Auganti visureigių paklausa varo į kampą vienatūrius

„Automotive News Europe“ apžvalgininkas Luca Ciferri analizuodamas „JATO Dynamics“ pateiktus pirmojo šių metų pusmečio naujų automobilių registravimo duomenis pastebi, kad neblėstantis visureigių populiarumas vis skaudžiau atsiliepia vienatūrių segmentams. Bendras vienatūrių registravimas pirmąjį pusmetį smuktelėjo 13% iki 582 tūkst. vnt. Pernai atitinkamu laikotarpiu Europoje buvo įregistruota 657 tūkst. vienatūrių. „Opel Meriva“, „Volkswagen Touran“ ir „Citroen C3 Picasso“ anksčiau sulaukdavo didelio pirkėjų susidomėjimo, tačiau pirmąjį pusmetį jų registravimas sumažėjo. Tuo tarpu visureigių registravimas ūgtelėjo 18% iki beveik 1,6 mln. vnt.

„JATO Dynamics“ duomenys rodo, kad daugiau nei 21% naujų automobilių pirkėjų pirmąjį šių metų pusmetį pasirinko visureigį ar bent jau visureigiškai atrodantį automobilį. Pernai ši dalis siekė 20%, o 2013 m. – 17%. Be to, visi visureigių segmentai augo gerokai sparčiau nei pati rinka.

“Renault Captur”

Smarkiai pasikeitusį pirkėjų skonį iliustruoja ir vieno iš visureigių rinkos pradininkų – „Renault“ – sprendimas vietoje mažo vienatūrio pasiūlyti visureigiškos išvaizdos hečbeką „Captur“. „Renault Espace“ buvo vienas pirmųjų didelių vienatūrių, o „Scenic“, kuris tuomet dar vadinosi „Megane Scenic“, sukūrė vidutinių vienatūrių segmentą. Vis dėlto mažas vienatūris „Modus“ nebuvo sėkmingas, tuo tarpu „Captur“ užtikrintai pirmauja mažų visureigių klasėje.

Praeitais metais debiutavęs naujos kartos „Espace“ taip pat siekia įtikti pirkėjams: gan gremėzdišką ir dėžišką ankstesnės kartos vienatūrį pakeitė aptakių formų visureigiškas modelis. Reikia pripažinti, kad toks „Renault“ sprendimas pasiteisino: „Espace“ registravimas pirmąjį pusmetį išaugo net 61%, nors pats didelių vienatūrių segmentas smuko 11%. Už konkurenciją atsakingas „Renault“ atstovas Thierry Bollore’as mano, jog rinka keičiasi kintant pirkėjų skoniui, tad gamintojams telieka prisitaikyti.

“Renault Espace”

Bendras Europos rinkos rezultatas pranoko analitikų prognozes – ji pirmąjį pusmetį išaugo 7,8% iki 7,3 mln. vnt. Sparčiausiai augo elektromobilių segmentas (+57% iki 43 tūkst. vnt.), tačiau jis užima tik 0,58% visos rinkos. Antrasis pagal augimą buvo mažų visureigių segmentas (+36% iki 532 tūkst. vnt.), o trečioji vieta atiteko didelių visureigių klasei (+26% iki 29 tūkst. vnt.). Pagal apimtį pirmavo mažų automobilių segmentas (1’481 tūkst. vnt.), tačiau prie jo priartėjo kompaktinių automobilių klasė (1’342 tūkst. vnt.). Trečioji vieta atiteko mini automobiliams (632 tūkst. vnt.).

Spalis 29, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: