“Opel Astra” sėkmingai vejasi “Volkswagen Golf”

Š iuo metu „Opel Astra“ užima antrąją vietą Vakarų Europos kompaktinių automobilių rinkoje ir vis labiau artėja prie lyderio poziciją ginančio „Volkswagen Golf“. Lyginant su atitinkamu 2004 m. laikotarpiu, per pirmus 10 praeitų metų mėnesių „Astra“ perpus sumažino „Golf“ turėtą pranašumą ir lenkė „Peugeot 307“ bei „Ford Focus“.

“Opel Astra”

Už prekybą ir rinkodarą atsakingas „General Motors Europe“ viceprezidentas Jonathanas Browningas pasidžiaugė, kad pagal prekybos apimtis „Astra“ sparčiai vejasi savo klasės lyderį „Volkswagen Golf“. Vis dėlto J.Browningą dar labiau džiugina tai, kad „Astra“ smarkiai pakeitė pirkėjų požiūrį į „Opel“ markę. Anot jo, dabar „Astra“ renkasi net ir tie žmonės, kurie anksčiau šį modelį vertino labai skeptiškai.

2005 m. sausio-spalio mėnesiais „Astra“ pardavimai Vakarų Europoje išaugo 35,1%, tuo tarpu „Golf“, nepaisant naujos versijos „Golf Plus“ pasirodymo, ūgtelėjo tik 5,9%. Vis dėlto „Volkswagen“ atstovas spaudai Hartwigas von Saasas nė kiek neabejoja, kad „Golf“ išsaugos kompaktinių automobilių klasės lyderio titulą. Nepaisant smarkiai išaugusios konkurencijos, „Golf“ jau 25 metus yra pats populiariausias „Volkswagen“ modelis. Pirmais pilnais penktosios kartos „Golf„˜ prekybos metais (2004 m.) gamintojas planavo Vakarų Europoje parduoti per 600 tūkst. vnt., tačiau, „JATO Dynamics“ duomenimis, jam pavyko surasti pirkėjus tik 553,575 automobiliams.

Ketvirtosios kartos „Golf“ pavyko išsaugoti lyderio poziciją ir išlikti neginčijamu savo klasės lyderiu – šio modelio užimama rinkos dalis siekė 20-22%. Debiutavus penktosios kartos modeliui, 2004 m. jo rinkos dalis smuktelėjo iki 17,8%. Tuo tarpu „Astra“ pardavimai paskutinius dvejus metus nuolat augo. 2004 m. „Astra“ pardavimai padidėjo 8,7% iki 355,530 vnt., o per pirmus dešimt 2005 m. mėnesių gamintojui pavyko parduoti 400,887 vnt.

Miunchene (Vokietija) įsikūrusios „Opel“ atstovybės „Hausler Automobil“ pardavimų vadybininkas Juergenas Semleris teigia, kad šiame salone 2005 m. „Astra“ pardavimai padidėjo net tris kartus: 2004 m. „Hausler Automobil“ pardavė 85 „Astra“ automobilius, o 2005 m. sausio-spalio mėnesiais – net 235 vnt. J.Semleris tikino, kad didžioji dalis „Astra“ pirkėjų buvo nusivylę „Volkswagen“ sukrėtusiais sukčiavimo ir sekso skandalais.

Cardiffo (Velsas, Didžioji Britanija) universiteto Automobilių rinkos tyrimų centro vadovas Garelas Rhysas mano, kad „Astra“ sėkmę lėmė tinkamai pasirinkta kainodaros ir rinkodaros strategija. Likus keturiems mėnesiams iki „Astra“ pasirodymo „Opel“ pasiūlė nuolaidas tiems pirkėjams, kurie šį automobilį užsisakys išanksto. Be to, „Astra“ buvo įtraukta į net 39 Europos šalyse vykdytą „Milijono mylių“ bandomųjų važiavimų programą (Million Mile Test Drive), kuri potencialiems pirkėjams sudarė sąlygas net tris dienas bandyti pasirinktą „Opel“ modelį. Anot G.Rhyso, agresyvi rinkodara įtikino pirkėjus, kad „Astra“ pasižymi labai geru kainos ir kokybės santykiu.

2003 m. lapkritį pristačiusi penktosios kartos „Golf“ „Volkswagen“ akcentavo jo technologines naujoves, tačiau kritikai priekaištavo, kad šio automobilio kaina yra pernelyg didelė. Po kelių mėnesių gamintojas Vakarų Europos šalyse į „Golf“ standartinę įrangą buvo priverstas įtraukti ir oro kondicionierių.

„AutoTyrimų“ duomenimis, Lietuvoje per pilnus 2005 m. buvo įregistruota 405 „Opel Astra“ (visos versijos) ir 309 „Volkswagen Golf“ (įskaitant „ Golf Plus“) automobiliai. Taigi, nors šioje dvikovoje ryškiai nugalėjo „Astra“, tačiau populiariausio modelio Lietuvoje titulą pelnė „Skoda Octavia“ (715 vnt.).

Sausis 11, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: