Nepaisant naujų taisyklių, nauji automobiliai ES neatpigo

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad, praėjus 18 mėnesių po naujų Europos Komisijos inicijuotų taisyklių įsigaliojimo, automobiliai taip ir neatpigo, o aptarnavimas nepagerėjo. „PricewaterhouseCoopers“ partneris Paryžiuje Jacques,as Lesieur,as sako esąs nusivylęs šių teisės aktų poveikiu rinkai, nes pirkėjai taip ir nepajuto jų naudos. 2003 m. spalį priimtais teisės aktais buvo siekiama sumažinti gamintojų įtaką dileriams ir servisams bei padidinti konkurenciją.

Anot „PricewaterhouseCoopers“, į mažmeninę automobilių rinką naujai atėjusių bendrovių, pavyzdžiui, „Virgin“ Didžiojoje Britanijoje ar „Quelle“ Vokietijoje, poveikis buvo minimalus. J.Lesieur,as mano, kad nauji rinkos dalyviai turi užsiimti net šešiomis skirtingomis veiklomis: naujų ir naudotų automobilių bei jų atsarginių dalių prekyba, automobilių aptarnavimu, kėbulų remontu bei pirkimų finansavimu.

“Citroen” prekybos salonas

Taip pat tik maža dalis dilerių pasinaudojo galimybe tame pačiame salone prekiauti skirtingų markių automobiliais, nes, pasak J.Lesier,o, jie jaučia stiprų gamintojų spaudimą. Išimtis būtų didelė Danijos dilerių grupė „Kroymans“, prekiaujanti daugelio markių automobiliais. Anot šios bendrovės vadovo Tono van Soesto, dileriai nemoka pasinaudoti savo laisve, nes daugelį metų jie buvo „pririšti“ prie konkretaus gamintojo. „Kroymans“ planuoja toliau plėsti savo veiklą Vokietijoje.

„PricewaterhouseCoopers“ teigia, kad nedaug dilerių pasinaudojo ES suteikta galimybe atskirti automobilių prekybą ir aptarnavimą – tik 3% dilerių atsisakė automobilių remonto verslo. Be to, detalių gamintojai rodo per mažai iniciatyvos tiesiogiai, o ne per automobilių gamintojus, bendradarbiauti su servisais. Išimtis būtų nebent „Autodistribution France“, „Robert Bosch“, „Delphi“ ir „Valeo“ valdomas servisų tinklas. Tiesa, automobilių gamintojai sumažino detalių kainas, pailgino garantinio aptarnavimo laikotarpį bei pagreitino tiekimą, pavyzdžiui, užsakytos detalės pristatomos jau kitą dieną.

„PricewaterhouseCoopers“ praneša, kad pirkėjams sumažėjo pasirinkimo galimybė, nes gamintojai pertvarkė mažmeninės prekybos tinklus ir dilerių skaičius 2002-04 m. sumažėjo 17,260 vnt. arba net 19% iki 74,141 vnt.

Nepaisant viso to, J.Lesieur,as nemano, kad ES pastangos buvo bevaisės – nauja pirkėjų karta naudosis moderniais mažmeninės prekybos metodais, pavyzdžiui, internetu. Pasak jo, tikrasis reformos poveikis paaiškės dar po kelerių metų.

Birželis 17, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: