
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Automobilių gamyklose Centrinėje Europoje ima trūkti darbuotojų
Centrinėje Europoje sparčiai plečiantis automobilių ir jų komponentų gamybos pramonei pakito tradiciniai darbo jėgos judėjimo srautai ir bendrovės vis sunkiau randa reikalingų darbuotojų. Bandydami spręsti šią problemą komponentų gamintojai sąmoningai kuriasi toliau nuo automobilių gamyklų, kad darbuotojai nesusiviliotų didesniais automobilių gamintojų atlyginimais. Tuo tarpu pastarieji vis dažniau trūkstamų darbuotojų ieško kitose šalyse. Pavyzdžiui, Čekijoje ir Slovakijoje augant automobilių gamybai padidėjo šiose šalyse dirbančių užsieniečių skaičius.
Centrinės ir Rytų Europos regione automobilių gamyba sparčiausiai auga Čekijoje, kur automobilių pramonėje užimta net 120 tūkst. darbininkų. Š ios šalies automobilių pramonės bendrovių asociacijos „Sdruzeni Automobiloveho Prumyslu“ nariai pernai turėjo net 105,302 darbuotojus, tačiau dar reikia pridėti Čekijoje veikiančių asociacijai nepriklausančių Azijos detalių gamintojų personalą.
Vis dėlto darbo jėgos trūkumo problema aktuali ne tik Čekijai: pastaruoju metu su ja susidūrė ir Slovakija, o netrukus ji turėtų paliesti ir Lenkiją bei Vengriją. Pernai Slovakijos automobilių pramonės sektoriuje buvo sukurtą 10 tūkst. naujų darbo vietų, o bendras dirbančiųjų skaičius siekė 65 tūkst. žmonių. Š iemet šalyje atidaromos naujos didelės „Kia“ ir „PSA/Peugeot-Citroen“ gamyklos, be to, siekdami patenkinti augančią paklausą naujų darbuotojų dairosi ir detalių gamintojai. Anot konsultacinės bendrovės „Amrop Jenewein“ atstovo Miroslavo Poliako, prognozuojama, kad iki 2010 m. Slovakijos automobilių pramonėje dirbs 100 tūkst. žmonių, tačiau ištiesų šis užimtumo lygis gali būti pasiektas ir anksčiau. M.Poliakas pastebėjo, kad šalyje trūksta kvalifikuotų logistikos, kokybės kontrolės bei inžinerijos sričių darbuotojų.
„Volkswagen Bratislava“ valdybos pirmininkas Thomas Schmallas mano, kad regione trūksta ir kvalifikuotų, ir nekvalifikuotų darbininkų bei tikina, kad apmokymo programos turėjo būti pradėtos rengti dar priešpenkerius metus. „Volkswagen“ gamyklose Bratislavoje ir Martine (Š iaurės Slovakija) dirba apie 7 tūkst. darbininkų. Netoliese įsikūrus PSA ir „Kia“ gamykloms, o taip pat komponentų gamintojams, naujų darbuotojų paieška tapo sudėtinga, tad šiemet pirmą kartą „Volkswagen“ darbininkų pradėjo ieškoti užsienyje: Austrijoje, Vengrijoje, Čekijoje ir Lenkijoje. Gamintojas taip pat bendradarbiauja su Slovakijos universitetais kurdamas tarptautines apmokymų programas. T.Schmallas pripažįsta, kad jaunus ir perspektyvius specialistus sunku ilgai išlaikyti vienoje vietoje, tad siūlo galimybę padirbėti „Volkswagen“ padaliniuose kitose šalyse. Pasak jo, darbuotojai turi žinoti, kad išėjus išdarbo galimybės grįžti jau nebus, nes priešingu atveju gamintojas taptų panašus į turistų stovyklą.
Augant kvalifikuotų darbuotojų paklausai neišvengiamai didėja ir atlyginimai. Nitros mieste įsikūrusios „Visteon“ durų panelių ir oro kondicionavimo sistemų gamyklos vadovas Herve Montloinas prognozuoja, kad šiemet slovakų atlyginimai padidės maždaug 6%, o infliacija sieks 3,5%. Š ioje „Visteon“ gamykloje dabar dirba 90 žmonių, tačiau artimiausiu metu ketinama priimti dar 150. „Visteon“ tyčia įsikūrė apie 45 km į rytus nuo PSA gamyklos Trnavoje, nes, anot H.Montloino, greta esanti nebrangi darbo jėga atperka didesnes pervežimų išlaidas.
Centrinėje ir Rytų Europoje sparčiai daugėja užsieniečių darbininkų. Pavyzdžiui, slovakai kasdien per Dunojaus upę keliauja į Vengrijoje, Esztergomo mieste esančią „Suzuki“ gamyklą. Tuo tarpu prie gamyklų Čekijoje įsikūrė čia dirbančių slovakų, lenkų bei ukrainiečių kvartalai. Iškitų šalių atvykstantys darbininkai yra labai svarbūs Čekijos pramonei – per paskutinius 18 mėnesių šioje šalyje buvo įdarbinta per 60 tūkst. užsieniečių, o bendras jų skaičius birželį viršijo 165 tūkst. žmonių.
Pernai Kolino mieste Čekijoje pradėjus veikti bendrai PSA ir „Toyota“ gamyklai šalyje išaugo inžinierių ir dizainerių paklausa. Maždaug pusė Čekijoje dirbančių užsieniečių yra slovakai. Dalis konvejerio darbininkų bei inžinierių išSlovakijos atvykę mokytis į Čekiją susiviliojo didesniais atlyginimais ir pasiliko, tačiau pastaruoju metu padėtis išesmės keičiasi. Prahoje veikiančios „Synergie-Recruitment“ bendrovės konsultantė Tamara Čermakova pastebi, kad vis mažiau slovakų ieško darbo Čekijoje, o Slovakijoje pradėjus veikti „Kia“ gamyklai šis skaičius dar labiau sumažės. Tiesa, kol kas dar nedaug Čekijoje dirbančių slovakų grįžta dirbti į gimtinę, tačiau Slovakijoje plečiantis automobilių gamybai vis daugiau jų gali panorėti dirbti arčiau namų.
Lenkų ir ukrainiečių darbininkų paslaugomis Čekijos gamintojai naudojasi nereguliariai – tik gamybos pikų metu. „Š koda“ gamyklose pastovų darbą turi nedaug užsieniečių – jų yra tik tūkstantis, o išviso „Š koda“ darbuojasi 22,5 tūkst. žmonių. Vis dėlto užsieniečiai sudaro nemažą dalį laikinųjų darbininkų kontingento.
Gruodis 4, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Komentarai
valdas
noreciau dirbti tokioj sferoj kaip jus rasti esu suvirintojas
Natalia
Na labai malonus stiprasnis, mano akis vis? laik? kli?davo už šio kup?, kartais kildavo toki? neužtikrint? min?i? paieškoti jo ir ?sigyti. Žinoma, benzinin?s versijos, per daug jau b?t? ieškoti to reto dyzelio. Bet kol kas mintys liko mintimis. Be to man regis, aš pra?jusi? savait? ma?iau tok? kup? Vilniuje su užrašu gale Turbodiesel. Arba susapnavau t? užraš? Beto man vis tiek keista, kaip Amerika buvo ta rinka, kurioje buvo si?loma dyzelin? versija Net ir naftos kriz?s man atrodo nepakankamas argumentas, na bet buvo tai buvo, istorija yra istorija. Kaip suprantu S klas?s W126 dyzelin? versija irgi tik JAV buvo. Be to šios W126 kup? man irgi labai patinka. Žinoma, dar ir min?to MB senesn?s versijos (W114) kup? irgi labai puiki, regis, yra Vilniuje bent viena.
Parašykite komentarą