
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Visos degalų taupymo technologijos yra pakankamai brangios
Netrukus JAV turėtų įsigalioti griežtesni aplinkos taršos ribojimai, kurie įpareigos gamintojus iki 2020 m. vidutines degalų sąnaudas sumažinti iki 6,7 ltr./100 km. Nors pasiekti šį tikslą bus labai sunku, tačiau naujasis reikalavimas gali būti įgyvendintas pasitelkus modernias technologijas. Be abejo, ši strategija taip pat turi ir nemalonią pusę, nes visų naujovių diegimo kaštus teks padengti gamintojams bei pirkėjams. Degalų sąnaudas galima mažinti keliais būdais: naudojant dyzelinius arba hibridinius variklius bei lengvesnes medžiagas, montuojant turbokompresorius bei modernias pavarų dėžes ir diegiant daugiau elektronikos.
Dyzelinių jėgainių degalų sąnaudos yra 25-30% mažesnės nei analogiško tūrio benzininių variklių. Pavyzdžiui, 5,3 ltr V-8 agregatą turintis „Chevrolet Silverado“ pikapas užmiestyje 100 km kelio sunaudoja apie 10,7 ltr. benzino, o įdiegus 4,5 ltr. dyzelinį variklį bei šešių laipsnių automatinę greičių dėžę degalų sąnaudos gali sumažėti iki 7,8 ltr./100 km. Deja, už tai teks primokėti 4-6 tūkst. dolerių (10-15 tūkst. Lt).
Degalų sąnaudas galima smarkiai sumažinti ir naudojant hibridinius benzininius-elektrinius variklius. Pavyzdžiui, „Toyota Prius“ 100 km vidutiniškai sunaudoja 4,3 ltr. degalų. Naudojant pilnai hibridinę sistemą, kurią galima prijungti prie elektros tinklo, trumpose kelionėse galima pasiekti įspūdingas 1,6 ltr./100 km degalų sąnaudas. Tokia sistema įdiegta į koncepcinį „Chevrolet Volt“ modelį – varomas vien elektra šis automobilis gali įveikti beveik 100 km, o vėliau automatiškai įsijungia generatorius, kuris naudodamas benziną ar biodyzeliną įkrauna automobilio ličio jonų bateriją. Paprastesni hibridiniai varikliai degalų sąnaudas sumažina apie 20%. Už hibridinį variklį teks primokėti ne mažiau kaip 2 tūkst. dolerių (5 tūkst. Lt).
Turbinos, taikomos tiesioginio įpurškimo varikliuose su kintamu vožtuvų valdymu ir kitomis technologijomis, gamintojams leidžia sumažinti darbinį tūrį išsaugant jėgainės galingumą. Turbinas dabar diegia net ir tie gamintojai, kurie anksčiau jas vertino skeptiškai, pavyzdžiui, BMW. Turbina palengvins pirkėjų pinigines 300-500 dolerių (770-1,280 Lt).
Neblogų rezultatų galima pasiekti sunkias ir lėtas mechanines sistemas pakeitus lengvesne bei greitesne elektronika. Pavyzdžiui, elektrinis vairo stiprintuvas yra lengvesnis bei mažiau apkrauna variklį, o žibintai su šviesos diodais (LED) naudoja mažiau elektros energijos, tad galima naudoti lengvesnius laidus. Automobilių svorį galima sumažinti vietoje plieno naudojant brangesnes, tačiau lengvesnes medžiagas – aliuminį, magnį, anglies pluoštą bei plastiką. Kaštai priklauso nuo automobilio ir panaudotų medžiagų.
Liepa 2, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Komentarai
Debrah
Fell out of bed feeling down. This has britgenhed my day!
Parašykite komentarą