JAV didėja susidomėjimas mažesniais automobiliais

JAV automobilių gamintojų vadovai pripažino, kad sparčiai brangstantys degalai pirkėjus skatina rinktis europietiško stiliaus nedidelius automobilius, o bendrovės svarsto galimybes kurti ekonomiškesnius variklius. JAV degalai brangsta jau kelis mėnesius, o po uragano “Katrina” jo kaina viršijo 3 dolerius už galoną (maždaug 2,27 Lt/ltr.).

“General Motors” valdybos vicepirmininkas Robertas Lutzas mano, kad jei aukštos degalų kainos išsilaikys ilgiau, Amerikoje išaugs mažesnių automobilių populiarumas. Anot jo, JAV degalų kainoms priartėjus prie europinio lygio atitinkamai pasikeis ir paklausa – išsiplės mažų automobilių segmentas, o populiariausi turėtų būti “Chevrolet Cobalt” dydžio automobiliai.

JAV automobilių gamintojai jau pajuto pabrangusių degalų poveikį – rugpjūtį rinka išaugo 3,8%, tačiau didžiausių visureigių ir pikapų pardavimai sumažėjo. “Ford Expedition” pardavimai smuktelėjo net 40,2%, “Chevrolet Tahoe” – 33,9%, “GMC Sierra” – 30,3%, o “Toyota Sequoia” – 29,4%.

Vis dėlto net ir 2,27 Lt/ltr. kainuojantis benzinas JAV yra kur kas pigesnis nei Senajame žemyne – Vakarų Europoje litras benzino šiuo metu atsieina dvigubai brangiau (apie 4,60 Lt/ltr.). Aukštos degalų kainos stipriai veikia Europos automobilių rinkos struktūrą. “Global Insight” analitikas Colinas Couchmanas tvirtina, kad pernai mini ir mažų automobilių segmentai užėmė 31,6% Vakarų Europos rinkos – jų pardavimai sudarė apie 4,6 mln. vnt. Dauguma šių automobilių, tarp kurių galima rasti ir “Volkswagen Polo” bei “Opel Corsa”, yra aprūpinti 1,5 ltr. arba dar mažesnio darbinio tūrio varikliais. ACEA duomenimis, ekonomiški dyzeliniai agregatai pernai užėmė 48,2% Europos rinkos.

“J.D. Power and Associates” analitikas Jeffas Schusteris abejoja, kad mini ar mažų automobilių segmentai JAV smarkiai išaugs, tačiau mano, kad gamintojai pirkėjams pasiūlys daugiau kompaktinių modelių, turinčių skirtingus kėbulo tipus. Pasak J.Schusterio 2,0 ar 2,5 ltr. variklius turintys kompaktiniai automobiliai amerikiečių supratimu būtų labai maži.

“Chevrolet Tahoe”

Analitikas taip pat pastebėjo, kad dėl smukusio dolerio kurso Europos gamintojams eksportuoti mažus automobilius į JAV yra gana sudėtinga, nes reikia arba padidinti kainas, arba sumažinti maržas. Būtent dėl šios dilemos ir buvo atidėtas 1 serijos BMW bei B klasės “Mercedes-Benz” debiutas JAV. J.Schusteris pridūrė, kad mažesnius automobilius amerikiečiai rinksis tik tuo atveju, jeigu bus tikri, kad aukštos 3,5-4,0 dol. už galoną (2,65-3,03 Lt/ltr.) degalų kainos išsilaikys ilgesnį laikotarpį.

R.Lutzas mano, kad JAV gamintojai yra pasirengę pasiūlyti patrauklių mažų automobilių. Anot jo, pamažu nyksta įsitikinimas, kad maži automobiliai skirti tik neturtingiems žmonėms ir todėl jų kokybe rūpintis tikrai neverta.

“Mercedes-Benz” JAV padalinio vadovas Paulas Halata abejoja, kad išpopuliarės mažesni automobiliai. Pasak jo, paprasčiausiai į tuos pačius automobilius bus montuojami ekonomiškesni varikliai, ypač dyzeliniai agregatai.

Tuo tarpu BMW Š iaurės Amerikos padalinio vadovas Tomas Purvesas teigia jau matąs pabrangusių degalų poveikį – “Mini” salonus savaitgaliais užplūsta nusivylę visureigių savininkai.

Spalis 6, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: