
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
“General Motors” vadovas: “Kaštų mažinimas ir nauji modeliai padės atsigauti” ?
“General Motors” vadovas Rickas Wagoneris tikisi, kad bendrovei padės atsigauti nauji modeliai ir kaštų mažinimas. Jis taip pat tikina žinąs, kodėl didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas susidūrė su itin rimtomis problemomis: pasak R.Wagonerio, “General Motors” yra nelanksti ir nepajėgia sparčiai prisitaikyti prie nuolat kintančių rinkos sąlygų.
Interviu “Automotive News” žurnalui R.Wagoneris tikino, kad “General Motors” nespėjo sureaguoti smukus didelių visureigių paklausai. Keičiantis paklausai gamintojas nukenčia dėl pasikeitusios pardavimų struktūros arba sumažėjusių apimčių, nes pardavimai smunka daug greičiau nei kaštai. Pasak vadovo, tai patvirtina, jog bendrovės pamatai yra itin trapūs. R.Wagoneris teigė, jog šiuo sunkumus buvo galima numatyti išanksto, nes dar sausio mėnesį pradėjo didėti bendrovės atsargos, sparčiai brango kuras ir augo palūkanų normos.
Vadovas pripažino, kad kai kurie nauji modeliai nepateisino gamintojo vilčių. Pasak jo, dabar jų pardavimai įsibėgėja, tačiau debiutas buvo gan silpnas. R.Wagoneris tikisi, kad pardavimai išaugs pasirodžius naujiems modeliams – dideliems visureigiams, sedanui “Saturn Aura” bei porai pereinamųjų universalų. “General Motors” šefas prognozuoja, kad kitąmet net 30% pardavimų sudarys dar pusantrų metų nesulaukę modeliai. Galbūt tai padės padidinti pardavimus, kurie šiemet sausio-rugsėjo mėn. smuktelėjo nuo 84,8 mlrd. dolerių (246,5 mlrd. Lt) iki 77,3 mlrd. dolerių (224,7 mlrd. Lt).
“General Motors” taip pat stengiasi sumažinti pastoviuosius kaštus. Lapkričio mėnesį bendrovė pranešė ketinanti uždaryti aštuonias gamyklas ir atleisti net 30 tūkst. darbuotojų. Gamintojas taip pat spaudžia tiekėjus mažinti detalių kainas bei derasi su profsąjunga UAW dėl mažesnių socialinių išmokų.
Dėl “General Motors” problemų R.Wagoneris išgirsta vis daugiau aršios kritikos. Dar gegužės mėnesį “Business Week” rašė, kad R.Wagoneriui gali tekti pasitraukti, jei jis nesugebės padidinti smunkančių pardavimų. “Merrill Lynch” analitikas Johnas Cassesa pripažino, kad “General Motors” valdyba jaučia didelį spaudimą imtis agresyvesnės strategijos.
R.Wagoneris sutinka, kad investuotojai turi dėl ko priekaištauti: per pirmus devynis šių metų mėnesius “General Motors” Š iaurės Amerikos padalinys patyrė 5,2 mlrd. dolerių (15,1 mlrd. Lt) nuostolį, o pernai per šį periodą jis buvo gavęs 155 mln. dolerių (451 mln. Lt) pelno. Vis dėlto vadovas mano, kad valdybos pokyčiai tik pristabdytų šio automobilių gamybos milžino atsigavimą. R.Wagoneris taip pat nesiryžo prognozuoti, kada “General Motors” galės išbristi išnuostolių liūno.
Net ir uždarius gamyklas bei atleidus dalį darbuotojų, “General Motors” kaštai mažės lėčiau, nei norėtųsi. Atleistiems darbininkams gamintojas turės mokėti atlyginimą iki 2007 m., kuomet derėsis dėl naujos sutarties su profsąjunga UAW.
Prie “General Motors” problemų prisidėjo ir nelaukti dviejų pagrindinių tiekėjų – “Delphi” bei “Collins & Aikman” – bankrotai. “General Motors” įsipareigojimai “Delphi” darbuotojams siekia net 12 mlrd. dolerių (35 mlrd. Lt). Pastaroji bendrovė 1999 m. buvo atskirta nuo “General Motors”.
R.Wagoneris dar negalėjo pasakyti, ar siekdama išvengti streiko “General Motors” ketina pasiūlyti išeitines kompensacijas “Delphi” darbuotojams.
Gruodis 29, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą