Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Ekologinių submarkių – kaip išgausybės rago
Pastaruoju metu augant visuomenės susirūpinimui dėl visuotinio klimato šilimo ir griežtėjant emisijų normoms, vis daugiau automobilių gamintojų pradėjo siūlyti ekologines submarkes, kurios apima mažiausiai aplinką teršiančius modelius. Vis dėlto analitikai čia pastebi dvi rimtas problemas: daugelis submarkių buvo pristatytos beveik tuo pat metu ir pavadinime turi dalelytes „eco“ arba „blue“, todėl vartotojams bus nelengva atskirti, kuri submarkė kuriam gamintojui priklauso. Be to, nėra jokių aiškių reikalavimų, kada automobilį galima vadinti ekologišku, tad čia atsiveria beveik neribotos galimybės piktnaudžiauti pavadinimais.
„Global Insight“ analitikas Tomas de Vleesschauweris mano, kad stipresnes pozicijas užima anksčiau debiutavę ekologinės submarkės, dėl to kitiems gamintojams bus nelengva pasivyti „Volkswagen BlueMotion“ seriją. Jis taip pat pastebi, kad daugelis gamintojų nepasivargino sugalvoti bent kiek originalesnius šių ekologiškų serijų pavadinimus, pavyzdžiui, „Renault“ juos vadina „eco2“, „Ford“ – „ECOnetic“, „Opel“ – „ECOFlex“, o „Seat“ – „Ecomotive“. Kita gamintojų grupė pavadinimuose naudoja dalelytę „blue“: „Volkswagen“ pristatė „BlueMotion“ submarkę, „Mercedes-Benz“ – „Bluetec“, o „Peugeot“ – „Blue Lion“.
“Renault eco2″ logotipas
„Volkswagen“ ekologiškų versijų seriją „BlueMotion“ pristatė priešdvejus metus vykusioje Ženevos automobilių parodoje, o daugelis jos varžovių atsiliko bent metais, ir dabar Vokietijos bendrovė neketina užleisti savo pozicijų. Už pardavimus ir rinkodarą atsakingas valdybos narys Michaelis Kernas žurnalui „Automotive News Europe“ teigė, kad, kitaip nei konkuruojančios submarkės, „BlueMotion“ yra kur kas daugiau nei reklaminė priemonė. Anot jo, „Volkswagen“ aplinkosaugos ir variklių technologijas tobulina daugiau nei 30 metų ir puikiai supranta pirkėjų poreikius.
Analitikai pastebi, kad problemų kelia aiškiai nereglamentuotas ekologiškų pavadinimų naudojimas. Daugelis gamintojų nėra aiškiai apibrėžę, kada modelis gali būti priskiriamas ekologiškai serijai, tuo tarpu kiti nusistato sau palankias taisykles. „Renault“ savo „eco2“ serijai priskiria modelius, kurių CO2 emisijos neviršija 140 g/km, o „PSA/Peugeot-Citroen“ yra nusistatęs griežtesnį 130 g/km apribojimą. Vis dėlto šių gamintojų pardavimuose dominuoja maži automobiliai, tad pačių nusistatyti standartai yra nesunkiai pasiekiami: net 40% „Renault“ modelių atitinka „eco2“ serijos reikalavimą, o tai verčia abejoti šių submarkių išskirtinumu. „Renault“ gina savo strategiją teigdama, kad efektyviausi ekologiniai sprendimai yra tie, kurie šiandien lengvai prieinami plačiam pirkėjų ratui, tuo tarpu „Peugeot“ antrina tvirtindamas, kad bendrovei nereikia gaminti specialių modelių norint atitikti taršos standartus.
“Seat Ecomotive”
Nors ekologiškų submarkių rinkoje kol kas daug sumaišties, analitikai tvirtina kad jų neturintiems gamintojams reiktų rimtai susimąstyti. „Global Insight“ prognozuoja, kad apie 20% „Polo“ pardavimų Europoje gali sudaryti „BlueMotion“ serijos automobiliai, tad ekologiškų serijų neturinčios markės gali prarasti rinkos dalį.
Balandis 29, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą