
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Spalį Vakarų Europos rinka buvo mažiausia nuo 1996 m.
Naujų automobilių pardavimai spalio mėnesį Vakarų Europoje sumažėjo 2,6% iki 1,11 mln. vnt. ir buvo mažiausi nuo pat 1996 m., nes netgi didelės nuolaidos ir nauji modeliai nepajėgė atsverti Didžiosios Britanijos rinkos smukimo. Š ioje antroje didžiausioje Europos rinkoje dėl augančių palūkanų normų, brangstančių degalų ir ekonomikos sąstingio praeitą mėnesį automobilių pardavimai sumažėjo net 10,8%. Be to, automobilių gamybą ir paskirstymą sutrikdė Ispanijoje vykęs vežėjų streikas.
Centrinėje ir Vakarų Europoje spalį pardavimai sumažėjo iki 1,16 mln. vnt., o per pirmus dešimt šių metų mėnesių Senajame žemyne automobilių pardavimai smuktelėjo 0,3% iki 12,98 mln. vnt. 15 senųjų ES šalių bei Norvegijoje, Š veicarijoje ir Islandijoje sausio-spalio mėnesiais rinka sumažėjo 0,3% iki 12,37 mln. automobilių.
“Sal. Oppenheim” banko analitikas Patrickas Juchemichas tikina nenustebsiąs, jei Vakarų Europos rinka šiemet sumažės, nes Vokietijos mokesčių sistemos pokyčių poveikis automobilių pardavimams atsilieps tik 2006 m.
Spalį neblogai sekėsi Azijos gamintojams. “Kia” pardavimai praeitą mėnesį išaugo 18%, o nuo metų pradžios – beveik 53%. “Suzuki” ūgtelėjo 33%, o “Honda” – 18%, tačiau “Nissan” pardavimai trečdaliu sumažėjo. Dėl prastų rezultatų “Nissan” kaltina Didžiosios Britanijos rinkos smukimą bei pakitusią pardavimų struktūrą – vis daugiau automobilių parduodama ne didelių įmonių autoparkams, o privatiems asmenims.
“Volkswagen” pardavimai praeitą mėnesį išaugo 3%, o užimama rinkos dalis pasiekė 21%. “DaimlerChrysler” taip pat sekėsi neblogai, nes puikūs “Mercedes-Benz” rezultatai atsvėrė prastus “Smart” pardavimus. BMW pardavimai praeitą mėnesį smuktelėjo beveik 8%, nes 2004 m. spalis šiam gamintojui buvo itin sėkmingas – tuomet pasirodė 1 serijos hečbekas bei 2,0 ltr. dyzeliniu varikliu aprūpintas visureigis X3.
Nepaisant naujojo “Punto” debiuto, “Fiat” grupės pardavimai spalį smuktelėjo 5,3%, o “Fiat” markės – 3,4%. Italijos gamintojas tikina, kad nuo “Punto” pasirodymo rugsėjo mėnesį jau gavo 44 tūkst. užsakymų.
Nekaip sekėsi ir “Renault” – šio gamintojo pardavimai sumažėjo net beveik 12%, nors rugsėjo mėnesį debiutavo trečios kartos “Clio”, kuris visai neseniai buvo išrinktas 2006 m. Europos metų automobiliu.
Praeitą mėnesį teko nusivilti JAV gamintojams – “General Motors” pardavimai Senajame žemyne sumažėjo 6,1%, o “Ford” – 1,6%. Siekdama pritraukti pirkėjus “General Motors” valdoma “Chevrolet” markė Vakarų Europoje siūlo nemokamas žiemines padangas, kasmetinę automobilio patikrą bei nemokamų degalų kuponus. Nemokamais degalais Vokietijos pirkėjus vilioja ir “Smart”.
Gamintojų pelnas didėja daug lėčiau nei pardavimai, nes dėl perteklinių pajėgumų jie patiria stiprų spaudimą mažinti kainas. Be to, pabrangus degalams sumažėjo automobilių paklausa. Užgriuvusias problemas gamintojai bando spręsti mažindami kaštus bei atleisdami tūkstančius darbuotojų.
Lapkritis 22, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"
Parašykite komentarą