Automobilių gamintojai riboja „Apple“ ir „Google“ priėjimą prie jų duomenų

Prie išmaniųjų telefonų įpratę vairuotojai nori savo pamėgtomis programėlėmis sklandžiai naudotis ir naudodamiesi naujuose automobiliuose įrengtais ekranais, tačiau „Automotive News Europe“ pastebi, jog gamintojai nenori savo technologinių partnerių „Google“ ir „Apple“ prileisti prie transporto priemonės kompiuterinės sistemos. Automobilių gamintojai tikisi, kad apie transporto priemonių naudojimą surinkta statistinė informacija ateityje jiems leis nemažai uždirbti, nors tokios informacijos panaudojimo strategijos dar tik pradedamos kurti.

„Apple“ ir „Google“ labai nori išplėsti savo veiklos sferą į automobilius, nes jau dabar gauna dideles pajamas iš tikslinės rinkodaros bei įvairių mokamų paslaugų. Pastaruoju metu debiutuojantys nauji modeliai dažnai turi įdiegtas „Apple CarPlay“ bei „Google Android Auto“ sistemas, kurios leidžia prie automobilio pramogų sistemos prijungti išmanųjį telefoną ir norimas programėles pasiekti naudojantis centrinėje konsolėje esančiu ekranu. Vis dėlto gamintojai neketina prileisti „CarPlay“ ir „Android Auto“ prie automobilio kompiuterinės sistemos renkamų duomenų, pavyzdžiui, apie vairavimo parametrus, stabdžių bei akceleratoriaus naudojimą ar atstumą, kurį galima nuvažiuoti su turimais degalais.

Naujos kartos “Volkswagen” sistema su “CarPlay” ir Android Auto”

Už interneto paslaugas automobiliuose atsakingas „Ford Motor“ atstovas Donas Butleris pabrėžia, kad gamintojui yra būtina kontroliuoti prieigą prie duomenų, nes tik taip galima išsaugoti galimybę ateityje gauti pajamų iš įvairių skaitmeninių paslaugų. O šios pajamos gali būti visai nemenkos: „General Motors“ kiek anksčiau savo investuotojams teigė ketinanti per trejus metus už automobiliams tiekiamą spartųjį duomenų ryšį gauti 350 mln. dolerių (304 mln. eurų). Konsultacinės bendrovės „AlixPartners“ apskaičiavimais, pasaulinės pajamos iš interneto ryšį turinčių automobilių iki 2018 m. pasieks 40 mlrd. dolerių (35 mlrd. eurų), tad visiškai suprantama, kad automobilių gamintojai yra pasiryžę apsaugoti savo dalį. „AlixPartners“ viceprezidentas Friedmaras Rumpelis pastebi, kad suteikus prieigą prie duomenų kiti gali įsisavinti šį verslo modelį, tuomet šis ateities pajamų šaltinis gamintojams būtų prarastas.

Automobilių gamintojai dar tik aiškinasi, kaip galėtų uždirbti iš transporto priemonių kaupiamų duomenų ir tikisi, kad pajamų gali atnešti kelionių planavimo paslaugos ar draudikams teikiama informacija apie vairuotojo įpročius. Be to, automobilyje sukaupti išsamūs duomenys gali paskatinti vairuotojus lankytis autorizuotuose servisuose, nes tik šie gautų prieigą prie duomenų ir matytų tikslią automobilio būklę.

Nors daug naujų modelių turi įdiegtas „CarPlay“ ir „Android Auto“ programas, gamintojai kuria nuosavas informacines sistemas. Pavyzdžiui, „Ford“ naujoji sistema „Sync 3“ yra sukurta dirbti su „CarPlay“ ir „Android Auto“ ir papildo jų funkcionalumą. „Audi“ savo ruožtu kuria nuosavas programėles automobiliams ir ketina pritraukti nepriklausomus kūrėjus, kurie kurtų licenzijuotas programėles. „Audi“ duomenų ryšio automobiliuose sistemų architektas Mathias Halligeris pastebi, kad tokia strategija gamintojui leistų sukurti pilnai kontroliuojamą verslo modelį.

Tuo tarpu „Volkswagen“ markė renkasi kitą kelią ir ketina glaudžiau bendradarbiauti su „Apple“ ir „Google“, kuriuos laiko savo strateginiais partneriais. „Volkswagen“ atstovas spaudai pripažino, kad „Apple“ ir „Google“ paprašė priėjimo prie daugiau duomenų, nei gamintojas nori teikti, tačiau informacinių technologijų milžinėms ketinama suteikti duomenis, būtinus sklandžiam naudojimuisi programėlėmis.

“Opel” informacinė sistema

Automobilių gamintojai „CarPlay“ ir „Android Auto“ dažnai perduoda tik būtiniausius duomenis, pavyzdžiui, GPS koordinates, reikalingas navigacijai, prietaisų skydelio apšvietimo būseną, kad programėlės galėtų persijungti į dienos ar nakties rėžimą, bei pranešimą apie įjungtą atbulinę pavarą, kad į ekraną būtų perduodamas vaizdas iš galinės kameros.

Konsultacinės bendrovės „Gartner“ viceprezidentas Thilo Koslowskis mano, jog gamintojai puikiai suvokia „Apple“ ir „Google“ galimybes iš vairuotojų mobiliųjų įrenginių surinkti didelius informacijos kiekius. Specialistas mano, kad šios informacinių technologijų bendrovės siekia vairuotojus įtraukti į savo įrenginių ir programų ekosistemas.

„Apple“ savo ruožtu tvirtina renkanti tik būtiniausius duomenis, reikalingus tinkamam „CarPlay“ veikimui užtikrinti, pavyzdžiui, automobilio GPS antenos informaciją, kuri leistų padidinti „Apple Maps“ žemėlapių tikslumą. „Google“ taip pat tvirtina automobilio duomenis naudojanti tik sklandžiam „Android Auto“ naudojimo potyriui užtikrinti. Be to, „Google“ atstovas pabrėžė, kad vairuotojas galės pasirinkti, ar nori suteikti priėjimą prie sistemos surinktų duomenų „Google“ bei trečiųjų šalių programėlėms.

Rugpjūtis 26, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: