
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Azijos gamintojai dominuoja pasauliniuose automobilių pardavimuose
Azijos gamintojai užima vis didesnę pasaulinės automobilių rinkos dalį. Kai kurių šio žemyno bendrovių pardavimai auga dėl didėjančio eksporto į užjūrio rinkas, tačiau dauguma plečia veiklą Kinijoje, Indijoje bei Pietryčių Azijoje. Praeitais metais Pietų Korėjos, Kinijos, Japonijos ir Indijos gamintojai realizavo 28,6 mln. automobilių, sunkvežimių ir autobusų, t.y. jiems atiteko net 44,5% pasaulinės rinkos. 2000 m. Azijos gamintojų užimama pasaulinės rinkos dalis sudarė 36,8%. Tuo tarpu Europos gamintojams pernai pavyko parduoti 20,8 mln. automobilių, t.y. jų užimama rinkos dalis siekė 32,3%.
Ironiška, tačiau JAV bendrovė „General Motors“ lyderio poziciją išsaugojo tik dėl aktyvios veiklos Azijoje – bendrovė įsigijo Pietų Korėjos gamintojo „GM Daewoo Automotive and Technology“ kontrolinį akcijų paketą ir skiria daug dėmesio Kinijos rinkai. Antroje vietoje esantis „Toyota Motor“ nuo „General Motors“ pernai atsiliko tik 261,805 vnt. – maždaug tiek automobilių per metus pagaminama vienoje gamykloje.
Praeitais metais „General Motors“ pasauliniai pardavimai padidėjo 6,5% iki 8,381,805 vnt., o „Toyota“ ūgtelėjo 8,1% iki 8,120,000 vnt. Š io Japonijos gamintojo pardavimai 2005 m. absoliučiu dydžiu išaugo daugiausiai – net 610 tūkst. vnt., tačiau šio kiekio nepakako aplenkti „General Motors“.
JAV automobilių gamybos milžino pozicijas sustiprino sparčiai auganti Kinijos rinka. Pernai šioje šalyje buvo parduota 351,742 vnt. įvairių „General Motors“ markių ženkleliais pažymėtų automobilių. Tuo tarpu „Toyota“ grupės markių pardavimai Kinijoje sudarė 145,687 vnt., t.y. nuo „General Motors“ šioje šalyje ji atsiliko net 206,055 vnt.
Pietų Korėjos bendrovė „GM Daewoo“ prie JAV gamintojo pardavimų pernai pridėjo net 650,529 vnt. „General Motors“ valdo 50,9% „GM Daewoo“ akcijų. Tiesa, pastarasis Pietų Korėjos gamintojas automobilius tiekia ne tik JAV bendrovei, bet ir „Suzuki“, tačiau prie „General Motors“ pardavimų pridedami tik vienos iššios grupės markių, pavyzdžiui, „Chevrolet“, logotipu žymimi automobiliai.
Išskyrus „Ford“, dešimties didžiausių pasaulio automobilių gamintojų pardavimai pernai išaugo. Sparčiausiai didėjo „Hyundai“-„Kia“ pardavimai – 11,6% iki 3,72 mln. vnt. „Ford“ pernai smuktelėjo 3,5% iki 6,21 mln. vnt. 49 didžiausi pasaulio automobilių gamintojai pernai realizavo 64,4 mln. vnt., 4,6% daugiau nei 2004 m. Tiesa, daugiau nei pusė – 32,8 mln. vnt. – teko penkiems didžiausiems gamintojams.
10 didžiausių pasaulio automobilių gamintojų*
Vieta | Gamintojas | Pardavimai 2005 m., vnt. | Pardavimai 2004 m., vnt. | Pokytis, % |
1. | „General Motors“ | 8,381,805 | 7,867,510 | 6,5% |
2. | „Toyota“ | 8,120,000 | 7,510,000 | 8,1% |
3. | „Ford“ | **6,208,700 | 6,432,200 | -3,5% |
4. | „Volkswagen“ | 5,242,793 | 5,078,635 | 3,2% |
5. | „DaimlerChrysler“ | 4,854,700 | 4,718,900 | 2,9% |
6. | „Hyundai“-„Kia“ | 3,715,096 | 3,328,159 | 11,6% |
7. | „Nissan“ | 3,597,748 | 3,295,830 | 9,2% |
8. | „PSA/Peugeot-Citroen“ | 3,390,000 | 3,375,300 | 0,4% |
9. | „Honda“ | 3,365,000 | 3,194,000 | 5,4% |
10. | „Renault“ | 2,533,428 | 2,490,337 | 1,7% |
*Š altinis: „Automotive News Data Center“
**Apytikris įvertis
Liepa 28, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą