Aplinkosaugininkai ragina įsteigti vieningą ES homologacijos instituciją

Aplinkosaugos aktyvistų lobistinė grupė „Transportas ir aplinka“ (Transport and Environment, T&E) ragina Europos Sąjungą įsteigti vieną nepriklausimą instituciją, kuri būtų atsakinga už visoje bendrijoje parduodamų automobilių testavimą. T&E teigimu, „Volkswagen“ dyzelinių automobilių emisijų klastojimas tėra ledkalnio viršūnė. Anot šios aplinkosaugos grupės, panašius metodus naudoja ir kiti automobilių gamintojai.

Europoje šiuo metu nėra vieningos automobilių homologavimo institucijos, kuri prižiūrėtų transporto priemonių bandymus, panašiai kaip JAV veikianti „Aplinkos apsaugos agentūra“ (EPA). Kiekviena iš 28 šalių narių čia yra atsakinga už taršos normatyvų laikymąsi, tad galimus pažeidimus ištirti tarptautiniu mastu yra gana sudėtinga. Anot T&E, automobilių gamintojai moka bandymus atliekančioms organizacijoms, kad jos testus atliktų pačių gamintojų laboratorijose. Kadangi bandymus gali atlikti bet kurios šalies testavimo institucija, gamintojai renkasi geriausios kainos pasiūlymą. T&E siūlo, kad nauja nepriklausoma ir visai ES bendra homologacijos institucija būtų išlaikoma nuo kiekvieno naujo automobilio renkant po 20 eurų mokestį.

Eismas

T&E teigimu, automobilių gamintojai oro taršos rodikliais manipuliuoja nesuskaičiuojama daugybe būdų, o oficialios ir realios degalų sąnaudos kartais skiriasi net 40%. Lobistinės organizacijos duomenimis, nauji dyzeliniai automobiliai, naudojami realiomis sąlygomis, į aplinką išmeta penkis kartus daugiau azoto oksidų, nei leidžia galiojantys normatyvai ir tik 1 iš 10 automobilių tikrai neviršija leistinų dydžių.

Anot „Automotive News Europe“, daugiau nei pusė Europoje parduodamų naujų automobilių turi dyzelinius variklius, nes daugelyje šalių dyzelinui taikomi palankesni mokesčiai. Automobilių gamintojams dyzeliai taip pat yra parankūs, nes leidžia sumažinti vidutines CO2 emisijas. Vis dėlto dyzeliai į aplinką išmeta nuodingų azoto oksidų bei suodžių, tad kai kuriuose miestuose imta riboti jų naudojimą baiminantis dėl gyventojų sveikatos.

Po poros metų Europoje turėtų būti pradėta taikyti nauja automobilių bandymų metodika – „Pasaulinė lengvųjų automobilių testavimo procedūra“ (World Light Vehicle Test Procedure, WLTP), kurios rezultatai turėtų būti artimesni tikrovei nei dabar naudojamos „Naujo europinio vairavimo ciklo“ (New European Driving Cycle, NEDC) metodikos.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) tvirtina, kad naujas „Euro 6“ emisijų standartas reikalaus bandymus atlikti įvairiomis vairavimo sąlygomis ir Europa taps vieninteliu regionu, kur bandymai bus tokie artimi realiam naudojimui. ACEA skelbia, jog automobilių pramonė palaiko naują realių vairavimo emisijų (RDE) testą, tačiau pageidauja daugiau informacijos apie būsimo bandymo procedūras ir terminus, kad rinką kuo greičiau pasiektų naujuosius reikalavimus atitinkantys automobiliai.

Rugsėjis 30, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: