
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Užsienietiškų automobilių rusai laukia eilėse
Varšavskoje kelyje Maskvos priemiestyje veikiančiame „Klarus“ automobilių salone prekiaujama įvairiais „General Motors“ automobiliais: apačioje greta spindinčių „Chevrolet“ puikuojasi kiek brangesni „Opel“ modeliai, antrajame aukšte akį traukia „Cadillac“ sedanai, o netrukus šalia jų įsikurs ir „Saab“ ekspozicija. Kad ir keista, „Hummer“ visureigio šioje salėje nė su žiburiu nerasite. Tiesa, ekranuose rodomos „Hummer“ reklamos, viršpriėmėjo šviečia „Hummer“ logotipas, o ant stalo guli „Hummer“ brošiūros, tačiau paties visureigio nematyti.
Salono prekybos vadovas Jurijus Solovjovas paaiškina, kad visi „Hummer“ automobiliai yra paprasčiausiai išparduoti. Jis tikina, kad vieną mėnesį pavyko realizuoti net 12 šios markės visureigių. Anot jo, „Hummer“ salone ilgai neužsibūna, nors Maskvoje yra dar du „Hummer“ salonai. Jei potencialus pirkėjas įsigeidžia pamatyti H2 modelį, J.Solovjovas jį vedasi į daugiaaukštį garažą, kuriame savo savininkų laukia neseniai pristatyti trys-keturi H2 visureigiai.
Sakoma, kad vienas dileris Rusijoje per mėnesį gali parduoti tiek „Hummer“ visureigių, kiek jų realizuojama visoje Vakarų Europoje. Ironiška, tačiau dabar Rusijoje deficitu tapo užsienietiški automobiliai, kurie čia vadinami „inomarka“. Manoma, kad iki 2008 m. Rusijos naujų automobilių rinka viršys 2 mln. vnt., o užsienietiškų automobilių dalis iki 2010 m. gali pasiekti net 70%. Būtent dėl to „General Motors“, „Nissan“, „Volkswagen“ ir kiti ketina pradėti gamybą šioje šalyje.
Nekokybiškais „Lada“ automobiliais nusivylę rusai noriai renkasi užsienietiškų markių modelius, tačiau didžiausio automobilių importuotojo „Rolf“ vadovas Mattas Donnely pastebi, kad dėl labai sparčių rinkos augimo tempų šalyje pradeda trūkti servisų. „Rolf“ importuoja maždaug penktadalį Rusijoje parduodamų užsienietiškų automobilių. 2001 m. „Rolf“ pardavė 6,936 naujus automobilius, o pernai šis skaičius išaugo iki 108 tūkst. vnt.
Anksčiau „General Motors“ darbavęsis J.Solovjovas rinkos augimo tempus mato plika akimi: 2003 m. „Klarus“ salonas per savaitę vidutiniškai parduodavo 30 automobilių, o šiemet – maždaug dvigubai daugiau. Dėl sparčiai augančios paklausos deficitu tapo ne tik „Hummer“ visureigiai – J.Solovjovas per mėnesį gauna apie 30 „Chevrolet Aveo“ užsakymų, tačiau gamintojas pristato tik 5 automobilius. Tuo tarpu „Opel Astra“ pirkėjams tenka laukti iki keturių mėnesių. Sudarę 50 „Hummer“ pirkėjų eilę „Klarus“ vadybininkai daugiau užsakymų nebepriima, nes, pasak J.Solovjovo, tai tikrai įpykintų pirkėjus. Spręsdamas „Hummer“ trūkumo problemą „General Motors“ susitarė su „Avtotor“ dėl šių automobilių surinkimo išpilnų detalių komplektų Kaliningrado srityje esančioje gamykloje.
J.Solovjovas pastebėjo, kad vakarietiškų automobilių ištroškę rusai vis dar yra prisirišę prie sovietinių metodų. Pavyzdžiui, kartais H2 visureigį susiruošę pirkti žmonės į saloną atvyksta nešini JAV dolerių prikimštais plastikiniais maišeliais. Dėl tokio didelio grynųjų pinigų srauto „Klarus“ salone teko įrengti „Extrobank“ banko skyrių. Vadovas pripažino, kad verslas einasi puikiai – vidutinė pelno marža yra 8%. Be to, salonui nėra jokio reikalo taikyti kokias nors nuolaidas.
Pirkimo finansavimas ir draudimas Rusijoje yra visiškai nauja sritis, tačiau ji pamažu sulaukia susidomėjimo. „Rolf“ 2004 m. įsteigė finansinių paslaugų padalinį „Rolf Pronto“ ir maždaug 22% pirkėjų pasinaudojo kredito pasiūlymais. „Rolf“ tikisi, kad šiemet ši dalis išaugs iki 40%. J.Solovjovas teigė, kad lizingu parduodamų automobilių dalis šiemet išaugs iki 1-3%, o pernai lizingo paslaugos praktiškai neegzistavo.
Su šypsena veide J.Solovjovas sako: „Kaip ir daugelis dalykų, gyvenimas keičiasi“.
Rugpjūtis 10, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Komentarai
Lauryte
Aš apie tai, kad jokiai Europos vebatylsi joki? tolimesni? žingsni? nereikia daryti. Europarlamentas paskelb? ir basta. O paskelbti, pripažink, reik?jo, kaip vertinami tie a la rinkimai. Aš turiu omenyje ne tik klastojim?, bet ir resurs? naudojim? ir t.t. Lukašenkai negalima, o Putinui galima? O d?l scenarijaus, tai bus ne kažkoks EgiptoLibijosSirijos, o Rusijos.
Parašykite komentarą