Spalį Europos naujų automobilių rinkoje spindėjo Fiat ir Toyota

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, naujų automobilių registravimas Senajame žemyne spalį ūgtelėjo 3,6% iki 1,209,209 vnt. Prie augimo daugiausiai prisidėjo puikūs „Fiat“ ir „Toyota“ rezultatai bei viena papildoma darbo diena. Sausio-spalio mėnesiais naujų automobilių registravimas Europoje išaugo vos 0,4% iki 13,060,446 vnt. Asociacijos teigimu, augimas spalį leidžia tikėtis, kad po keturis mėnesius trukusio smukimo rinka pagaliau atsigaus. ACEA duomenys apima 23 ES šalis (be Maltos ir Kipro), o taip pat Norvegiją, Š veicariją ir Islandiją.

„Morgan Stanley“ bankas prognozuoja, kad Vakarų Europos rinka šiemet veikiausiai nepasieks planuoto 1,5% augimo. Bankas tikina, kad iki metų pabaigos likus dviem mėnesiams galima tikėtis nebent 1% metinio augimo. Padėtį gali pagerinti paklausos augimas Vokietijoje, mat nuo kitų metų sausio šioje šalyje PVM padidės 3 procentiniais punktais. HVB bankas situaciją vertina kiek optimistiškiau primindamas, kad dėl prastų 2005 m. lapkričio-gruodžio rezultatų šių metų pabaigoje turėtų būti užfiksuotas ženklus augimas.

„Fiat Panda“

Išaugus degalų kainoms bei padidėjus palūkanų normoms sumažėjo ir naujų automobilių paklausa, tad gamintojai priversti siūlyti dideles nuolaidas, kurios skaudžiai atsiliepia pelno maržoms. Italijos gamintojo „Fiat“ pardavimų augimą lėmė puikūs „Fiat Punto“, „Panda“ bei „Alfa Romeo 159“ rezultatai. Grupės registravimas spalį išaugo 16%, pagrindinė „Fiat“ markė ūgtelėjo net 17,8%, o „Alfa Romeo“ registravimas išaugo 16,2%.

Prie „Toyota“ sėkmės daugiausiai prisidėjo „Aygo“, „Yaris“ ir „Corolla“ modelių populiarumas – šios markės registravimas spalį išaugo 13,8%, o „Lexus“ ūgtelėjo net 68,6% iki 2,835 vnt. Dėl gerų „Š koda“, „Audi“ ir „Seat“ pardavimų „Volkswagen“ grupės registravimas praeitą mėnesį padidėjo 4% iki 255,569 vnt. Š i bendrovė išsaugojo didžiausią – 21,1% – Europos rinkos dalį.

„Renault“ grupės registravimas smuktelėjo 2%, nes net 40,7% ūgtelėjusi „Dacia“ markė nepajėgė atsverti 2,8% sumažėjusio „Renault“ registravimo. Suaktyvėjus paklausai Prancūzijoje „PSA/Peugeot-Citroen“ registravimas išaugo 7,1%. Š į augimą lėmė net 13,3% ūgtelėję „Peugeot“ apimtys.

„Toyota Yaris“

Spalį nekaip sekėsi aršiausiems varžovams prestižinių automobilių rinkoje – BMW ir „DaimlerChrysler“. BMW markės registravimas nežymiai padidėjo (+0,9%), tačiau dėl „Mini“ gamyklos pertvarkymo šios markės registravimas smuko net 27,3% ir bendri BMW grupės pardavimai sumažėjo 3,9%. Tuo tarpu „DaimlerChrysler“ registravimas sumažėjo 8,2%, nes 22,0% išaugusiai „Chrysler“ markei nepavyko kompensuoti 7,4% smuktelėjusios „Mercedes-Benz“ ir net 32,1% sumažėjusio „Smart“ registravimo.

Azijos gamintojams spalį sekėsi įvairiai. „Honda“ ūgtelėjo 13,9%, „Mazda“ išaugo 8,2%, „Kia“ padidėjo 11,0%, bet „Hyundai“ smuktelėjo 13,5%. Tuo tarpu „Nissan“ išaugo 16,1%.

Praeitą mėnesį neblogai sekėsi JAV gamintojams: „General Motors“ registravimas Europoje išaugo 5,4%, o „Ford Motor“ padidėjo 4,5%. „General Motors“ pardavimų augimą lėmė geri „Chevrolet“ bei „Opel“/„Vauxhall“ rezultatai, o „Ford Motor“ valdomo „Volvo“ augimas viršijo „Land Rover“ bei „Jaguar“ markių registravimo sumažėjimą.

Lapkritis 22, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: