Gamintojai skuba įsteigti savo finansinius padalinius Rusijoje

Siekdami geriau įsitvirtinti sparčiai augančioje Rusijos automobilių rinkoje didieji gamintojai rengiasi šioje šalyje steigti savo finansinius padalinius. BMW grupė ir „DaimlerChrysler“ jau paskelbė konkrečius planus teikti pirkimo finansavimo paslaugas, tuo tarpui kiti – „General Motors“, „Ford Motor“, „Toyota Motor“ bei „Nissan“-„Renault“ aljansas dar tik tiria tokios veiklos galimybes. Mažesnieji gamintojai savo ruožtu ieško galimybių bendradarbiauti su Rusijos bankais ar stambiomis nuomos kompanijomis, pavyzdžiui, „GE Capital“.

Rusijoje veikiantį europietišką verslą vienijančios asociacijos ir „Datamonitor“ duomenimis, praeitais metais Rusijos naujų automobilių rinka išaugo 28,5% iki 1,8 mln. vnt., o užsienietiškų modelių pardavimai padidėjo net 65%. Be to, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius užsienietiškų automobilių pardavimai šioje šalyje šoktelėjo 72%.

S klasės „Mercedes-Benz“

Europoje ir JAV įprastos automobilių lizingo paslaugos Rusijoje dar menkai pažįstamos. Čia didžioji dalis pirkėjų už automobilį moka grynaisiais, kreditine kortele arba gamintojo ir vietinio banko teikiama paskola. Įvertinus Rusijoje jaučiamą nenumaldomą užsienietiškų automobilių alkį, neteikdami pirkimo finansavimo paslaugų gamintojai praranda milijonus eurų. Vis dėlto Rusijoje dar nėra susiformavusi kredito kultūra – šalyje steigiami kredito biurai dar turi sukurti klientų duomenų bazes, įdiegti kreditingumo istorijos mainų sistemą bei suformuoti patikimą klientų mokumo vertinimo metodiką. Be to, būtina modernizuoti šią sritį reglamentuojančius teisės aktus.

Nors toks procesas truks dar ne vienerius metus, BMW grupė ir „DaimlerChrysler“ artimiausiu metu įžengs į Rusijos paskolų rinką. BMW bankines ir lizingo paslaugas pradės teikti kitų metų pradžioje, tuo tarpu „DaimlerChrysler“ savo finansinių paslaugų padalinį atidarys dar iki šių metų pabaigos. „DaimlerChrysler Financial Services“ atstovas spaudai Haraldas Bertschas teigė, jog gamintojas siekia šioje šalyje parduoti daugiau automobilių, o šį tikslą padės įgyvendinti nuosavas bankas. Anot jo, gamintojas ir toliau bendradarbiaus su kitais bankais bei finansiniais tarpininkais, tačiau savas bankas ateityje turėtų tapti išskirtiniu „DaimlerChrysler“ dilerių ir automobilių pirkėjų partneriu.

7 serijos BMW

„DaimlerChrysler“ ir BMW grupė gauna itin dideles maržas, tad gali prisiimti daugiau kredito rizikos ir pirmieji leistis į nežinomus Rusijos paskolų rinkos vandenis. Vis dėlto patraukli Rusijos rinka ir masinių automobilių gamintojus verčia susimąstyti apie nuosavų finansinių padalinių steigimą. Populiariausios užsienietiškos markės poziciją užimantis „Ford“ jau buvo susitikęs su valdžios pareigūnais norėdamas aptarti savo banko kūrimą. Vis dėlto „Ford“ Rusijos padalinio vadovas Henrikas Nenzenas pastebėjo, kad finansinių paslaugų padalinio steigimas gali užtrukti.

Galimybes Rusijoje steigti finansinių paslaugų padalinius aiškinasi ir „General Motors“, „Renault“-Nissan“ bei „Toyota Motor“. „Renault-Nissan“ aljansui priklausantis RCI bankas dar pernai įregistravo savo padalinį Rusijoje ir dabar svarsto, kada pradėti teikti finansines paslaugas. „Toyota Financial Services“ Vokietijos padalinys „Toyota Kreditbank“ taip pat tiria tokios veiklos galimybes.

Birželis 21, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: