
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
ES šalyse naujų automobilių kainų skirtumai mažėja
Atlikusį tyrimą ES nustatė, kad ikimokestinės naujų automobilių kainos 25 šalyse narėse pamažu vienodėja, tačiau vis dar pasitaiko ir didelių kainų skirtumų.
Mažiausios ikimokestinės naujų automobilių kainos yra Suomijoje, o didžiausios – Vokietijoje ir Austrijoje. Vidutinis automobilių kainų skirtumas ES šalyse per pusmetį sumažėjo nuo 6,9% iki 6,4%.
Europos Komisija (EK) pranešė, kad automobilių kainų augimas atsiliko nuo infliacijos: ES mastu automobiliai pabrango 0,5%, o euro zonoje – 0,9%. Tuo tarpu vartotojų kainų indeksas padidėjo 2,4%.
EK atstovas teigė, jog kainos ES šalyse panašėja dėl naujų ES teisės aktų, liberalizuojančių automobilių rinką. Jau nuo spalio mėnesio gamintojai nebegalės nustatyti dilerių veiklos geografijos ir tokiu būdu neteks dar vieno sverto kainoms diferencijuoti.
EK atstovas pranešė, kad ruošdamiesi šio teisės akto įsigaliojimui gamintojai jau dabar sumažino kainų skirtumus. Vis dėlto kai kurių modelių kainos ES šalyse gali labai skirtis. Pavyzdžiui, „Opel Astra“ ikimokestinė kaina Danijoje yra 10,392 eurai (35,881 Lt), o Slovakijoje šis modelis kainuoja net 15,290 eurų (52,793 Lt).
„Renault Clio“ kainų skirtumas tarp brangiausios ir pigiausios euro zonos šalies sumažėjo nuo 27% iki 22,5%, o „Ford Focus“ – padidėjo nuo 20,0% iki 20,8%. „Peugeot 307“ kainų diferenciacija sumažėjo nuo 17,5% iki 17,1%, tuo tarpu „BMW 318i“ kainų skirtumas liko pastovus – 12,5%. ES šalyse mažiausiai skiriasi „Mercedes-Benz C180“ kaina – tik 3,7%.
EK pradėjo tyrimą, ar kai kurie automobilių gamintojai nepažeidžia automobilių rinką liberalizavusių teisės aktų. Aiškinamasi, ar „Toyota“, „Fiat“, „General Motors“ ir „DaimlerChrysler“ dirbtinai nepasunkina automobilių remontu užsiimančių bei remontui reikalingą techninę įrangą gaminančių bendrovių pastangų gauti joms reikalingą techninę informaciją. ES teisės aktai įpareigoja gamintojus sudaryti sąlygas nepriklausomiems remontininkams gauti informaciją.
EK aiškinasi, ar „Audi“ ir BMW savo dileriams nedaro kliūčių prekiauti ir kitų markių automobiliais. Taip pat tiriamos „Peugeot“ pastangos atkabėti Prancūzijos pirkėjus nepirkti šios markės automobilių Vokietijoje ir Olandijoje, kur dileriai taikė dideles nuolaidas. EK atstovas spaudai teigė, kad šie tyrimai bus baigti iki vasaros.
Kovas 15, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"
Parašykite komentarą