
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Kovą Vakarų Europos naujų lengvųjų automobilių rinka smuktelėjo
Dėl menkos paklausos ir ankstyvų Velykų naujų automobilių pardavimai Vakarų Europoje kovo mėnesį smuktelėjo 3,7% iki 1,64 mln. vnt. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, registravimas 15 senųjų ES narių bei Norvegijoje, Š veicarijoje ir Islandijoje pirmąjį šių metų ketvirtį sumažėjo 2,5% iki 3,81 mln. automobilių. Pridėjus naująsias ES nares be Maltos ir Kipro, pardavimai kovo mėnesį smuko 4,7%, o pirmąjį ketvirtį – 3,3%.
ACEA savo pranešime teigė, kad rezultatai yra prasti ne tik dėl Velykinių atostogų poveikio, bet ir dėl apatiškos rinkos. Dėl ankstyvų Velykų šių metų kovas turėjo trimis darbo dienomis mažiau nei pernai. Automobilių pardavimai augo tik Prancūzijoje.
Š ių metų pirmąjį ketvirtį nepavyko išlaikyti puikaus 2004 m. pabaigos tempo, kurį pavyko pasiekti dėl didesnio darbo dienų skaičiaus ir nemažų nuolaidų. Prasti rezultatai apsunkina ir taip dėl stipraus euro, aukštų žaliavų kainų bei perteklinių pajėgumų kenčiančius automobilių gamintojus. Gamintojai tikisi, kad padėtį šiek tiek pataisys naujų modelių pasirodymas, tačiau analitikai tokius jų pareiškimus vertina atsargiai.
„Smith Barney“ analitikas Johnas Lawsonas teigė, kad nereikia sureikšminti Velykinių atostogų poveikio. Anot jo, pirmojo ketvirčio rezultatai yra tiesiog prasta metų pradžia. J.Lawsonas mano, kad automobilių pardavimai gali augti tik atsigaunant visos Europos ekonomikai, o tai kol kas neprognozuojama.
Didžiausioje Europos automobilių rinkoje Vokietijoje nedarbo lygis šiuo metu yra didžiausias nuo pat Antrojo pasaulinio karo laikų. Padėtį dar labiau apsunkina užvirusios diskusijos dėl neigiamo filtrų neturinčių dyzelinių automobilių poveikio sveikatai.
Dėl senstelėjusios modelių gamos „Fiat“ registravimas kovo mėnesį smuko beveik 17%, o rinkos dalis sumažėjo iki 4,4%. PSA rinkos dalis sumažėjo 0,8%, nes „Peugeot“ registravimas smuko 10,7%, o „Citroen“ pardavimai sumažėjo 6,7%. Kito Prancūzijos gamintojo „Renault“ pardavimai smuko 6,7%.
Pristačiusi daug naujų modelių BMW ir toliau demonstruoja puikią formą – jos registravimas kovą išaugo net 7,5%. Manoma, kad pasirodęs naujas 3 serijos BMW modelis dar labiau padidins šio Vokietijos gamintojo pardavimus. BMW prognozuoja, kad 2005 m. pelnas bus toks pat kaip ir pernai, nes puikius pardavimus atsvers stiprus euras ir aukštos žaliavų kainos.
Pagrindinio BMW varžovo „DaimlerChrysler“ registravimas kovą sumažėjo 2,6%. Vokietijos gamintojas dėl tokių rezultatų kaltę verčia defektiniam kuro siurbliui ir modelių gamos kaitai.
„Kia“ registravimas kovo mėn. augo ypač įspūdingai – net 85%. Š ios markės rinkos dalis padidėjo iki 1,5%. „Toyota“ registravimas, įskaitant ir prestižinę „Lexus“ markę, padidėjo 1,4%, o bendra rinkos dalis išaugo iki 5,3%.
„Mazda“ ir „Nissan“ pardavimai smuko, o „Mitsubishi“ ir „Honda“ sekėsi gana gerai. „General Motors“ Europos rinkos dalis dėl puikių „Opel“/„Vauxhall“ rezultatų pirmąjį ketvirtį išaugo nuo 10,4% iki 10,7%. Tuo tarpu „Ford“ rinkos dalis smuko. Abu JAV gamintojai dėl prastos padėties namų rinkoje ir išaugusių žaliavų bei sveikatos apsaugos kaštų sumažino 2005 m. pelno prognozes.
Bankrutuojančio „MG Rover“ pardavimai kovą smuko 11,4%, o rinkos dalis sumažėjo iki 1%.
Balandis 22, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Rinkos"
Parašykite komentarą