“Ford Motor” tampa dvigubos sankabos pavarų dėžių klientu

“Ford Motor” pasekė “Volkswagen” pavyzdžiu ir tapo antruoju stambiu automobilių gamintoju, nusprendusiu vystyti dvigubos sankabos pavarų dėžių technologijas. Manoma, kad šie dideli gamintojai gali paskatinti dvigubos sankabos pavarų dėžių populiarumo augimą Senajame žemyne.

“CSM Worldwide” analitikas Chrisas Guile,as mano, kad “Ford” kartu su savo partneriu, Vokietijos transmisijų gamintoju “Getrag”, Kechneco mieste Slovakijoje įsikūrusioje bendroje “Ford-Getrag” gamykloje ketina kasmet pagaminti po 200 tūkst. dvigubos sankabos transmisijų. Frankfurto automobilių parodoje “Getrag” pademonstravo atskirai savo bei kartu su “Ford” sukurtas dvigubos sankabos pavarų dėžes. “Getrag” atstovas spaudai Axelis Guggenbergeris teigė, kad “Ford-Getrag” gamykla pradės veikti 2007 m. viduryje.

“Ford” ir “Getrag” kol kas nekomentuoja, kurie modeliai bus komplektuojami su naujosiomis dvigubos sankabos pavarų dėžėmis. Ch.Guile,as prognozuoja, kad jos bus montuojamos į “Ford Mondeo” bei “Galaxy” automobilius ir į daugelį “Volvo” modelių: nuo C30 iki V70 ar netgi XC90. “CSM Worldwide” prognozuoja, kad iki 2011 m. dvigubos sankabos transmisijos užims 6,5% išsiplėtusios ES automobilių rinkos, kuri tuo metu turėtų siekti 23 mln. vnt. Tuo tarpu pernai dvigubos sankabos greičių dėžės buvo sumontuotos tik į 0,8% iš19,9 mln. ES pagamintų automobilių.

“CSM Worldwide” prognozei pritaria ir kitas Vokietijos transmisijų gamintojas ZF, kuris Frankfurto automobilių parodoje pademonstravo sportiškiems modeliams skirtą septynių laipsnių dvigubos sankabos greičių dėžę “7 DCT 50″. Anot gamintojo, ši pavarų dėžė gali suvaldyti iki 500 Nm siekiantį sukimo momentą bei iki 9 tūkst. variklio apsukų per minutę. ZF neatskleidė, į kuriuos modelius bus montuojama “7 DCT 50″ pavarų dėžė.

ZF sukurta “7 DCT 50″ dvigubos sankabos greičių dėžė

Tuo tarpu “Volkswagen” superautomobilis “Bugatti Veyron” bus komplektuojamas su Didžiosios Britanijos inžinerinės bendrovės “Ricardo” sukurta dvigubos sankabos transmisija.

Ch.Guile,as mano, kad išpradžių dvigubos sankabos greičių dėžės bus montuojamos į vidutinius ir didelius automobilius. Anot jo, ši technologija yra daug žadanti automatizuotų mechaninių transmisijų (AMT) vystymo kryptis. Analitikas tikina, kad dvigubos sankabos transmisijomis šiuo metu domisi daugelis gamintojų, išskyrus nebent “PSA/Peugeot-Citroen” ar “Renault”, kurie renkasi pigesnį AMT variantą.

Iki šiol daugiausia dėmesio dvigubos sankabos greičių dėžių technologijoms skyrė “Volkswagen”. Pasak “Volkswagen” grupės valdybos pirmininko Berndo Pischetsriederio, apie 11% Vakarų Europoje parduodamų “Golf” modelių yra komplektuojami su šiomis dvigubos sankabos greičių dėžėmis, kurias “Volkswagen” vadina DSG (Direct Shift Gearbox) vardu. Didžiąją dalį DSG pavarų dėžių komponentų gamina JAV tiekėjas “BorgWarner”.

“Getrag Ford” dvigubos sankabos greičių dėžės gali būti montuojamos ir į visureigį “Volvo XC90″

Ch.Guile,as tvirtina, kad paaiškėjus, jog “Volkswagen” pasuko teisingu keliu, dvigubos sankabos transmisijų populiarumas turėtų išaugti kaip ant mielių.

Dvigubos sankabos transmisijos itin gerai tinka dyzeliniams varikliams, kadangi jų apsukų diapazonas yra gerokai siauresnis nei benzininių agregatų ir dėl to tenka dažniau perjungti pavarą. Tuo tarpu dvigubos sankabos greičių dėžė pavarą gali perjungti beveik nepastebimai.

Dvigubos sankabos greičių dėžė išesmės yra mechaninė transmisija, kuri gali veikti ir automatiniu rėžimu. Dvigubos sankabos transmisija veikia lyg dvi šalimai esančios greičių dėžės: pavyzdžiui, šešių laipsnių greičių dėžės atveju viena sankaba valdo pirmą, trečią ir penktą, o kita – antrą, ketvirtą ir šeštą pavaras. Dvigubos sankabos transmisijos pavaras perjungia greitai ir be trūkčiojimų.

Naujoji technologija suderina automatinių ir mechaninių transmisijų privalumus – tolygų veikimą ir mažas kuro sąnaudas. Be to, dvigubos sankabos transmisijos gali būti netgi ekonomiškesnės už įprastines mechanines, nes jos pavarą perjungia pačiu optimaliausiu momentu.

Spalis 21, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: