
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Automobilių kamščiai greitai taps praeitis?
Vokietijos keliais riedančios specialios BMW ir „Smart“ automobilių grupės gali išesmės išspręsti automobilių kamščių problemą. Siekdama įrodyti, kad telematinės sistemos automobilį gali paversti apie eismo būklę nuolat pranešančiu mobiliuoju davikliu, BMW grupė į Miuncheno gatves išleido tris specialiai parengtus automobilius. BMW šią sistemą vadina „Extended Floating Car Data“ (XFCD). Anot BMW inžinierės ir XFCD projekto vadovės Susannos Breitenberger, XFCD įrengimo kaštai nėra dideli, nes nemažai automobilių jau turi palydovines navigacijos sistemas.
„DaimlerChrysler“ „FleetNet“ vardu pavadintai sistemai tirti naudoja šešis Ulmo mieste važinėjančius „Smart“ automobilius, kurie informaciją perduoda mažo galingumo radijo siųstuvais. „FleetNet“ programos vadovas Walteris Franzas teigė, kad ši sistema būtų itin naudinga greitkelyje, nes tuomet apie įvykusią avariją vairuotojas sužinotų dar jos nematydamas ir galėtų išanksto sumažinti greitį.
Abu šiuos projektus remia Vokietijos Š vietimo ir tyrimų ministerija, juose dalyvauja ir „Siemens VDO Automotive“. „FleetNet“ ir XFCD turėtų parengti technologiją neseniai sukurtam Automobilių tarpusavio sąveikos konsorciumui („Car2Car Communications Consortium“), kurį sudaro „Audi“, BMW, „DaimlerChrysler“, „Fiat“, „Renault“ ir „Volkswagen“. Pasak S.Breitenberger, kurdama informacinę sistemą, kuri vėliau galėtų tapti visuotine, XFCD bendradarbiauja su „Car2Car“ konsorciumu.
Automobilių tarpusavio sąveikos sistemos diegimą labiausiai stabdo nepakankamas gamintojų bendradarbiavimas. S.Breitenberger kalbėjo, kad šiuo metu bendradarbiaujama su „Ford“ per „Volvo“, „Volkswagen“ per „Audi“ bei „DaimlerChrysler“, tačiau norint, kad šia sistema būtų aprūpinta pakankamai automobilių, turėtų prisijungti ir kiti gamintojai.
„Siemens VDO Automotive“ atstovas spaudai teigė, kad BMW kuriama XFCD yra suderinama su kitomis „Car2Car“ konsorciumo sistemomis. Anot jo, „Siemens VDO“ kuria atvirą platformą, kuri neprieštarauja jokiems automobilių tarpusavio sąveikos standartams, o BMW ir „DaimlerChrysler“ darbuojasi duomenų rinkimo ir apdorojimo srityse.
Siekdami įgyvendinti šią sistemą, gamintojai turi bendradarbiauti: norint, kad XFCD veiktų patikimai, apie įvykusį eismo įvykį per 10 minučių turėtų parnešti bent trys šia sistema aprūpinti automobiliai. Dėl to, pavyzdžiui, Vokietijos greitkelių tinklui reiktų apie milijono XFCD turinčių automobilių.
Vokietijos automobilininkų klubo ADAC duomenimis, palydovinę navigacijos sistemą turi 5 iš45 milijonų šioje šalyje eksploatuojamų automobilių, o ši dalis kasmet išauga maždaug 19%. Tai reikštų, kad 2015 m. apie 2,14 mln. automobilių galėtų turėti XFCD sistemą.
Tyrėjai tikina, kad įdiegus šias sistemas būtų galima smarkiai sumažinti avarijų ir automobilių kamščių skaičių.
Automobilių tarpusavio sąveikos sistema perduoda informaciją apie transporto priemonės:
- „¢ buvimo vietą,
„¢ važiavimo kryptį ir greitį,
„¢ stabdžių ir ABS veikimą,
„¢ dinaminės pakabos kontrolės veiklą,
„¢ lietaus daviklio ir valytuvų veikimą,
„¢ avarinių šviesų naudojimą,
„¢ išorės temperatūrą,
„¢ automatinio oro kondicionieriaus nustatymus,
„¢ artimųjų šviesų ir priešrūkinių žibintų naudojimą.
Birželis 1, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Parašykite komentarą