„Ferrari“ ir „Maserati“ keliai išsiskiria?

Siekdama pagerinti savo finansinius rodiklius, „Ferrari“ nusprendė „Fiat“ grupei parduoti nuostolingai veikiantį prestižinių sportinių automobilių padalinį „Maserati“. Daugiausiai prie šio žingsnio prisidėjo tai, kad „Ferrari“ rengiasi viešam pradiniam akcijų platinimui, kuris dėl prastų „Maserati“ rezultatų buvo vis atidėliojamas.

„Fiat“ grupė valdo 56% „Ferrari S.p.A.“, kuri savo ruožtu kontroliuoja 100% „Maserati“ akcijų. Kol kas „Maserati“ pardavimo terminas dar nėra žinomas, tačiau manoma, kad už šią markę „Fiat“ grupė sumokės grynaisiais.

“Maserati MC12″

1999 m. „Ferrari“ už 15,4 mln. eurų (53,2 mln. Lt) įsigijo „Maserati“ išto paties „Fiat“. „Maserati“ veikia nuostolingai nuo pat 1990 m., kada šį gamintoją išAlejandro De Tomaso nupirko „Fiat“.

Pernai „Ferrari-Maserati“ gamyba viršijo 9,5 tūkst. vnt., o pajamos padidėjo iki 1,5 mlrd. eurų (5,2 mlrd. Lt). Tai beveik 20% daugiau nei 2003 m., kuomet pardavimai siekė 1,26 mlrd. eurų (4,4 mlrd. Lt).

Per pirmuosius devynis 2004 m. mėnesius „Ferrari-Maserati“ patyrė 57 mln. eurų (197 mln. Lt) nuostolį. Daugiausiai tai lėmė aukštas euro kursas ir didelės investicijos į „Maserati“. Bendrovė tikisi, kad 2004 m. baigė pelningai. 2003 m. „Ferrari-Maserati“ pelnas sudarė 32 mln. eurų (110 mln. Lt).

“Maserati Quattroporte”

Nors bendrovė nepateikia atskirų „Ferrari“ ir „Maserati“ rezultatų, tačiau aišku, kad be „Maserati“ „Ferrari“ veiktų žymiai pelningiau.

2004 m. Ferrari“ sumušė 1992 m. gamybos rekordą – pagamino 4,900 automobilių (1992 m. – 4,400 vnt.). „Maserati“ gamyba išaugo 60% iki 4,600 vnt. Pernai buvo išleisti du nauji „Maserati“ modeliai – sportiškas sedanas „Quattroporte“ bei taip vadinamas superautomobilis „MC12“.

Vasaris 3, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: