Euro kurso augimas Europos gamintojus skatina išnaujo persvarstyti padėtį

Europos automobilių ir jų komponentų gamintojai siekdami apsisaugoti nuo dolerio smukimo euro atžvilgiu stengiasi apdrausti valiutos kursus ir iškelti gamybą išeuro zonos. „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir BMW jau dabar gamina automobilius Š iaurės Amerikoje ir svarsto galimybę padidinti gamybos apimtis šioje šalyje.

„Mercedes-Benz“ savo gamybinius pajėgumus padidins dvigubai iki 160 tūkst. vnt. per metus. „Volkswagen“ planuoja kasmet Meksikoje pagaminti 200 tūkst. „Bora“ ir išjų 60 tūkst. eksportuoti į Europą. Be to, „Volkswagen“ taip pat rengiasi į Europą importuoti Brazilijoje gaminamą kuklų modelį „Fox“.

Pasak „EuroFacts Europe“ vadovo Paulo McCarthy, smarkūs valiutų kurso svyravimai skatina gaminti produkciją ten, kur ji bus realizuojama. Europos gamintojai prie euro brangimo bando prisitaikyti nuo pat 2000 m. pabaigos. Nuo tada iki 2004 m gruodžio euras pabrango net 38% – nuo 0,83$ iki 1,32$ ir šiomis dienomis brangsta vis sparčiau.

Manoma, kad dolerio smukimas gali priversti Europos automobilių gamintojus paspartinti vykdomus ir persvarstyti atidėtus strateginius veiksmus. Euro zonoje turėtų būti koncentruojam tik aukštą pridėtinę vertę kurianti gamybą, o visa kita – iškelta į pigesnes šalis. Taip pat Europos gamintojai turėtų stengtis kuo daugiau pirkti už pigesnes valiutas.

Euro brangimas Europos gamintojus veikia nevienodai. Gamyklų užsienyje neturinčios mažos prestižinės markės, pavyzdžiui, „Saab“, „Jaguar“, „Volvo“, „Land Rover“, „Porsche“, „Ferrari“, yra priverstos apdrausti valiutą. Tuo tarpu poveikis masinėms markės yra daug mažesnis, nes jos didžiąją produkcijos dalį parduoda Europoje ir pajamas gauna eurais. „Renault“, PSA ir „Fiat“ išviso neeksportuoja automobilių į JAV, taigi joms valiutų svyravimų poveikis yra minimalus – nebent tai, kad šiuo atveju atpinga Japonijos ir Korėjos gamintojų automobiliai.

“Volkswagen Fox”

Dolerio smukimas gali sukelti dar vieną susijungimų bangą, nes automobilių gamintojai ir tiekėjai mano, kad didelė tarptautinė bendrovė yra daug atsparesnė kursų svyravimams.

Jei dėl didėjančio JAV biudžeto deficito dolerio kursas ir toliau smuks, Europos automobilinių komponentų gamintojai gali sulaukti smarkaus spaudimo mažinti kainas, o tai gali lemti komponentų gamybos perkėlimą į Centrinę ir Rytų Europą, kur gerokai pigesnė darbo jėga. Kita vertus, specialistai tvirtina, kad gamybos perkėlimas yra pernelyg lėta reakcija, nes per tą laiką valiutų kursai gali pasikeisti. Be to, tokiu atveju labai sunku išlaikyti gerą produktų kokybę.

Europos automobilinių komponentų gamintojai pastaruoju metu didina investicijas ir gamybą JAV. Manoma, kad mažėjant dolerio kursui, JAV komponentų gamintojus gali imti supirkinėti didžiosios Europos bendrovės.

Potencialūs pokyčiai, kuriuos gali sukelti stiprus euras:

  • „¢ Europos komponentų gamintojai gali įsigyti „atpigusius“ JAV detalių gamintojus;
    „¢ Europos bendrovės daugiau produkcijos gamins JAV;
    „¢ Europoje gamyba bus perkeliama už euro zonos ribų;
    „¢ Europos gamintojai kurs plėtros planus ne ES šalyse;
    „¢ Užsienio eksportuotojams ES taps patrauklesnė nei JAV.

Dolerio smukimo sukelti taktikos pasikeitimai

  • „¢ Valiutos draudimas;
    „¢ Prekybos koncentravimas į pelningesnes rinkas;
    „¢ Veiklos kaštų mažinimas;

Dolerio smukimo sukelti strategijos pasikeitimai

  • „¢ Gamybos perkėlimas į JAV;
    „¢ JAV bendrovių įsigijimas;
    „¢ Už ES ribų pagamintų detalių ir žaliavų naudojimas.

Sausis 14, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: