
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Automobilių vardų kūrimas: menas ir mokslas vienu metu
Ant naujo automobilio besipuikuojantis vardas gali paryškinti teigiamus jo bruožus arba priešingai – sumenkinti modelio įvaizdį. Paskutiniu metu sparčiai daugėjant skirtingų modelių, pirkėjai automobilius gali grupuoti būtent pagal jų pavadinimus.
Visus automobilių vardus galima skirstyti į dvi plačias kategorijas:
- 1. Raidinius-skaitmeninius pavadinimus, pavyzdžiui „Lexus SC430“. Tokie vardai dažniausiai naudojami siekiant pabrėžti markę, o ne konkretų modelį.
2. Bendrinę reikšmę turinčius ar išgalvotus žodžius, kuriais siekiama įvardyti automobilio keliamas emocijas ar tam tikras jo savybes, pavyzdžiui, „Dodge Ram“ (angl. ram – taranas) ar „Volkswagen Passat“ (vok. Passat – pasatas, pastovios krypties tropinių kraštų vėjas).
Daug gamintojų naudoja raidinius-skaitmeninius pavadinimus, pagrindinį dėmesį sutelkdami į markę. Be to, vykstant globalizacijai bendrinę reikšmę turintys vardai užsienio šalyse gali kelti neigiamų asociacijų. Vis dėlto rinkodaros specialistai tvirtina, kad raidiniai-skaitmeniniai pavadinimai pernelyg mažai asocijuojasi su konkrečiu modeliu. Be abejo, jie sutinka, kad prasto modelio neišgelbės net ir geriausias vardas, tačiau tinkamai parinktas pavadinimas gali kelti teigiamas emocijas, pabrėžti automobilio privalumus ir padidinti jo pardavimus.
Anot strateginiu markių konsultavimu užsiimančios bendrovės „Landor Associates“ vadovo Anthony,o Shore,o, geras vardas yra daugiaprasmis, todėl jį lengviau reklamuoti. JAV esančios „Dodge“ atstovybės vadovas Kenas Angara teigė, kad pirkėjai pageidauja jėgą ir šiurkštumą reiškiančių pavadinimų, o ne cheminių formulių. Pasak jo, didžiausio pasisekimo sulaukia su Vakarais arba kalnais susiję automobilių pavadinimai, pavyzdžiui, „Ram“ arba „Dakota“.
Ne visuomet asociacijos būna teigiamos, pavyzdžiui, „Buick LaCrosse“ sedano atveju. Paaiškėjo, kad Kanados Kvebeko provincijoje, kur vyrauja prancūzų kalba, crosse vietiniu slengu reiškia masturbaciją. Š iuo metu minėtasis sedanas Kanadoje pervadintas „Allure“ (angl. žavesys).
Nepaisant panašių nesėkmių, vardų suteikimo svarba vis didėja. Pavyzdžiui, šiuo metu JAV yra 253 skirtingai vadinami modeliai, o priešdešimtmetį šis skaičius tesiekė 201. „AutoPacific“ konsultacinės firmos viceprezidentas Jimas Hallas teigia, kad tinkamai parinktas vardas gali padėti išsiskirti išminios, tačiau, anot jo, nėra blogų vardų geriems automobiliams ir jokio prasto modelio neišgelbės geras vardas.
Teigiama, kad Europos gamintojai mieliau renkasi raidinius-skaitmeninius pavadinimus, kurie pabrėžia galią ir kokybę. Prestižinių „Lexus“ modelių pavadinimai sudaromi išautomobilio tipo inicialų ir skaičių, kurie reiškia variklio darbinį tūrį: SC430 iššifruojama kaip sportinis kupė (Sport Coupe) su 4,3 ltr. varikliu. „Lexus“ rinkodaros padalinio vadovas teigia, kad tokie raidiniai skaitmeniniai pavadinimai yra lengvai suprantami ir nekelia jokių rinkodaros problemų.
Tuo tarpu JAV gamintojai dažniausiai renkasi žodinius pavadinimus, kuriuose slypi užuominos apie automobilio savybes. Anot A.Shore,o, rinkdami vardą gamintojai turėtų nebijoti rizikuoti. Jis teigė nemanąs, kad „Chrysler“ kaip nors nukentėjo dėl to, kad „Crossfire“ (angl. kryžminė ugnis) gali reikšti ir šaudymą išpravažiuojančio automobilio.
„Pontiac“ naudoja abi vardų kūrimo sistemas – naująjį sedaną ji pavadino G6, o roadsteris vadinamas „Solstice“ (angl. saulėgrįža). Pasak „Pontiac“ rinkodaros vadovo Marko-Hanso Richerio, raidinis-skaitmeninis pavadinimas turėtų suteikti europietiškumo, o „Solstice“ reiškia naują dieną.
Kita „General Motors“ markė „Saturn“ išpradžių buvo pasirinkusi raidinę-skaitmeninę sistemą, tačiau vėliau jos atsisakė. Anot „Saturn“ atstovo, pirmoji vardų kūrimo sistema labiau tinka prestižinėms markėms, o ne masiniams automobiliams.
Rinkdama vardą naujam visureigiui, „Saturn“ išmaždaug 500 variantų pasirinko „Vue“. Vardus net devynis mėnesius kūrė aštuoni šios bendrovės darbuotojai, kurie analizavo ir pirkėjų nuomones. Vienas išatmestų variantų buvo „Grid“ (angl. grotelės, lenktynių starto vieta). Išpradžių buvo manoma, kad šis pavadinimas turės gerą inžinerinį atspalvį, tačiau paaiškėjo, kad pirkėjams jis asocijuojasi su transporto kamščiais (angl. gridlock). Vardai finalininkai buvo „Helix“, „Zone“ ir „Vue“, kuris ir buvo pasirinktas. Anot bendrovės atstovų, „Vue“ reiškia naują visureigių perspektyvą.
Anksčiau, kuomet dar naudojosi raidine-skaitmenine sistema, „Saturn“ mažą sedaną pavadino SL, o vidutinio dydžio – LS, tačiau pirkėjai dažnai painiodavo abu šiuos pavadinimus.
Gegužė 30, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą