Jėgainių specialistas tiki puikia benzininių variklių ateitimi

Garsus variklių gamybos specialistas Fritzas Indra prognozuoja puikią benzininių jėgainių ateitį. Dyzelių užimama rinkos dalis sparčiai auga nuo pat 1998 m., tačiau, anot F.Indros, taip yra tik dėl skirtingų degalų akcizų – daugelyje Europos šalių dyzelinui taikomi daug mažesni mokesčiai. Tuo tarpu JAV dyzeliniui taikomi didesni akcizai.

Balandžio 1 d. atsistatydinęs „General Motors“ variklių gamybos padalinio „GM Powertrain“ modernios inžinerijos skyriaus vadovas F.Indra teigia, kad JAV pozicija yra logiškesnė nei Europos Sąjungos, nes dyzelinių degalų tankis yra didesnis už benzino. Dėl to dyzelino sąnaudos yra mažesnės, tačiau į aplinką išmetama daugiau anglies dvideginio.

F.Indra tikisi, kad benzininių variklių paklausa išaugs jiems plačiau pritaikius dyzelių technologijas, tokias kaip turbinos bei tiesioginis įpurškimas. Be to, kai kurios modernios technologijos, pavyzdžiui, „stop-start“ bei cilindrų išjungimo sistemos, gali būti įdiegtos tik benzininėse jėgainėse.

F.Indra yra jau antrasis jėgainių specialistas, prognozuojantis benzininių variklių renesansą. Panašią nuomonę turi bendros magistralės dyzelinio variklio kūrėju laikomas „Fiat“ tyrimų centro variklių skyriaus vadovas Rinaldo Rinolfi. Anot jo, iki 2010 m. dyzelių rinkos dalis išaugs iki 65%, tačiau 2015 m. jau nesieks ir 40%. R.Rinolfi mano, kad dyzeliniams varikliams bus sunku atitikti vis griežtėjančius ES aplinkos taršos reikalavimus, dėl to augs jų gamybos kaštai, didės kainos ir mažės paklausa. F.Indra tvirtina, kad dyzeliai jau dabar yra pernelyg brangūs.

Komentuodamas hibridinės technologijos perspektyvas F.Indra teigė, kad neverta bandyti vytis „Toyota“ ar „Honda“, dėl to „General Motors“ ir „DaimlerChrysler“ nusprendė kartu kurti hibridinius variklius ir dalintis kaštus. Variklių gamybos specialistas mano, kad hibridinės technologijos panaudojimas miesto autobusuose yra gera idėja, tačiau šiaip alternatyvias sistemas jis vertina skeptiškai. Pasak jo, nauja technologija turi pasiūlyti didesnę variklio galią, nes priešingu atveju ji nebus patraukli.

Anot F.Indros, ateities variklis yra turbininis benzininis agregatas su tiesioginiu vertikaliu įpurškimu ir netoli variklio sumontuotu katalizatoriumi. Turbina aprūpintas 2,0 ltr. benzininis variklis su tiesioginiu įpurškimu galėtų pasiekti net 250 AG pajėgumą, tačiau nedidelio darbinio tūrio jėgainėms turbina kurį laiką dar bus pernelyg brangus malonumas. F.Indra mano, kad dar vienas sėkmės receptas yra pakeisti pačią variklio konstrukciją.

Birželis 30, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: