“AvtoVAZ” ruošiasi statyti naują gamyklą ir atsisakyti projekto su “General Motors”

Rusijos automobilių gamintojas „AvtoVAZ“ ketina statytis naują gamyklą ir atsisakyti projekto su „General Motors“. Siekdama efektyviau konkuruoti su vis didesnę rinkos dalį užimančiais užsienietiškais automobiliais Rusija išesmės keičia „AvtoVAZ“ strategiją. „AvtoVAZ“ sunkiai sekasi padidinti pigių, bet prastų „Lada“ automobilių pardavimus, tad dabar šio gamintojo kontrolę perėmė valstybės valdoma įmonė „Rosoboronexport“.

Vadovai teigia, kad naujosios „AvtoVAZ“ gamyklos metiniai pajėgumai sieks apie 450 tūkst. vnt. Š i gamyklą galėtų pradėti veikti jau po trejų metų. Tuomet „AvtoVAZ“ galėtų atsisakyti dar Sovietų Sąjungos laikus menančių produktų ir pasiūlyti visiškai naują modelių gamą. Naujos gamyklos statyba bus finansuojama tiesioginėmis valstybės investicijomis arba bankų paskolomis su valstybės garantija. „AvtoVAZ“ valdybos pirmininkas Vladimiras Artjakovas teigė, jog kalbama apie milijardus eurų siekiančias investicijas. Pernai „AvtoVAZ“ pardavimai sudarė 720 tūkst. automobilių.

„Chevrolet Niva“

Rusijos gamintojas taip pat svarsto galimybę nutraukti bendradarbiavimą su „General Motors“. Dabar bendroje „General Motors“ ir „AvtoVAZ“ gamykloje gaminami visureigiai „Chevrolet Niva“. Š is 2002 m. pradėtas bendras projektas taip ir nepateisino vilčių. „Chevrolet Niva“ ir „Viva“ modelių pardavimai pernai smuktelėjo 14% iki 46 tūkst. vnt. „Viva“ vardu vadinami Rusijoje gaminami ankstesnės kartos „Opel Astra“. „AvtoVAZ“ direktorius Igoris Jesipovskis tikino, kad bendradarbiavimas su JAV gamintoju neduoda jokios naudos, o pati Rusijos bendrovė veikia pelningai. Vadovas teigė aiškinsiąsis bendradarbiavimo su „General Motors“ perspektyvas. „General Motors“ Europos padalinio atstovas spaudai tikino, kad gamintojas yra suinteresuotas „Chevrolet Niva“ sėkme ir siekia, kad bendradarbiavimas būtų naudingas abiems pusėms.

Analitikai mano, kad pats „AvtoVAZ“ ir „General Motors“ verslo modelis yra netinkamas, nes savo gamyklas Rusijoje turintiems užsienio gamintojams, pavyzdžiui, „Ford“, sekasi kur kas geriau. „Ford“ pardavimai Rusijoje pernai išaugo 54% iki daugiau nei 60 tūkst. vnt. Bendrovė planuoja, kad 2006 m. jos pardavimai šioje šalyje išaugs net 70%.

„Chevrolet Viva“

Pirmaujantis Rusijos automobilių importuotojas „Rolf“ mano, kad užsienio gamintojų pardavimai šalyje šiemet išaugs nuo 570 tūkst. vnt. iki 840 tūkst. vnt., nes vis daugiau rusų ketina įsigyti naują automobilį. Rusiškų automobilių pardavimai pernai smuktelėjo 7% iki 900 tūkst. vnt.

Specialistai mano, kad norėdama išlikti Rusijos automobilių pramonė turėtų vienytis. Prezidentas Vladimiras Putinas teigė, jog remtų „AvtoVAZ“, „AvtoGAZ“ ir „Kamaz“ susijungimą. Analitikas Aleksejus Jazikovas mano, kad „AvtoVAZ“ galėtų išlikti gamindama pigius ir žaismingus automobilius, tačiau konkuruoti su galingais užsienio gamintojais bus labai sunku.

Kovas 24, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: