„Toyota Motor“ pirmą kartą per 71 metus patyrė nuostolį

Didžiausias pasaulio automobilių gamintojas „Toyota Motor“ pirmą kartą po 71 metų pertraukos pranešė apie nuostolius. Prie to nemažai prisidėjo ir suprastėję Europos padalinio rezultatai. Pristatydamas kovo 31 d. pasibaigusių finansinių metų rezultatus „Toyota Motor“ prezidentas Katsuaki Watanabe teigė, kad Europos padalinio veiklos nuostoliai siekė 1,47 mlrd. dolerių (3,64 mlrd. Lt), o priešmetus pavyko gauti 1,45 mlrd. dolerių (3,59 mlrd. Lt) pelno. Prasidėjus pasaulinei finansų krizei ir smukus paklausai „Toyota Motor“ pardavimai Senajame žemyne sumažėjo 17% iki 1,062 mln. vnt., o šiais finansiniais metais laukiama tolesnio smukimo iki 920 tūkst. vnt.

Pagrindinėmis bendrovės problemomis K.Watanabe įvardijo paklausos smukimą, euro ir dolerio atžvilgiu pabrangusią jeną bei smarkiai išaugusius žaliavų kaštus. Dėl to bendri „Toyota Motor“ veiklos nuostoliai kovo 31 d. pasibaigusiais finansiniais metais sudarė 4,74 mlrd. dolerių (11,75 mlrd. Lt). Japonijos gamintojas nebuvo patyręs nuostolių nuo pat 1938 m. „Toyota Motor“ rezultatų suprastėjimas yra išties stulbinamas, nes dar pernai bendrovė džiaugėsi rekordiniu veiklos pelnu, siekusiu 23,33 mlrd. dolerių (57,82 mlrd. Lt).

Vis dėlto Japonijos bendrovė nesitiki greito rezultatų pagerėjimo nei Europoje, nei kituose regionuose. K.Watanabe prognozuoja, kad šių finansinių metų veiklos nuostoliai gali išaugti iki 8,74 mlrd. dolerių (21,66 mlrd. Lt), nes bendrovę ir toliau kamuos menka paklausa, aukštos žaliavų kainos bei nepalankūs valiutų kursai. K.Watanabe pripažino, kad jo paties reakcijos greitis ir kruopštumas kovojant su iškilusiomis problemomis nebuvo pakakami, o greičiau sureagavus į pasikeitusią padėtį situacija galėjo būti geresnė. Dėl to K.Watanabe birželio 23 d. bendrovės prezidento postą užleido „Toyota Motor“ įkūrusios šeimos atstovui Akio Toyoda.

“Toyota Motor” gamykla

Reaguodama į krizę „Toyota Motor“ jau atleido dalį darbuotojų, sustabdė gamyklas, atidėjo investicijas į gamybinę bazę ir sumažino gamybos apimtis. Vis dėlto K.Watanabe pastebėjo, kad šių priemonių dar nepakanka. Anot jo, naujas tikslas yra šiemet pastoviuosius ir kintamus kaštus sumažinti 8,22 mlrd. dolerių (20,37 mlrd. Lt). Po to ateis kapitalo sąnaudų, gamybos kaštų bei išlaidų tyrimams ir technologijų diegimui eilė. Ieškodami galimybių mažinti kaštus inžinieriai peržiūrės per 50 modelių, o gamybos linijos bus sutrumpintos siekiant padidinti jų lankstumą ir gebėjimą greičiau prisitaikyti prie apimčių ir gaminamų modelių pokyčių.

Anot K.Watanabe, nors „Toyota Motor“ gamybiniai pajėgumai dabar yra aiškiai per dideli – bendrovė per metus gali pagaminti 10 mln. automobilių – apie gamyklų uždarymus kalbėti dar per anksti. Vadovas atkreipė dėmesį, kad planuojamas kaštų mažinimas gali atsverti pardavimų smukimo poveikį, tačiau to nepakaks eliminuoti nuostolius dėl jenos brangimo dolerio ir euro atžvilgiu, kuris bendrovei atsieis apie 4,63 mlrd. dolerių (11,47 mlrd. Lt).

Kovo 31 d. pasibaigusiais finansiniais metais „Toyota Motor“ pardavimų apimtys sumažėjo 15% iki 7,567 mln. vnt., o šiemet prognozuojami tik 6,5 mln. vnt. pardavimai. Š is skaičius apima ir „Toyota Motor“ valdomų mažų automobilių gamintojo „Daihatsu“ bei sunkvežimių gamintojo „Hino“ rezultatus. Praeitais metais bendrovė aplenkė „General Motors“ ir tapo didžiausiu pasaulyje automobilių gamintoju, tačiau dydis ir statusas neapsaugojo nuo priešiškų rinkos jėgų poveikio.

Liepa 15, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: