
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Lengvieji automobiliai: Amerika priešEuropą
JAV benzino kainai perkopus 4 dolerių už galoną (2,32 Lt/ltr.) ribą smarkiai išaugo mažų ir ekonomiškų automobilių paklausa, tuo tarpu didelių visureigių ir pikapų pardavimai ženkliai smuko. Aplinkosaugos aktyvistai prakalbo, kad amerikiečių automobilių pirkimo įpročiai pasiekė lūžio tašką ir pamažu artės prie ekologiškesnių transporto priemonių, tuo tarpu kai kurie analitikai pradėjo prognozuoti, kad netrukus kitapus Atlanto bus perkami tokie pat nedideli ir ekonomiški automobiliai kaip Europoje.
Vis dėlto, nepaisant smarkiai išaugusių degalų kainų, didėjančio susirūpinimo aplinkos tarša ir sparčiai besikeičiančių pirkėjų įpročių, JAV automobilių rinka vis tiek smarkiai skirsis nuo Senojo žemyno. Specializuotas žurnalas „Automotive News“ išskyrė 7 priežastis, dėl kurių JAV keliuose nepaplis maži europietiški automobiliai:
- Europos kelių infrastruktūra yra senesnė, mažesnė ir mažiau lanksti. JAV miestai yra gerokai naujesni ir buvo statomi atsižvelgiant į planuojamus transporto srautus, tuo tarpu Europos didmiesčiai gali pasigirti kur kas ilgesne istorija – pavyzdžiui, Miunchenas jau švenčia 850 metų sukaktį, o gerai pasikapsčius Londone galima atrasti Romos imperijos laikų griuvėsių liekanų. Europos miestų senamiesčiai žavi turistus, tačiau yra tikras siaubas vairuotojams – daugelis gatvių čia yra siauros ir negali būti praplatintos.
- Europos šalių vyriausybės visą laiką kovojo su lengvaisiais automobiliais. Senasis žemynas turi importuoti žaliavinę naftą, tad siekiant sumažinti jos vartojimą buvo nustatyti dideli mokesčiai, o Londone nustatytas taršos mokestis netrukus prigijo ir kituose didmiesčiuose – taip ekonominėmis priemonėmis siekiama sumažinti eismą centrinėse miestų dalyse. Ištiesų kelių mokesčiai Europoje daugiau nukreipti į viešojo transporto naudojimo skatinimą, o ne į kelių priežiūrą. Vos tik atsiradus kelio atkarpai, kur kyla didesnis padangų ūžesys, ši „problema“ išsprendžiama pasitelkus greitį mažinančius kalnelius, S formos posūkius ar tiesiog kelio ženklus. Visa tai turi paskatinti vairuotojus persėsti į autobusus ar metro.
- Europoje jau seniai daug dėmesio skiriama viešojo transporto sistemos tobulinimui – daugelis Senojo žemyno didmiesčių turi integruotas ir gana tiksliai veikiančias transporto sistemas, apjungiančias metro, autobusus, geležinkelio linijas bei tramvajus. JAV neblogas viešojo transporto sistemas turi tik Niujorkas, Čikaga ir dar keli miestai, o kitur apsiribojama autobusų linijų tinklu, ir viešasis transportas čia tikrai neatrodo prioritetinė sritis.
- Europiečiai paprastai važiuoja mažesnius atstumus – jų kelionės tikslas dažniausiai būna kur nors netoliese arba bent jau toje pačioje šalyje.
- Degalų kainos bei automobilių eksploatavimo kaštai čia yra kur kas didesni nei kitapus Atlanto. Amerikiečius šiurpinanti 4 dolerių už galoną (2,32 Lt/ltr.) kaina daugelį europiečių turbūt priverstų įsižnybti į skruostą ir pasitikrinti, ar jie nesapnuoja, nes čia už degalus dabar mokame beveik dukart tiek.
- Europoje šeimos yra mažesnės nei JAV: vidutiniškai vienai amerikietei tenka 2,1 vaiko, o ES šis rodiklis siekia tik 1,5.
- JAV turi geresnę stovėjimo aikštelių infrastruktūrą – didelės ir erdvios aikštelės ten suprantamos kaip visiškai natūralus dalykas, tačiau Europoje jos yra tikra retenybė (ir brangenybė).
Tokie vaizdai JAV gatvėse bent kol kas nebus dažni
“Citroen C1″
“Fiat 500″
Dėl visų šių priežasčių Europoje automobiliai yra kur kas mažesni nei JAV. Pavyzdžiui, „Ford Focus“ čia yra vidutinis modelis, tuo tarpu kitapus Atlanto jis bus tik kuklus, mažas automobilis. Dėl to turbūt neverta tikėtis, kad artimiausiu metu JAV gatvėse pradės dominuoti „Smart ForTwo“, „Fiat Panda“ ar „Renault Clio“, bent jau tol, kol degalų kainos ten nepriartės prie dabartinio Europos kainų lygio.
Liepa 30, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą