
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Nišiniai modeliai pritraukia vis daugiau pirkėjų
Keičiantis Europos automobilių pirkėjų poreikiams, tradiciniai automobiliai – sedanai, hečbekai ir universalai – užleidžia pozicijas nišiniams automobiliams. „JATO Dynamics“ duomenimis, per paskutinius penkerius metus vadinamųjų nišinių modelių – kupė, roadsterių, visureigių, vienatūrių bei daugiatikslių automobilių – paklausa išaugo daugiau kaip 1,3 mln. vnt.
Frankfurte (Vokietija) įsikūrusios „Dresdner Kleinwort Wasserstein“ automobilių rinkos tyrimų agentūros vadovas Arndtas Ellinghorstas mano, kad rinkos fragmentacija vyks ir toliau. Anot jo, pernai pasirodė 74 nauji modeliai, o šiemet jų turėtų debiutuoti net 95. Nišinių modelių pardavimai pernai išaugo 19,3% iki 3,82 mln. vnt. ir sudarė jau ketvirtadalį visų Vakarų Europoje parduodamų automobilių. 1999 m. buvo parduota 2,5 mln. nišinių automobilių, kurie užėmė 16,6% rinkos.
„JATO Dynamics“ duomenimis, pernai Vakarų Europos rinka išaugo 2,1% nuo 14,54 mln. vnt. iki 14,85 mln. vnt. Tuo tarpu 2000 m. šiame regione buvo realizuota 15,1 mln. naujų automobilių.
Nišinių automobilių rinkos dalis auga vis dar dominuojančių tradicinių modelių sąskaita – jų pardavimai pernai sumažėjo 2,8% iki 10,91 mln. vnt. Tačiau 2000 m. buvo parduota 12,3 mln. tradicinių modelių. Pavyzdžiui, vidutinių automobilių segmentas 2000-2004 m. sumažėjo 21,6% iki 1,2 mln. vnt., o kompaktinių vienatūrių klasė per tą patį laikotarpį išaugo net 58,5% iki 1,2 mln. vnt.
„JATO Dynamics“ analitikas Neilas Hallas mano, kad ši tendencija greitai pasikeis ir tradiciniai segmentai nors dalinai atgaus prarastas pozicijas. Pavyzdžiui, jau minėta vidutinių automobilių klasė šiuo metu auga dėl „Peugeot 407“ sėkmės, o naujasis „Volkswagen Passat“ taip pat turėtų pritraukti nemažai pirkėjų.
Pastaruoju metu prestižinėms markėms sekasi kur kas geriau nei masinių prekės ženklų atstovams. Nuo 2000 m. prestižinių automobilių pardavimai išaugo 313 tūkst. vnt., o masinių – nusmuko 417 tūkst. vnt. Pernai prestižinių modelių pardavimai išaugo 18,2% ir jie jau užėmė 18,8% (2,79 mln. vnt.) Vakarų Europos rinkos. Prie puikių rezultatų nemažai prisidėjo prestižinių visureigių pasirodymas – šis gana naujas segmentas 2000-2004 m. išaugo net tris kartus iki 273,909 vnt. BMW, „Volkswagen“, „Volvo“ ir „Porsche“ prestižinių visureigių pardavimai auga nuo pat 2000 m.
A.Ellinghorstas mano, kad bendra visureigių rinka augs ir toliau. Anot jo, 1991 m. visureigiai užėmė 1,8% rinkos, pernai – 5,5%, o iki 2008 m. turėtų pasiekti ir 6,4%.
Birželis 7, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą