Naujas mokestis Prancūzijos gamintojams padeda konkuruoti namų rinkoje

Prancūzijos automobilių gamintojai mano, kad pagal į aplinką išmetamą anglies dvideginio kiekį taikomi mokesčiai arba lengvatos yra ne naujas kliuvinys, o galimybė padidinti turimą namų rinkos dalį. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Renault“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ kartu užėmė 56,8% Prancūzijos naujų automobilių rinkos, tuo tarpu atitinkamu laikotarpiu praeitais metais jų dalis siekė 53,1%. Be to, Prancūzijos automobilių pramonės asociacijos CCFA duomenimis, pirmąjį ketvirtį vietinėms markėms atiteko net devynios vietos populiariausių modelių dešimtuke.

Manoma, kad iki 2010 m. dauguma ES šalių pradės taikyti automobilių mokesčius, pagrįstus į aplinka išmetamo anglies dvideginio kiekiu. Prancūzijoje toks mokestis įsigaliojo nuo šių metų sausio 1 d. Dabar automobiliai, kurių CO2 emisijos viršija 160 g/km, gali būti apmokestinami iki 2,600 eurų (8,977 Lt) mokesčiu. Prancūzijos gamintojų pozicijų stiprėjimą lėmė ir neseniai debiutavę nauji modeliai, tačiau jie pripažįsta, kad svarbus vaidmuo tenka naujajai mokesčių sistemai: CCFA prezidentas Xavier Felsas tvirtina, kad naujasis mokestis skatina pirkti vietinius automobilius.

“Renault Twingo”

X.Felsas pastebėjo, kad nauja sistema yra palanki Prancūzijos bendrovėms, nes jos puikiai pasirengė mažesnių ir ekologiškesnių automobilių paklausos augimui. Be to, šios šalies gamintojai nėra priklausomi nuo prestižinių automobilių ir visureigių segmentų, kuriuose pardavimai dėl naujojo CO2 mokesčio smarkiai smuko, čia labiausiai nukentėjo „Mercedes-Benz“, „Toyota“ ir „Volkswagen“. Tuo tarpu mini ir mažų automobilių segmentams, kuriuose tvirtas pozicijas užima „Renault“, „Peugeot“ ir „Citroen“, pirmąjį šių metų ketvirtį teko daugiau nei pusė šalyje įregistruotų naujų automobilių, nors praeitų metų gruodį jų dalis dar sudarė 40%.

Prancūzijos gamintojams pirmąjį ketvirtį teko net 73% naujų automobilių, kurių CO2 emisijos nesiekia 120 g/km, o šiai kategorijai nuo 2007 m. pabaigos taikoma 700 eurų (2,417 Lt) mokesčių lengvata. Vietiniai gamintojai taip pat užėmė 56% automobilių, kurių CO2 emisijos sudaro 121-140 g/km, rinkos. Pastariesiems automobiliams valstybė taiko 200 eurų (691 Lt) mokesčių lengvatą. Minėtose kategorijose daugiausiai dėmesio sulaukė „Renault Clio“ ir „Twingo“, „Peugeot 207“ ir „Citroen C3“.

“Citroen C1″

„Renault“ Prancūzijos padalinio pardavimų vadovas Jacques Chauvet mano, kad bendrovės rezultatai pagerėjo dėl naujų modelių debiutų, stiprios „Dacia Logan“ padėties bei ekologiškų modelių pasiūlos. Vadovas pripažino, kad naujoji sistema kiek pakenkė didesnių modelių, pavyzdžiui, naujosios „Laguna“ pardavimams, tačiau atmetė nuogąstavimus, jog mažų automobilių ir „Dacia“ modelių pardavimai yra nepelningi. Anot jo, pamažu šie modeliai uždirba vis daugiau pelno.

Balandis 24, 2008   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: