Tiekėjai varžosi dėl LED technologijos priekinių žibintų užsakymų

Automobilių komponentų gamintojai prognozuoja, kad netrukus rinkoje pasirodys šviesą skleidžiančių diodų (Light Emitting Diode, LED) technologija paremti žibintai. Pasak jų, LED žibintų gamyba JAV galėtų prasidėti jau kitąmet, o Europoje – 2008 m. Vis dėlto veikiausiai niekas negali nuspėti, kada LED technologija atpigs tiek, kad pasidarys prieinama masinių automobilių gamintojams.

Manoma, kad LED žibintai šviesumo savybėmis nenusileis ksenoniniams, tačiau bus pigesni. Be to, jie padidins automobilių dizainerių galimybes ir tarnaus visą automobilio eksploatavimo laiką.

LED technologija gali išesmės pakeisti nusistovėjusią automobilių žibintų gamintojų hierarchiją. Jei tiekėjams pavyks sumažinti LED žibintų kainas ir nedelsiant pateikti juos rinkai, šie žibintai galėtų konkuruoti su ksenoniniais. Priešingu atveju LED technologija gali būti nustumta į antrą planą ir daugiausiai naudojama tik pagalbinėms funkcijoms atlikti, pavyzdžiui, automobilių gabaritiniams žibintams. JAV tiekėjams LED technologija gali padėti įsigalėti žibintų rinkoje, kur šiuo metu dominuoja Europos bendrovės. Senojo žemyno žibintų gamintojų veiksmams gali trukdyti ES biurokratai, kurie baiminasi, kad ryškūs LED žibintai akins priešais važiuojančius vairuotojus.

LED žibintams šiuo metu keliami trys pagrindiniai uždaviniai: jie turėtų būti pigesni, galingesni ir išskirti mažiau šilumos. Už apšvietimo technologijas atsakingas “Automotive Lighting” bendrovės vadovas Michaelis Hammas mano, kad LED žibintai privalo atpigti 2-2,5 karto. Tuo tarpu “Visteon” žibintų technologijų kūrimo padalinio vadovas Raineris Neumannas teigia, kad laikui bėgant LED ir ksenoninių žibintų kainos turėtų susilyginti. Jis pripažino, kad LED kol kas kainuoja gerokai brangiau, tačiau tikino, kad šių žibintų kaina dabar eksponentiškai mažėja.

“Valeo” sukurtas LED žibintas

Komponentų gamintojai neatskleidžia, kokie yra tikrieji LED ar ksenoninių žibintų gamybos kaštai. Vakarų Europoje automobilių pirkėjai už ksenoninius žibintus turi pakloti nuo 700 iki 1,000 eurų (2,417-3,453 Lt). Pavyzdžiui, Lietuvoje perkant “Volkswagen Golf” už ksenoninius žibintus reikia primokėti net 3,715 Lt, o “Renault Megane” – 2,847 Lt.
Tiekėjai teigia, kad jei LED žibintų efektyvumas augs taip sparčiai, kaip tikimasi, į automobilius pakaks montuoti dvigubai mažiau šviesos diodų. Komponentų gamintojai sutinka, kad po kiek laiko LED žibintai gali tapti pigesni už ksenoninius, tačiau mano, jog jie niekada neatpigs iki halogeninių žibintų kainų lygio, todėl pastarieji dar ilgai išliks standartinės automobilių įrangos dalimi.

LED žibintai yra gerokai universalesni, kompaktiškesni ir ilgaamžiškesni, todėl, pasak “Valeo Lighting Systems” pardavimų ir verslo vystymo padalinio vadovo Konrado Weiglo, juos daug lengviau pritaikyti modernioms sistemoms, pavyzdžiui, kuomet žibintai turi pasisukti pagal vairo pasukimo kampą.

“Hella Lighting North America” prezidentas Raymundas Heinenas tikina, kad LED žibintai gamintojams leis sumažinti kaštus, nes kuriant automobilį nereikės numatyti galimybės pakeisti perdegusią lemputę. Be to, naudojant LED technologiją bus galima lengviau įgyvendinti pėsčiųjų saugumo reikalavimus, nes šie žibintai užima daug mažiau vietos ir juos galima sumontuoti bet kurioje vietoje.

“Hella” sukurtas LED žibintas

Naujieji žibintai suteikia daug daugiau galimybių automobilių dizaineriams. LED technologija turėtų tapti alternatyva dabar taip madingiems skaidriems žibintams.

Tiekėjai tikisi, kad siekdami pasipelnyti gamintojai nenustatys itin aukštų LED žibintų kainų, kaip kad atsitiko ksenoninių žibintų atveju. LED žibintų ateitis priklausys ir nuo to, kokias technologines naujoves pasiūlys pačius šviesos diodus gaminančios bendrovės “LumiLeds” ir “Osram”.

“Valeo” tikisi, kad iki 2015 m. LED žibintai užims 15% pasaulinės automobilių žibintų rinkos.

Lapkritis 3, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: