
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Ateities automobilių gamykla: elektroniniu paštu bendraujantys robotai
Ateities automobilių gamykloje apie gedimą robotai pranešelektroniniu paštu, operatoriai galės valdyti kituose žemynuose veikiančius surinkimo konvejerius, o smulkios detalės informuos apie surinkimo kokybę. Nepaisant visų technikos naujovių vis dar lieka neaišku, ar ateityje žmogaus darbas bus efektyvesnis nei roboto. Pastarieji tampa vis sumanesni ir paslankesni, tačiau žmogus gali nuolat tobulintis ir dirbti vis produktyviau. Būtent dėl to nemažai specialistų laikosi nuomonės, kad žmogus visuomet geriau atliks sudėtingus automobilio gamybos veiksmus.
Siekdamas išsiaiškinti, kaip automobilių gamykla atrodys po 10-20 metų, verslo leidinys „Automotive News“ apklausė per 20 automobilių ir jų komponentų gamintojų bei konsultacinių bendrovių. Apibendrinant jų nuomonę galima tikėtis, kad:
- „¢ automobilių surinkimo gamyklos sumažės, nes komponentų gamintojai patieks vis daugiau jau surinktų modulių;
„¢ surinkimo konvejeriai turės mažiau stotelių;
„¢ gamyklose dirbs mažiau žmonių, tačiau jų kvalifikacija bus gerokai aukštesnė;
„¢ robotai atliks vis rafinuotesnes užduotis, pavyzdžiui, bus naudojami variklių ir transmisijų surinkimui, kur dabar daugiausiai vyrauja rankų darbas.
Š iandien gamintojai jau nebesvajoja apie pilnai automatizuotą gamyklą. „Lean Enterprise Institute“ vadovas James,as Womackas pastebi, kad gaminant daug skirtingų automobilių žmonės gali dirbti gerokai efektyviau už robotus. Vis dėlto robotų gamintojai kuria vis pažangesnes gamybos automatizavimo technologijas. Manoma, kad naujos kartos robotai bus gerokai pigesni ir patikimesni. Dėl pažangesnių stebėjimo, jutimo ir informacijos perdavimo sistemų robotai galės atlikti ir rafinuočiausius darbus – surinkti variklius bei transmisijas. Už kokybę atsakingas „TRW Automotive“ viceprezidentas Bryce,as Currie mano, kad robotai galės rinkti duomenis apie apdorotų detalių kiekį bei kokybę.
Tuo tarpu „Fanuc Robotics America“ kuria robotus, kurie apie savo būklę galės pranešti elektroniniu paštu. Už naujų produktų kūrimą atsakingas bendrovės viceprezidentas Gary Zywiolis tikina, kad naujos kartos robotai galės bendrauti su automobilių gamintojo technikos skyriumi arba tiesiogiai su pačiu robotų gamintoju. Pavyzdžiui, robotas galės išsiųsti tokio turinio pranešimą el. paštu: „Sveiki, čia robotas išCantono gamyklos Ohajo valstijoje. Manau, kad kitą savaitę man reikės profilaktinės apžiūros“.
Ilgą laiką robotai buvo kaltinami dėl darbo vietų mažėjimo, tuo tarpu dabar robotai Š iaurės Amerikoje padeda kurti naujas darbo vietas, nes tik automatizuota gamyba JAV gali varžytis su pigia darbo jėga Kinijoje. Pernai Š iaurės Amerikoje buvo užsakyti 18,228 robotai, kurių vertė siekia 1,16 mlrd. dolerių (3,14 mlrd. Lt). Net 70% visų robotų užsakė automobilių bei jų komponentų gamintojai.
Manoma, kad ateityje automobilių surinkimo linijos bus projektuojamos naudojant galingą trimačio vaizdo programinę įrangą, o veikiančias surinkimo linijas bus galima valdyti ir iškitame pasaulio krašte esančios bendrovės būstinės. Be to, net ir smulkiausi komponentai turės skaitmenines laikmenas, kuriose bus saugoma informacija apie surinkimo kokybę.
Ateityje detales reikės atnaujinti gerokai dažniau, todėl komponentų gamintojai įdarbins daugiau inžinierių. Pavyzdžiui, „Siemens“ savo gamykloje JAV neseniai įdarbino per 200 valdymo ir inžinerijos darbuotojų, kuriems teks vykdyti pasaulinius užsakymus. Dėl sparčiai augančios elektroninių sistemų paklausos įvairių modulių dizainas kinta labai greitai, tenka dažnai atnaujinti programinę įrangą, todėl „Siemens“ prognozuoja, kad daugelis elektronikos gamintojų plės inžinerijos skyrius.
Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „DaimlerChrysler“, komponentų tiekėjus įkurdina tiesiog surinkimo gamyklų viduje, t.y. diegiamos savotiškos „gamyklos gamyklose“. „Jeep“ gamykloje JAV veikia „Hyundai Mobis“ važiuoklių gamybos skyrius, „Kuka Group“ kėbulų gamybos cechas bei „Magna Steyr“ valdomas dažymo skyrius. J.Womackas prognozuoja, kad komponentų tiekėjų vaidmuo palaipsniui augs, o surinkimo gamyklų – mažės.
Nepaisant vis tobulesnių robotų, kai kurie gamintojai pirmenybę teikia rankų darbui. Pavyzdžiui, „Toyota“ variklius renka ne robotai, o darbininkai. Japonijos gamintojas tikina, kad žmogus geba geriau pajausti, ar detalė yra tinkamai pritvirtinta.
Ateities gamyklos naudos modernias technologijas, tačiau tam tikri skyriai kis labai nežymiai. Pavyzdžiui, dažymo įranga veikiausiai atpigs, tačiau cechai bus panašūs į dabartinius. Be abejo, bus naudojami dar efektyvesni robotai, kurie naudos mažiau dažų, tačiau dažymo skyriai vis tiek išliks. Tą patį galima pasakyti ir apie plieno tikėjus, kurie siekdami išsaugoti savo pozicijas kuria vis tvirtesnius ir lengvesnius šio metalo lydinius.
Rugpjūtis 16, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"
Komentarai
Simas
truksta isamumo ir daugiau informacijos
Andressa
Taip, tu iš dalies teusis, bet tik iš dalies Pritariu tau, kad dažnai yra kuriami komiksai, filmukai, filmai, kuri? veik?j? amžius ar k?rinio atlikimo stilius atspindi tikslin? auditorij?. Ta?iau b?na išim?i?, antai South park , Happy three friends , Persepolis ir t.t. Taip, kad neskai?ius pa?io komikso imti ir skirstyti kam jis skirtas pagal ?domi? klasifikacijos sistem?, n?ra protinga
Parašykite komentarą