadovas aiškino, kad naudojami lazeriniai ir kitų technologijų jutikliai geba „matyti“ toliau nei žmogaus akis ir užkerta kelią avarinėms situacijoms.

Ch.Urmsonas teigė, kad valandų valandas bandomi „Google“ automobiliai įsisavina kelią, o greitkeliuose jie geba važiuoti pastovesniu greičiu ir į pavojingas situacijas patenka netgi rečiau nei kvalifikuoti vairuotojai. Vadovas pademonstravo pavyzdį, kaip sumažindamas greitį „Google“ automobilis pats pasitraukia iš kitos transporto priemonės „aklosios zonos“. Be to, anot Ch.Urmsono, vairuotojų dėmesį gali blaškyti įvairūs veiksniai, tuo tarpu automatizuoti automobiliai visą laiką veikia stabiliai.

“Google” automobilis

Liepos pradžioje vienas lėtai judantis „Google“ automobilis pateko į eismo įvykį greitkelyje, kuomet į jo galinę dalį įsirėžė kita transporto priemonė. Tai buvo jau keturioliktas „Google“ automobilių eismo įvykis, tačiau pirmasis, kuriame nukentėjo žmonės – buvo nesunkiai sužeisti trys „Google“ tyrėjai. Ankstesni trys incidentai buvo nežymūs susitrenkimai buferiais, kuomet išsiblaškę vairuotojai stuktelėdavo „Google“ automobilį.

Vis dėlto „Google“ atstovas pripažįsta, kad automatizuoti automobiliai susiduria su iššūkiais, pavyzdžiui, nenuspėjamomis situacijomis, kurias sukelia sunkiai paaiškinami kitų eismo dalyvių veiksmai. Vadovas pademonstravo, kaip „Google“ automobiliai susitikdavo su staiga į kelia išsukančiais dviratininkais, netikėtai išnyrančiais automobiliais ar netgi moterimi, kuri sėdėdama motorizuotame invalido vežimėlyje vijosi antį.

„Google“ automobilio jutikliai leidžia sudaryti apsupantį aplinkos vaizdą, tad jis „mato“ tai, ko paprastas vairuotojas nematytų. Buvo pademonstruotas vaizdo siužetas, kaip dviratininkas kirto važiuojamąją dalį jau užsidegus raudonam šviesoforo signalui. Kiti automobiliai pradėjo važiuoti ir tuomet staigiai stabdė, o „Google“ automobilis artėjantį dviratininką užfiksavo iš anksto ir įvertino, kad jis greičiausiai nesustos, tad automobilis tiesiog palaukė, kol dviratininkas pravažiuos.

Rugpjūtis 28, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: