Automobilių gamintojus supriešino ES planai įvesti CO2 ribojimus

Europos Komisijos (EK) planai įvesti ribojimus automobilių išmetamam anglies dvideginiui supriešino Senojo žemyno gamintojus. Vienas ES pareigūnas pripažino, kad tarp Vokietijos ir Prancūzijos bendrovių šiuo metu tvyro didelė įtampa. EK siūlo, kad nuo 2012 m. būtų nustatytas automobilių išmetamo anglies dioksido normatyvas – 120 g/km. Vis dėlto dar nesutariama, ar tai turėtų būti vieningas ribojimas visiems automobiliams, ar kiekvienai klasei nustatomos atskiros taršos normos.

Vokietijos kanclerės Angelos Merkel palaikomi šios šalies gamintojai siekia, kad skirtingo dydžio automobiliams būtų taikomi skirtingi taršos ribojimai, nes Vokietijoje pagaminama daug didelių ir sunkų automobilių, kurie išmeta daugiau anglies dvideginio. „Renault“, „PSA/Peugeot-Citroen“ ir „Fiat“ savo ruožtu remia vienodo apribojimo idėją. Anot jų, kiekvienam segmentui taikyti skirtingus ribojimus būtų neteisinga į modernias taršos mažinimo technologijas daug investavusių gamintojų atžvilgiu.

ES aplinkos taršos mažinimui skiria daug dėmesio

EK pasiryžo įvesti griežtą CO2 ribojimą, nes Europos gamintojai veikiausiai neįvykdys savanoriško įsipareigojimo iki šių metų pabaigos taršą sumažinti iki 140 g/km. 2004 m. vidutinė Senajame žemyne pagamintų automobilių tarša anglies dioksidu siekė 161 g/km. Vasario 7 d. priimtame EK nutarime siūloma 2012 m. įvesti 120 g/km ribojimą. Mažindama į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekį ES siekia įvykdyti Kyoto protokole numatytus įsipareigojimus.

EK planams aktyviai priešinasi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA teigdama, kad taršos mažinimas turi būti ne vien tik automobilių gamintojų, bet visų pramonės šakų reikalas. ACEA valdybos pirmininkas ir „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne tikina, kad aplinkos taršos mažinimas ribojant tik automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį prieštarauja CARS21 idėjoms. CARS21 yra išEuropos Komisijos ir automobilių pramonės atstovų sudaryta darbo grupė, turinti pasiūlyti būdus kaip supaprastinti Europos automobilių pramonės reguliavimą. Pasak S.Marchionne, norint mažinti taršą reikia įtraukti ir kitas sritis – aviaciją, laivybą, žemės ūkį bei naftos perdirbimo pramonę.

Prancūzijos automobilių gamintojų asociacija CCFA tikina, kad net 78,6% pernai šalyje parduotų prancūziškų automobilių atitiko itin griežtą 120 g/km normatyvą.

Kovas 1, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

  • Augusta

    Tailande girdejau ir tokiu irojsitu, kad neturtingos seimos parduoda atitinkamoms firmoms dar jauna berniuka, (kuris jau ruosiami buti kathoey, jam isoperuojama pora sonkauliu dar mazam esant ir pan ) ir tokiu budu gali uzdirbti pinigeliu likusiu vaiku mokslam ir pan Tad kyla dviprasmisku minciu. Dazniausiai man visu trans buna gaila, nes jie atrodo tokie trapus ir pazeidziami.

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: