Vokietijos gamintojai skuba įsisavinti hibridines technologijas

Ilgą laiką hibridines technologijas atsainiai vertinę Vokietijos gamintojai dabar išesmės keičia savo požiūrį. BMW ir „DaimlerChrysler“ kartu su „General Motors“ kuria dviejų režimų hibridinę jėgainę, o „Audi“, „Volkswagen“ ir „Porsche“ kartu kuria hibridinį visureigį. Nepaisant to, laukdami vandenilinių automobilių eros Vokietijos gamintojai kuro sąnaudas toliau bando mažinti tobulindami dyzelinių variklių technologijas, o hibridinius variklius peikia dėl pernelyg didelės kainos ir papildomų technologinių problemų.

Hibridinio koncepcinio “Audi Q7″ visureigio variklis

Vis dėlto „Toyota“ hibridinių modelių sėkmė bei sąlyginai nemaža tokių automobilių paklausa JAV paskatino Vokietijos bendroves pakeisti savo poziciją. Susidariusią situaciją itin taikliai apibendrino „Porsche“ vadovas Wendelinas Wiedekingas, kuris tikino, kad gamintojai turi tenkinti pirkėjų poreikius, o pastarieji vis dažniau ieško hibridinių automobilių.

Visiškai tikėtina, kad pirmasis europietiškas hibridinis modelis bus „Audi Q7“ visureigis. Įprastinė jo versija pasirodys jau netrukus, o hibridinį variklį šis visureigis gaus iki 2008 m. „Audi“ yra vienintelis Europos gamintojas, paskelbęs konkrečią hibridinio modelio pasirodymo datą. „Volkswagen“, „Porsche“, „Mercedes-Benz“ ir BMW hibridines savo automobilių versijas žada pateikti iki dešimtmečio pabaigos, nes dar reikia išspręsti nemažai technologinių problemų. „AutoPacific“ analitikas Jimmas Hallas mano, kad pirmasis Europos gamintojų hibridinis automobilis bus S klasės „Mercedes-Benz“. Pasak analitiko, hibridinė šio modelio versija galėtų būti sukurta praeitų metų Frankfurto automobilių parodoje pristatytų koncepcinių automobilių pagrindu.

2005 m. Frankfurto automobilių parodoje pristatytas hibridinis koncepcinis BMW X3 modelis

J.Hallas pripažįsta, kad hibridinių automobilių pardavimai JAV nėra labai dideli, tačiau jis tvirtina, kad ši technologija sugebėjo išsikovoti pripažinimą. Būtent dėl to šioje šalyje savo modelius siūlantys Europos gamintojai ketina pateikti hibridinių versijų, o JAV rinką ignoruojančios bendrovės, pavyzdžiui, „Renault“ ar „PSA/Peugeot-Citroen“, hibridinių automobilių kol kas neplanuoja.

Nors Vokietijos gamintojai intensyviai tobulina dyzelinių variklių technologijas, J.Hallas nemano, kad artimiausiu metu galėtų pasirodyti dyzelinių hibridinių modelių. Pasak jo, norint sumažinti tokių variklių taršą tektų naudoti brangius – apie 4 tūkst. dolerių (11 tūkst. Lt) – kainuojančius filtrus bei karbamidinius katalitinių sistemų priedus.

Kol Vokietijos gamintojai blaškosi tarp dyzelinių ir hibridinių variklių technologijų, „Toyota“ nesėdi rankų sudėjusi. J.Hallas tikina, kad gerindama savo įvaizdį ji pasiūlys visų modelių hibridines versijas. „J.D. Power and Associates“ analitikas Kevinas Ridellas pripažįsta, kad šioje srityje Europos gamintojai yra smarkiai atsilikę ir jiems bus sunku pavyti „Toyota“ ar „Honda“. Analitikas taip pat mano, kad pirkėjų negąsdins didesnės hibridinių vokiškų prestižinių automobilių kainos ir europietiški hibridiniai modeliai nesunkiai išsikovos sau rinkos dalį.

Praeitų metų Frankfurto automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė du koncepcinius hibridinius S klasės modelius. Pirmasis turi benzininį variklį su tiesioginio įpurškimo sistema, o antrasis yra komplektuojamas su „Mercedes-Benz“ sukurtos „BlueTec“ technologijos dyzeliniu agregatu bei nauja išmetamųjų dujų nukenksminimo sistema. Abu šie modeliai yra dalinai hibridiniai, nes jų niekada nevaro vien tik elektros variklis. Elektros motoras padeda vidaus degimo varikliui įsibėgėjant ar stabdant. Atleidus akceleratoriaus pedalą, pavyzdžiui, važiuojant nuo kalno, vidaus degimo variklis visiškai išsijungia. Tuo tarpu „Toyota“ automobiliai yra pilnai hibridiniai, nes juos varo kartu arba atskirai veikiantys vidaus degimo variklis bei elektros motoras.

„Mercedes“ grupės vadovai kol kas didesnį prielankumą jaučią dyzeliniams varikliams ir atkreipia dėmesį į „AutoBild“ atliktą bandymą. Š is Vokietijos žurnalas išbandęs dyzelinį „Mercedes-Benz ML“ ir hibridinį „Lexus RX400h“ visureigius nustatė, jog dyzelinio modelio kuro sąnaudos yra mažesnės negu hibridinio.

„Porsche“ vadovas W.Wiedekingas teigė, kad bendrovė hibridinį visureigį kuria kartu su „Audi“ ir „Volkswagen“, nes visi trys gamintojai naudojasi ta pačia visureigio platforma, kurios pagrindu sukurti „Porsche Cayenne“, „Volkswagen Touareg“ ir „Audi Q7“ modeliai. W.Wiedekingas mano, kad bendradarbiavimo kuriant hibridinį variklį negalima laikyti reakcija į spaudoje pasirodžiusią kritiką, kad paprastai technologijomis pirmaujantys Vokietijos gamintojai ignoravo hibridines sistemas. Anot jo, šios šalies bendrovės labai daug nuveikė mažindamos degalų sąnaudas.

W.Wiedekingas pastebėjo, kad rimtas hibridinių variklių trūkumas yra papildomas svoris. Pavyzdžiui, hibridinis „Cayenne“ visureigio agregatas yra sunkesnis net 200 kg. Be to, hibridinėms sistemoms reikia patikimos baterijos, kuri tarnautų bent 100 tūkst. km.

„Volkswagen“ atskirai kuria dar ir „Jetta“ hibridinę versiją, tačiau gamintojas kol kas dar neapsisprendė, ar rinksis pilną, kaip, pavyzdžiui, „Toyota Prius“, ar tik dalinį hibridinį agregatą. Hibridinio variklio nekantriai laukia „Volkswagen“ JAV dileriai.

Už modelių kūrimą bei pirkimus atsakingas BMW valdybos narys Burkhardas Goeschelis teigė, kad gamintojas hibridinį variklį kuria kartu su „DaimlerChrysler“ ir „General Motors“. Pasak jo, BMW siekia sukurti tokią sistemą, kuri būtų ekonomiškesnė ne tik mieste, kuomet dažnai stabdoma ir įsibėgėjama, bet ir greitkelyje. B.Goeschelis tikina, kad tam geriausiai tinka dyzelinis variklis, nes kartu su elektros motoru veikiantys benzininiai agregatai yra ekonomiškesni važiuojant nedideliu greičiu. Vis dėlto kol kas dar neaišku, kaip JAV pirkėjai vertintų dyzelinį hibridinį variklį. Vadovas teigia, kad hibridinės sistemos kūrimas visiškai nepriklauso nuo vidaus degimo variklio tipo, todėl išprincipo galima sukurti net ir vandenilinį hibridinį agregatą.

BMW taip pat neigia kalbas, kad sugundytas „Toyota“ sėkmės paskubomis pradėjo kurti hibridinį variklį. B.Goeschelis priminė, kad dar prieštrejus metus Miunchene (Vokietija) šis gamintojas pademonstravo hibridinį visureigį X5.

Sausis 26, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: